Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wat zijn de effecten als ik met mijn brommer door de sneeuw en pekel rij?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67077 - Wat zijn de effecten als ik met mij...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RstephanK 6-12-2012 7:45 Print topicpost
Posts: 83
De titel zegt het al, mijn pa zegt dat ik het niet moet doen en dat ik de fiets moet pakken, maar is het zo slecht voor je brommer?

Natuurlijk is het gladder dan normaal, maar hij zegt dat mijn brommer onder mijn handen wegroest...

Graag reacties! Dank!
 

THE CRAZY DOCTOR 6-12-2012 7:48 Print reply

Posts: 1302
Als je er zuinig op bent, en je kan zonder de brommer: staan laten.
 
ChielTZR 6-12-2012 10:08 Print reply

Posts: 6016
Mogelijke gevolgen is schade doordat je onderuit gaat.
daarnaast roestvorming door de pekel. als je hem goed in het vet zet en steeds weer goed laat opdrogen zal het meevallen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Stardust 6-12-2012 14:28 Print reply
Posts: 72
ik raad je het ook aan om beter de fiets/bus te pakken , zeker nu ze pekel gaan strooien blijft dat lekker op je brommer plakken , het pekel gaat dan op kleine kaale plekjes zitten en door de werking van zout trekt het juist extra vocht aan (vocht+ijzer=roest) ,

je kan er natuurlijk voor kiezen om wel te gaan rijden maar dan heb je kans dat je valt en dus je kappen enzovoorts naar de klote helpt , maar als je voorzichtig rijd en je brommer goed vet houd (denk aan insmeren met vaseline enzovoorts) dan is het wel te doen.

maar ik raad het je echt af uit ervaring.
 
ChielTZR 6-12-2012 14:32 Print reply

Posts: 6016
In zout water worden alle corrosieprocessen versneld hoewel ook daarin zuurstof de oxidator is. Maar door de natrium- en de chlorideionen is het geleidingsvermogen in zout water veel hoger dan in zuiver water en is de kortsluitstroom van de corrosiecel ook veel hoger.

aldus wikipedia.
In principe kan je beter met een nieuwe brommer (die vers in de lak staat) in de pekel rijden, dan een die al verroest is.


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
TZRBart 6-12-2012 15:10 Print reply
Posts: 946
Je brommer wassen nadat je door het zout hebt gereden.
 
puchcobra4t 6-12-2012 16:55 Print reply

Posts: 116
Eigenlijk had je je dit al in de zomer moeten afvragen, dan had je lekker de tijd gehad om je brommer tegen roest te beschermen, holle delen in de ml tectyl of de waxoil en de binnenkant van je spatborden in de zwarte tectyl, en de lak delen ook in de waxoil, dit wordt ook bij veel auto,s gedaan waar in de winter een zoutstrooier op staat. Dan kun je een hoop ellende voorkomen, en tegen het op je plaat gaan helpt maar 1 ding brommer laten staan en op bed blijven liggen wachten tot het zomer is

Dit bericht is gewijzigd door puchcobra4t op 6-12-2012 om 16:59 uur.
 
ook ik maak fouten!

Dit topic is 2730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved