Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #67081 - suzuki tsx loopt slecht
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 5818 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Dscheper |
7-12-2012 13:49 |
Posts: 43 |
Hallo allemaal,
ik zit nu met een probleem met mijn suzuki tsx.
er zit een 70cc onder, geen idee welk merk maar is nog in goede staat, zuiger ook.
een mikuni carburateur 20mm. immi maar is nog in goede staat.
De brommer start goed, pakt in 1 x aan als die koud is, en dan kun je er gewoon mee rijden. volgas.
Maar als de brommer eenmaal warm is, ongeveer 10 minuten rijden, begint hij heel belabberd te lopen, er komen knallen uit de uitlaat tegelijk met vlammen, je kunt niet volgas rijden en stottert als een gek.
ik vermoed al wat het probleem is, maar ik kan het maar niet goed krijgen, er zit een z'n goedkoop powerfilter achter die verlengt is met een kitbus, heeft altijd goed gelopen want is allemaal wel dicht maar hij doet het niet meer goed, ik vermoed dus dat de aansluiting vanaf de cilinder naar de carburateur niet meer goed sluit als die warm is, want dat is namelijk een rubberen ring. kan dat het probleem zijn ? ik kom er echt niet meer uit.
mvg
|
|
|
|
kenny77 |
7-12-2012 16:03 |
Posts: 29286 |
Moet je op de choke starten of doe je dit zonder?
|
|
|
|
PHB |
7-12-2012 16:19 |
Posts: 536 |
ik denk afstelling die er maar een grotere sproeier in vanwege het weer
|
|
honda power |
|
Dscheper |
7-12-2012 16:43 |
Posts: 43 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Moet je op de choke starten of doe je dit zonder?
Ja, dan pakt die in 1 x aan, zonder choke gaat dat wat moeilijker.
Maar zoals ik zal zij, is het mogelijk dat er extra lucht word aangezogen tussen de cilinder en carburateur in ?
|
|
|
|
tsx-elite |
7-12-2012 17:05 |
Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dscheper
Hallo allemaal,
ik zit nu met een probleem met mijn suzuki tsx.
er zit een 70cc onder, geen idee welk merk maar is nog in goede staat, zuiger ook.
een mikuni carburateur 20mm. immi maar is nog in goede staat.
De brommer start goed, pakt in 1 x aan als die koud is, en dan kun je er gewoon mee rijden. volgas.
Maar als de brommer eenmaal warm is, ongeveer 10 minuten rijden, begint hij heel belabberd te lopen, er komen knallen uit de uitlaat tegelijk met vlammen, je kunt niet volgas rijden en stottert als een gek.
ik vermoed al wat het probleem is, maar ik kan het maar niet goed krijgen, er zit een z'n goedkoop powerfilter achter die verlengt is met een kitbus, heeft altijd goed gelopen want is allemaal wel dicht maar hij doet het niet meer goed, ik vermoed dus dat de aansluiting vanaf de cilinder naar de carburateur niet meer goed sluit als die warm is, want dat is namelijk een rubberen ring. kan dat het probleem zijn ? ik kom er echt niet meer uit.
mvg
gooi dat achterlijke powerfilter er is af en koop een ori luchtfilter box, naar mijn ervaring gaat dan het afstellen ook een heel stuk makkelijker
|
|
shut up muttley |
|
kenny77 |
7-12-2012 17:57 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dscheper
[...]Ja, dan pakt die in 1 x aan, zonder choke gaat dat wat moeilijker.
Maar zoals ik zal zij, is het mogelijk dat er extra lucht word aangezogen tussen de cilinder en carburateur in ?
Ah oke.
Ja dat zou kunnen, maar dan zou hij niet gaan knallen, maar hoog stationair gaan lopen.
Ik neem aan dat je de brommer pas zo gemaakt heb zoals die nu is?
Met de 70cc?
Of heb je voorheen ook met deze setup gereden?
Of heeft hij met een andere setup goed gelopen zoals je al zei?
Knallen zou de ontsteking kunnen zijn. Maar als hij voor de 70cc wel goed liep zou ik het niet meteen daarin zoeken.
(kan natuurlijk dat je per ongeluk wat geraakt hebt aan de ontsteking tijdens het sleutelen)
Normaal gesproken gaat hij niet knallen in de uitlaat als het mengsel te arm of te rijk staat. (tenminste tot zo ver mijn ervaringen)
Wat voor ontsteking zit erop?
De originele elektronische?
