Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - To Y'ALL kamper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1360 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6711 - To Y'ALL kamper
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 4394 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Junkie XR 6-1-03?10:53 Print reply

Posts: 5753
Quote:
Originally posted by: 70malossi

over smaak valt niet te twisten.mischien dat jij voor looks/styling en comford gaat jordi,ik ga voor prestaties,wegligging,betrouwbaarheid en techniek.
dat t dr gaar uitziet komt door de fotoos,zijn geflitst terwijl dat niet nodig was en darana ingescand met kutscanner.
t enige niet originele zichtbare onder de motorkap is t fowah filter en de kabels voor de ilegale verlcihting,die dr toch weer uitgaan omdat ik een andere ga kopen en dus niet eerst alle kabels weg ga werken.
verder is ie 100%, 1L olie per 9000 km.geen roest en zowat alle extraas.

das dus de respons op de reacties,ik denk dat jordi gewoon weet dat ie een auto met zon harde wegligging en zoveel vermogen op de achterwielen gewoon niet baas kan als t weer eens een keer verre van ideaal is. (ff stangen )
en ja siep, ik lach je niet uit hoor,ik lach je toe.

Ik zal niet zeggen dat een Punto nou alles is, de wegligging is inderdaad brak, en qua vermogen is een 1.2 liter ook niet spannend, maar goed, ik vind een V6 met 2 kleppen en net 130 pk ook niet heel spannend, een Punto 1.8 heeft namelijk ook 130 pk (je weet wel, ook een homofiele 4 cilinder ) en als je dat goed verlaagd, juiste veren dan is die BMW echt nergens. Qua top niet, qua accel niet en qua wegligging ook net zo min.

En ik heb echt wel spannendere bakken gezien en gereden als jou "brikkie", denk aan Saxo met 125pk, S3 met 265pk, Wrangler met 180 pk, LeBaron met 140 pk en nog een Z3, maar dat was de suffe versie, verder ook nog een A3'tje met 100 pk, maar dat was niet zo spannend. Ik heb deze bak nou eenmaal van m'n werk en over een jaar zien we wel weer wat er dan komt.

Over betrouwbaarheid en techniek moet ik toch wel een beetje om lachen. Merken als Opel en Fiat zijn geen stoere bakken en ook qua betrouwbaarheid hebben ze geen positief verleden, maar het enige gezeik dat ik heb gehad in de afgelopen 20000 km is dat 2 keer m'n accu klemmetje wat los is gaan zitten en 1 keer een lekke band waar het automerk zelf ook niks aan kan doen. Moet ik zeggen dat een ouwe BMW vast en zeker meer gezeik geeft. En ja, techniek, ik dank dat Fiat in het heden qua techniek verder is als BMW 10 jaar terug. Zeker als je kijkt naar zo'n ruime bak, een zuipende V6 en toch maar 130 pk'tjes. Dan rij ik liever voor heel weinig geld een traag maar zwaaaaar comfortabel, en mooi gedesigned Fiatje. Gaan we volgende keer misschien lekker voor een Astra OPC (coupe, indien dan beschikbaar) of Corsa OPC.
 
NSR RULEZZ 6-1-03?12:31 Print reply

Posts: 4934
koop gewoon een golf 3 v6je mooie velgjes eronden dan heb je een mooie bak goed merk lekker comfortabel(hoespeljedat) en als ik eindenlijk mijn rijbewijs heb zijn ze ook al niet zo duur meer
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
SkaBla [Pim] 6-1-03?14:39 Print reply

Posts: 4659
Doe dan een golf r32

Die hebben pas power voor een normale weg auto
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Blukaap 6-1-03?14:54 Print reply

Posts: 10006
Golf=per definitie bah (in mijn ogen..).

Maar ik vind Hans z'n kamperBMW een leuk ding, juist omdat ie het ding ook ziet als z'n kampbak.
Dat ie dan zuipt etc, pech, das Hans z'n probleem .

PS: Jordi, je hapt lekker he .
 
