Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda 4 takt blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 428 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67107 - Honda 4 takt blok
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 15047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 29-12-2012 12:21 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
op 0.05mm moet je stellen. zo wel de inlaat als de uitlaat.




oke bedankt volgens mij ken je die dingen uit je hoofd of niet?

ik heb de bobine erbij, welke draad van de onsteking moet eraan?
zitten 2 mondjes in 1 plasticje op 1 draad.

op welke van de onsteking moet die?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
4takker 29-12-2012 13:15 Print reply

Posts: 2395
zwarte draad is ontsteking. als je die op de bobine aan sluit en de bobine massa laat maken op het blok dan zou hij al moeten kunnen vonken.
als je niet kan zien welke kleur uit het blok komen spuit is wat remreiniger lans de kabels heen vaak zijn die kabels zo goor dat je het niet meer kan herkennen..
als ik me niet vergis zou het een enkele stekker zijn. aangezien die dingen zonder contactslot geleverd zijn.
als het blok loopt kan je het decompressie heveltje gebruiken om hem uit te zetten.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Aprilia RX 50 2003 29-12-2012 13:20 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
zwarte draad is ontsteking. als je die op de bobine aan sluit en de bobine massa laat maken op het blok dan zou hij al moeten kunnen vonken.
als je niet kan zien welke kleur uit het blok komen spuit is wat remreiniger lans de kabels heen vaak zijn die kabels zo goor dat je het niet meer kan herkennen..
als ik me niet vergis zou het een enkele stekker zijn. aangezien die dingen zonder contactslot geleverd zijn.
als het blok loopt kan je het decompressie heveltje gebruiken om hem uit te zetten.


oke bekankt. draden zijn wel goed herkenbaar.

ik ga hem nooit lopend zien denk ik. ik doe het mechanisch goed maken en thats it. maar ik wil wel eerst even laten vonken dan kan ik dat tenminste aantonen.

nog even een vraagje over dat decompressie heveltje: die komt bij kij hoe ik hem ook monteer klem op de koelribben? of hoort dat zo?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
4takker 29-12-2012 13:31 Print reply

Posts: 2395
dat durf ik niet te zeggen of het hoort dat hij tegen de koel ribben aan komt.
als je het hendeltje in knijpt is dan wel de compressie weg? niet dat je hem net verkeerd gemonteerd hebt.
als de compressie weg is en hij komt in de buurt van het houdertje die je om 1 van de bouten hebt moeren doen om de cilinderkop op het blok te trekken is het goed.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Aprilia RX 50 2003 29-12-2012 15:33 Print reply

Posts: 6717
hij vonkt nu en alles gaat soepel rond dus ik vind dat mijn deel gedaan is. bedankt voor de hulp nog
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 15047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved