bartbrouwer |
17-12-2012 16:10 |
Posts: 529 |
|
|
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125 |
|
maerijn |
17-12-2012 16:20 |
Posts: 2455 |
|
|
|
|
4takker |
17-12-2012 16:35 |
Posts: 2395 |
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Aprilia RX 50 2003 |
17-12-2012 21:17 |
Posts: 6717 |
is voor daxjes meen ik.
zelfde blokjes als de cb toch?
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
maerijn |
17-12-2012 21:26 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
is voor daxjes meen ik.
zelfde blokjes als de cb toch?
denk meer als de ss50
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
17-12-2012 21:46 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]
denk meer als de ss50
ja ben er niet zo in thuis. de enige 4 taktjes waar ik tot nog toe aan gesleuteld heb zijn immitatie daxjes.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
4takker |
17-12-2012 21:47 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
is voor daxjes meen ik.
zelfde blokjes als de cb toch?
dax (st50 of st70) zijn op de ontsteking na het zelfde als een c50 blok.
enkel wil het schakel patroon en de ontsteking nog wel eens verschillen.
een ss50 blok is opzich nog niet veel anders als een c50 blok. enkel heeft het ss50 blok een 4bak en hand koppeling in plaats van een 3bak en semi automaat.
zeer zelden komt er is een keer een keer een ss50 blok langs met een 5bak over het algemeen zijn die gelijk een stuk duurden omdat die 5bakken zeer zeldzaam zijn. die 5bak blokken lopen over het algemeen ook een stuk harder dan een 4bak blok.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Aprilia RX 50 2003 |
17-12-2012 21:49 |
Posts: 6717 |
het gaat me puur om het demonteren, monteren en controleren.
ik ga er zelf verder niks mee doen, enkel opknappen en weer afleveren.
ben ik er nog speciaal gereedschap voor nodig of wil alles wel met een standaar gereedschap kist? heb ook een luchtsleutel enz maar weet niet of er speciaal trekkers nodig zijn.
edit: nog tips over het splitsen of gewoon:
1: ontsteking eraf
2: cilinder eraf. hoe kan ik het beste de kleptiming goed houden?
3: koppeling kant los
4: blok doormidden. speciale manier van splitsen of net als AM6 op de krukas slaan?
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-12-2012 om 21:52 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
4takker |
17-12-2012 22:04 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
het gaat me puur om het demonteren, monteren en controleren.
ik ga er zelf verder niks mee doen, enkel opknappen en weer afleveren.
ben ik er nog speciaal gereedschap voor nodig of wil alles wel met een standaar gereedschap kist? heb ook een luchtsleutel enz maar weet niet of er speciaal trekkers nodig zijn.
edit: nog tips over het splitsen of gewoon:
1: ontsteking eraf
2: cilinder eraf. hoe kan ik het beste de kleptiming goed houden?
3: koppeling kant los
4: blok doormidden. speciale manier van splitsen of net als AM6 op de krukas slaan?
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-12-2012 om 21:52 uur.
1: een passende vliegwiel trekker is wel handig ja. die trekker past op alle honda 4takt blokken met uitzondering van de stoterstangen blokken en volgens mij staande cilinder blokken.
2: het makkelijkst is met de zuiger op T en de kleppen gesloten. in prinsiepe maakt het eigenlijk niet veel uit. als je hem maar met monteren goed zet. vliegwiel op T het rondje op het nokken as tandwiel in de inkepeing op de kop. schroevendraaier door het tandwiel en nokkenas en dan draaien tot alle 2 of 3 de boutjes in lijn staan.
3: koppeling dat wijst zich van zelf wel kan je niet veel aan fout doen. koppeling vast houden bij het verwijderen van de moer. zou je een speciale sleutel voor kunnen kopen a 20 euro imitatie 50 euro origineel. je kan ook zelf zoon special tool maken met behulp van een oude dop uit een dop set. daar moet je 4 stukken uit slijpen dat hij in de moer past. je kan ook de beun methode gebruiken: hamer en schroevendraaier.
4. ik zou niet op de krukas slaan maar een bak as. als je alle bouten los hebt wil het ook vaak dat het zelf al uit elkaar komt.
de lagers moeten op de krukas blijven. en niet in het blok daar moeten ze zo in vallen als je ze er goed voor heb liggen.
voor de timing van de nokkenas
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Aprilia RX 50 2003 |
17-12-2012 22:13 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]
1: een passende vliegwiel trekker is wel handig ja. die trekker past op alle honda 4takt blokken met uitzondering van de stoterstangen blokken en volgens mij staande cilinder blokken.