Bastila is lief
70malossi 7-1-03?22:21 Print reply
Posts: 4176
nee hoor,in vergelijking tot een peugeotje,of opel of golf 16 klepper uit die tijd valt t zat mee met olie zuipen,want die verbruiken ongeveer 1 liter op 3000 km,en dat wordt dan als normaal beschouwd.+ dat de mijn bmw verre van origineel is.

uh,jordi bmw heefd nooit een v6 gebouwd,en die 130 pk is de lichtste 6 inlijn.6 cilinders in lijn heefd niks met extra vermogen te maken maar om t rustiger lopen.Een e30 m3 is maar een 4 cilinder.wel met 16 kleppen,maar 2 of 4 kleppen maakt kwa vermogen ook niks uit is alleen efficienter,en door gebruik te maken van die effientie zou je dr meer vermogen uit kunnen halen eventueel,maar de echte race/tour kampbakken hebben ook 2 kleppen per cilinder omdat de kop zo sterker blijft dus meer compresie.
ik heb een compleet m3 onderstel+ achterwiel aandrijving+de stuurbekrachtiging is overboord dus met voorwielaandrijver van 130 pk begin je er niks tegen.ik heb dus een afgedraaide hardge kop met de grootste maat kleppen+een scherpe nokkenas,mn drukregulaar staat 1,5 bar zwaarder,K&N filter,sportuitlaat systeem (compleet dus),snelle 325 chip,318 dif(korte overbrenging),etc etc.
ik rij een e36 328 compleet zoek(ook vanwege mijn veel lagere gewicht) en dan wil jij met je fiat beweren dat jij mij voorbij blaast.yeah right.maar we zullen het pas echt weten als we langs elkaar bij t stoplicht staan.

"ik dank dat Fiat in het heden qua techniek verder is als BMW 10 jaar terug"
ja maar in die 10 jaar is nogal wat gebeurd he.
maar goed ruim 10 jaar geleden had bmw al vanos,wat heefd fiat nou?
ik heb de complete onderhouds historie van deze auto,en de enigste stukken eraan zijn die ik heb gehad (toeval?) : waterpomp(is kwaal van type,net als megane etc) en een versleten rotor en verdeel kap.thats it.en de historie is betrouwbaar.
als ik normaal zou rijden en weinig koude starts maak haalt d emijne ook zo 1:11,maar dat doe ik dus niet,nou is ie behoorlijk opgevoerd,en nou vertel mij maar eens welke autoos van voor 2000 met de zelfde pk gewichts verhouding sneller zijn en minder zuipen?
voor mij is er geen mooiere auto dan een e30(ja een countach dan) die helemaal verbouwd is,de reden dat mijn e30 optisch niet compleet getuned is omdat ik m over een maand of 6 toch weer weg doe.
maar ik wil wel eens weten hoe t met die betrouwbaarheid van een fiat zit als ie 200 k heefd gelopen.
ik hoor op t bmw forum regelmatig dat een e30 zonder noemenswaardige problemen de 500000 haalt.
nou weet ik wel dat jij "jouw" merk wilt verdedigen en ik t "mijne",en ik zit ook te stangen (goed gezien blukhaas),ik ergerde mij alleen op de manier zoals jij t over mijn auto had.gegronde kritiek vindt ik niet erg,maar zo afgeven na t zien van een paar onscherpe fotoos vind ik niet gepast.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
SIWWN 7-1-03?22:26 Print reply
Posts: 7079
Kampsjaak has spoken

Jij zegt trouwens dat een 6 cilinder rustiger/mooier prutteld (nothing beat a V8)
maar het toch flink meer koppel dan gewoon 4 pitter?
 
jeroen 7-1-03?22:32 Print reply

Posts: 15066
op zivh vind ik bmw/mercedes de mooiste auto's.

en ja, een 6cil heeft meer koppl dan een 4.

Fiats hou ik niet van, hebben we ook gehad, n er was altijd wat mee, net zoals die van mnoom en tante. en ja, allemal neiuw gekocht, dus geen afgerachte bakken.

en 200000 is voor een auto vrij veel, zijn niet zo superveel die dat volhouden, zonder al teveel problemen
 
SIWWN 7-1-03?22:43 Print reply
Posts: 7079
2,5 ton moet een benzine toch ook wel kunnen lopen hoor, zonder dat het blok gereviseerd moet worden mits op tijd onderhoud.