Het probleem in de immi filter zou ik het niet zo zeer zoeken, hij zou hiermee ook prima moeten lopen.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
7-12-2012 18:05 |
Posts: 2160 |
Wat voor type bougie heb je?
|
|
"Risico is extra leven" |
|
koekie - Administrator |
7-12-2012 18:10 |
Posts: 12588 |
Ho, sorry voor het -perongeluk- sluiten! Hijs weer open
|
|
Haaks de hoek om! |
|
-PuchSjonnie- |
7-12-2012 18:38 |
Posts: 735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PHB
ik denk afstelling die er maar een grotere sproeier in vanwege het weer
hij stotterd dus hoe kom jij bij een grotere sproeier?
|
|
|
|
PHB |
7-12-2012 18:47 |
Posts: 536 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -PuchSjonnie-
[...]
hij stotterd dus hoe kom jij bij een grotere sproeier?
ho ja dan ist kleiner toch?
|
|
honda power |
|
Dscheper |
7-12-2012 19:00 |
Posts: 43 |
Oke, ik heb net weer even meer geprobeerd, het probleem is ook dat ik geen ori luchtfilter heb. Maargoed.
Er zit nog en orginele ontsteking op, hij loopt gewoon goed stationair zonder enig zakken in toeren of haperen.
Als je het gas helemaal omdraait en weer los laat dan stijgt hij gewoon hoog in de toeren, en als je hem langer in de hoge toeren laat, dan begint hij te knallen en te ploffen, en komt er een blauw vlammetje uit de uitlaat.
En als ik het luchtfilter inwikkel met een panty (even om te proberen) dan knalt die niet maar stottert hij alleen, dus te weinig benzine, en toch kan ik maar niet de juiste afstelling vinden ? Kan het toch nog een ander probleem zijn ?
Mvg
|
|
|
|
Dscheper |
7-12-2012 19:15 |
Posts: 43 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Wat voor type bougie heb je?
Weer ik zo niet, maar ik heb er al verschillende bougies in gehad, heb nu wel de goede hittegraat.
|
|
|
|
maerijn |
7-12-2012 21:06 |
Posts: 2455 |
origineel of goed merk schuimfilter halen, grotere sproeier en nieuwe bougie
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
7-12-2012 21:12 |
Posts: 2160 |
Als ik een br8ecs of br9ecs monteer dan kan ik een poosje gewoon goed rijden. maar als ik dan een kleine 50 tot 100 km verder ben dan begint die te stotteren en is al het vermogen weg. Heel raar om te omschrijven.
Maar met een br8es of br9es heeft die er geen last van.
Dit komt volgens mij omdat het pootje van een ''ECS'' bougie niet volledig over de electrode heengaat. Dit is bij de ''ES'' bougie's wel zo.
Dus check even wat voor bougie je hebt en of de afstand ook wel snor zit
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 7-12-2012 om 21:14 uur.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Dscheper |
8-12-2012 1:37 |
Posts: 43 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Ah oke.
Ja dat zou kunnen, maar dan zou hij niet gaan knallen, maar hoog stationair gaan lopen.
Ik neem aan dat je de brommer pas zo gemaakt heb zoals die nu is?
Met de 70cc?
Of heb je voorheen ook met deze setup gereden?
Of heeft hij met een andere setup goed gelopen zoals je al zei?
Knallen zou de ontsteking kunnen zijn. Maar als hij voor de 70cc wel goed liep zou ik het niet meteen daarin zoeken.
(kan natuurlijk dat je per ongeluk wat geraakt hebt aan de ontsteking tijdens het sleutelen)
Ik heb eerder met deze setup gereden, toen deed hij het goed. Daarna heeft hij een poosje stilgestaan.
Ik heb de brommer weer gestart, warm laten lopen en toen rijden.
Het ging de eerste paar minuten fijn. Maar daarna niet meer. Haperen en knallen.
Ik heb het knallen er nu eindelijk uit kunnen halen. Maar hij loopt Nog steeds niet fijn, het is dus de afstelling of de onsteking. Ik kijk er nog even na, maar ik heb het nog nooit zo moelijk gehad..
Normaal gesproken gaat hij niet knallen in de uitlaat als het mengsel te arm of te rijk staat. (tenminste tot zo ver mijn ervaringen)
Wat voor ontsteking zit erop?
De originele elektronische?
Het probleem in de immi filter zou ik het niet zo zeer zoeken, hij zou hiermee ook prima moeten lopen.
|
|
|
|
Dscheper |
8-12-2012 11:40 |
Posts: 43 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
origineel of goed merk schuimfilter halen, grotere sproeier en nieuwe bougie
Ik denk dat ik dat maar is ga doen. Z'n powerfilter is ook niks waard.
|
|
|
|
Dit topic is 5818 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|