2: het makkelijkst is met de zuiger op T en de kleppen gesloten. in prinsiepe maakt het eigenlijk niet veel uit. als je hem maar met monteren goed zet. vliegwiel op T het rondje op het nokken as tandwiel in de inkepeing op de kop. schroevendraaier door het tandwiel en nokkenas en dan draaien tot alle 2 of 3 de boutjes in lijn staan.
3: koppeling dat wijst zich van zelf wel kan je niet veel aan fout doen. koppeling vast houden bij het verwijderen van de moer. zou je een speciale sleutel voor kunnen kopen a 20 euro imitatie 50 euro origineel. je kan ook zelf zoon special tool maken met behulp van een oude dop uit een dop set. daar moet je 4 stukken uit slijpen dat hij in de moer past. je kan ook de beun methode gebruiken: hamer en schroevendraaier.
4. ik zou niet op de krukas slaan maar een bak as. als je alle bouten los hebt wil het ook vaak dat het zelf al uit elkaar komt.
de lagers moeten op de krukas blijven. en niet in het blok daar moeten ze zo in vallen als je ze er goed voor heb liggen.
voor de timing van de nokkenas
afbeelding
kijk duidelijk. am6 zit altijd erg klem dus moet uit mekaar geslagen worden. honda dus eigenlijk los op klevende pakking na dus?
blokken liggen al minstens 1 jaar stil bij een dealer die de bouten er niet uit krijgt. nog rare/lastige dingen in het blok? am6 is er bijvoorbeeld ene balletje waar je goed op moet letten. zoiets ook bij honda?
edit: welke maat is die trekker? deze?: http://www.easyparts...r_Buzzetti_5224.html
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-12-2012 om 22:16 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
4takker |
17-12-2012 22:25 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
kijk duidelijk. am6 zit altijd erg klem dus moet uit mekaar geslagen worden. honda dus eigenlijk los op klevende pakking na dus?
blokken liggen al minstens 1 jaar stil bij een dealer die de bouten er niet uit krijgt. nog rare/lastige dingen in het blok? am6 is er bijvoorbeeld ene balletje waar je goed op moet letten. zoiets ook bij honda?
edit: welke maat is die trekker? deze?: http://www.easyparts...r_Buzzetti_5224.html
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-12-2012 om 22:16 uur.
of dat de goede vliegwiel trekker is weet ik niet ik zien geen ss50 of c50 er bij staan kan zijn dat ik er overheen kijk.
nog 1 tip niet het blok dicht plakken met vloeibaar pakking. maar gewoon een pakking setje. kost iets van 15,-
vloeibaar pakking als je daar te veel van gebruikt kan je olie filter dicht gaan zitten waardoor de pomp geen olie meer krijgt en het blok binnen de kortste keren kapot loop.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Aprilia RX 50 2003 |
17-12-2012 22:26 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]
of dat de goede vliegwiel trekker is weet ik niet ik zien geen ss50 of c50 er bij staan kan zijn dat ik er overheen kijk.
nog 1 tip niet het blok dicht plakken met vloeibaar pakking. maar gewoon een pakking setje. kost iets van 15,-
vloeibaar pakking als je daar te veel van gebruikt kan je olie filter dicht gaan zitten waardoor de pomp geen olie meer krijgt en het blok binnen de kortste keren kapot loop.
oke, nog dingen die ik echt vervangen moet?
gaat op kosten van de klant, maar wil het wel goed doen.
edit: ik smeer bij praktisch alle andere dingen een dun laagje vloeibaar op papieren pakkingen, net vochtig zegmaar. hier niet doen ivm filter? en moet dat filter na lang stilstaan vervangen?
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-12-2012 om 22:27 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
4takker |
17-12-2012 22:36 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
oke, nog dingen die ik echt vervangen moet?
gaat op kosten van de klant, maar wil het wel goed doen.
edit: ik smeer bij praktisch alle andere dingen een dun laagje vloeibaar op papieren pakkingen, net vochtig zegmaar. hier niet doen ivm filter? en moet dat filter na lang stilstaan vervangen?
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-12-2012 om 22:27 uur.
nummer 14 is het filter
dit was volgens mij nog wel een handige link met alle afkeur maten en tolerantie's
http://www.honda50.com/partslists/z50j01.pdf
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Aprilia RX 50 2003 |
17-12-2012 22:40 |
Posts: 6717 |
site wil niet openen
nog even een vraag. er zit toch alleen in het rechste (middelste) carter schroefdraad. toch niet in bijde? dit dacht de eigenaar namelijk.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
4takker |
17-12-2012 22:43 |
Posts: 2395 |
ja in het deel waar het olie filter in zit daar zit het schroefdraad voor de middencartes bij elkaar te houden en het koppelings deksel.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|