 
Masterovikings 8-1-03?00:23 Print reply
Posts: 16
Jongens houd het toch bij onze japanse vrienden!
Ik zou zeggen een mitshubisi 3000gt vr4 of een lancer evo! japanse degelijkheid of zweedse natuurlijk ,Saab 9000 s turbo, of een 95 airo turbo,
check supercarsforum maar eens
 
Yamaha drives and drives and drives until you fuck it up!
Nick - Administrator 8-1-03?00:49 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: SkaBla

Doe dan een golf r32

Die hebben pas power voor een normale weg auto

Golf is een mooie auto, zeker weten. Wilde er vroeger ook wel 1 hebben.
Maar ik ben wel van gedachte veranderd
Ik zou er echt geen 1 meer willen, alleen al om het volk wat erin rijdt. Natuurlijk is hetzelfde te zeggen over BMW (patsers, kampers ) en Mercedes (zakenlui) maar dat is wel een reden om geen Golf te kopen, ookal is die auto nog zo mooi.
Overigens is VW wel een goed merk Passat en Bora zijn ook erg mooi. Zwarte Transporter TDI en verlaagd is ook mooi om te zien... En VW is betrouwbaar.
Maargoed, auto's kunnen wel mooi zijn (Diablo, Murci?lago :-P), maar meoten ook betaalbaar zijn (GEEN Diablo of Murci?lago ). En dan vink het ook belangrijk wat voor uitstraling je in een bepaalde auto hebt. Ik zou nooit in een Panda, Marabella of Alto gaan zitten. Maar zo'n vette kampbak met Neonlichten en dikke audio (hmmm waar kennen we dat van ) zie ik ook niet zitten, hoe mooi die auto (+ audio) ook is.
 
swiss 8-1-03?01:20 Print reply
Posts: 672
mensen waar halen julie het geld vandaan.

als ik een auto voor mezelf zou kunne krijgen zou ik zelfs met een trabantje met 0.7 liter motor en drie wielen genoegen nemen (niet dat die bestaan hoor ).

mijn droom auto is en blijft de VESPA P3 (niet de brom versie uiteraard)

ohja en de opvolger van de lotus elise, maar weet niet mee hoe die heet.

maar als i kdus ooit eens rijk en zo ben, wil ik:
leuke wegmotor, leuke rag motor, kleine auto (vw ofzo) en als de $$$ echt binnestromen, een mega vette super mooie mega race machine (op 4 wielen)

enige wat ik eignelijk niet hoef is een mega race motor, omdat het me toch heel lijp pijkt om op twee wielen 300+ te gaan.

ohja en als ik oud ben en al bijna kleinkinderen:
ga ik terugdenken ana een tijd waar ik op brommers ree, en beslies dan om een leuke oude honda te zoeken en die opteknappen . hopelijk zijn er in 2050 nog een paar leuke schakels te vinden.
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
70malossi 9-1-03?21:38 Print reply
Posts: 4176
uh een lijn motor loopt altijd rustiger dan een in v-opstelling,die kun je nooit zo geod uitbalanceren als een lijn motor.
koppel heb je wel laag in toeren mey een 6 in lijn.ik kan in 5e versn naar 25 terug laten zakken,en dan kickdouwn,en trekt meteen weer vlot op.alleen de echte fun begint pas bij 5000 rpm.
oohjaah een evo,die kost ook maar een ton en nogwat (in euroos),daar heb je 3 imprezas voor.
en die rij ik ook zoek als mn ix af is.
ga er denk ik in april al mee beginnen,is ie mooi klaar eind juli ofzo (maar dat zei ik van mn mb ook 1,5 jaar geleden)
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
barry 9-1-03?21:54 Print reply

Posts: 7387
jullie kunnen toch niet op tegen onze VW passat van 10 jaar oud

vandaag zat de deur dicht gevroren. hup fohn er bij, ging open, doen deur dicht nadat we er in zitten. gaat de deur niet meer open , nou laat dan maar.
en onder het rijden gaat in 1 keer die deur open! , echt stom om te zien dat die deur in 1 keer opengaat

maarjah, als dat het enige kwaaltje tot nu toe is voor een auto van 10 jaar oud...

maarjah, voor mij duurt het nog 1.4jaar voordat ik 18ben, dus dat zien we dan wel...
 
He?

Dit topic is 4394 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved