Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda 4 takt blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67107 - Honda 4 takt blok
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

4takker 24-12-2012 14:18 Print reply

Posts: 2395
volgens mij moet er op deze site een werkplaats handboek staan.
http://www.lijklema.com/downloads
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Aprilia RX 50 2003 27-12-2012 20:47 Print reply

Posts: 6717
paar vraagjes die ik zo niet 1,2,3 in het werkplaatshandboek zie staan:

hoe zet ik de nokkenas uit met de krukkas? pijltje en puntje tergenover elkaar toch?
op wat voor moment moet de koppeling moer vast?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
4takker 27-12-2012 20:57 Print reply

Posts: 2395
de merk tekens recht tegen over elkaar zetten met de markeringen zo dicht mogelijk bij elkaar.


moment van de koppeling.... kwartslag voor dol draaien.

ik heb tot heden bij een 4takt brommer blok nog nooit iets onder een bepaald moment vast te zetten en er is nog nooit iets los gelopen.
als je het spul maar vastgenoeg aan draait
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Aprilia RX 50 2003 27-12-2012 20:59 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
de merk tekens recht tegen over elkaar zetten met de markeringen zo dicht mogelijk bij elkaar.


moment van de koppeling.... kwartslag voor dol draaien.

ik heb tot heden bij een 4takt brommer blok nog nooit iets onder een bepaald moment vast te zetten en er is nog nooit iets los gelopen.
als je het spul maar vastgenoeg aan draait


nouja ben nogal schichtig om de luchtsleutel erop te zetten. voelt allemaal vrij briek aan

oke had ik de nokkenas iig goed.

wel heel appart om eens met een blok te werken waar lagers niet belangrijk worden gevonden en de primaire as enz niet vast zitten
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
4takker 27-12-2012 21:07 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


nouja ben nogal schichtig om de luchtsleutel erop te zetten. voelt allemaal vrij briek aan

oke had ik de nokkenas iig goed.

wel heel appart om eens met een blok te werken waar lagers niet belangrijk worden gevonden en de primaire as enz niet vast zitten



lucht sleutel is ook niet nodig.
gewoon een ding sleutel of een huis tuin en keuken dop set.

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Aprilia RX 50 2003 27-12-2012 21:11 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]



lucht sleutel is ook niet nodig.
gewoon een ding sleutel of een huis tuin en keuken dop set.



maar dan gaat ie draaien. of mag het zo los zitten? of moet ik het op 1 of andere manier blokkeren?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
4takker 27-12-2012 21:15 Print reply

Posts: 2395
op de een of andere manier blokkeren dan aandraaien en borgen met het borg plaatje.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Aprilia RX 50 2003 27-12-2012 22:35 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
op de een of andere manier blokkeren dan aandraaien en borgen met het borg plaatje.


heb geen borgplaatje erbij. nouja even wat fabriceren dan.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
4takker 27-12-2012 22:37 Print reply

Posts: 2395


nummer 9
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Aprilia RX 50 2003 27-12-2012 22:42 Print reply

Posts: 6717
heb ik niet. even een ring krom slaan denk ik en een klodder locktite.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 27-12-2012 om 22:42 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
4takker 27-12-2012 22:59 Print reply

Posts: 2395
zal niet goed gaan werken omdat die niet op de krukas klemt.

die borg ring die er tussen hoort zit met 3 vorkjes op de splines van krukas en dan moet je een lipje in de moer tikken

ik weer niet hoever 4stroke bike center voor jou uit de buurt is.
zoon lipje kost maar 1 of 2euro. waarschijnlijk heeft hij ook een 2de hands liggen.

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 27-12-2012 om 23:00 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Aprilia RX 50 2003 28-12-2012 10:36 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
zal niet goed gaan werken omdat die niet op de krukas klemt.

die borg ring die er tussen hoort zit met 3 vorkjes op de splines van krukas en dan moet je een lipje in de moer tikken

ik weer niet hoever 4stroke bike center voor jou uit de buurt is.
zoon lipje kost maar 1 of 2euro. waarschijnlijk heeft hij ook een 2de hands liggen.

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 27-12-2012 om 23:00 uur.


das maar een km of 12. heb daar alle pakkingen weg. had maar heel weinig nog liggen voor nivio eigenlijk.

maar even met locktite er tussen moet ik een heel end komen. de eigenaar zal er een goede 150 km in totaal mee maken denk ik dusja.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
4takker 28-12-2012 10:38 Print reply

Posts: 2395
die borg ringen zijn volgens mij het zelfde als van een ss50 en c50
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Aprilia RX 50 2003 29-12-2012 11:47 Print reply

Posts: 6717
heb ze dus wel, maar enkel inwendig pennetjes, verder gewoon een ring ombuigen dus.

maar volgende hoofdstuk: kleppen stellen.
nu staat er in mijn werkplaatshandboek uitgebreid hoe dat moet. maar er staat geen maat bij van de speling die je erin moet laten weet iemand die zo op te noemen?

en de kopbouten is gewoon vast is vast neem ik aan?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
4takker 29-12-2012 12:04 Print reply

Posts: 2395
op 0.05mm moet je stellen. zo wel de inlaat als de uitlaat.


 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 15041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved