Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - mtx-sh ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67074 - mtx-sh ontsteking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2014 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Diamond0313 4-12-2012 20:59 Print topicpost

Posts: 435
hallo medeforumers, ik heb een vraagje over de ontsteking van mijn mtx-sh die is elektronisch.
nu is mijn vraag om alles eraf te halen zoals cdi ect, en gewoon simpel contact puntjes te plaatsen? zo ja wat zou ik dan allemaal moeten vervangen en waarvan kan ik de ontsteking dan gebruiken?
 

mbx-genieter 4-12-2012 21:06 Print reply
Posts: 758
Buiten dat ik het een raar idee vind, waarom zou je dat in godsnaam willen.
Voor vermogenswinst moet je het niet doen lijkt mij.
Maar je zou volgens mij elke ontsteking met contactpunten kunnen nemen.
Zal alleen wel even bezig zijn met ombouwen ervan.
 
Diamond0313 4-12-2012 21:07 Print reply

Posts: 435
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Buiten dat ik het een raar idee vind, waarom zou je dat in godsnaam willen.
Voor vermogenswinst moet je het niet doen lijkt mij.
Maar je zou volgens mij elke ontsteking met contactpunten kunnen nemen.
Zal alleen wel even bezig zijn met ombouwen ervan.

ik wil de ontsteking vervangen omdat ik al die begrenzer van die elektronische troep zat word en omdat het nu kapot is en toch wat anders is moet, volgens mijn vader krijg je er ook juist veel vermogen winst bij
 
mbx-genieter 4-12-2012 21:23 Print reply
Posts: 758
Okee dan ga ik je volgen met het ombouwen ervan.
Heb momenteel 2 mbxen staan een ns1 en een mb8 met allemaal een electronische onsteking erop.
Maar heb je al eens een mps300 cdi geprobeert das een cdi onbegrenst.
Wat ook nog gaat is een cdi can een nsr50 die laten ook meer toeren toe.
Desnoods een hpi erop dan heb je meerdere pluspunten.
 
NS1-Whisperer 4-12-2012 21:27 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Desnoods een hpi erop dan heb je meerdere pluspunten.


En geen licht.

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 4-12-2012 om 21:28 uur.
 
"Risico is extra leven"
Diamond0313 4-12-2012 21:31 Print reply

Posts: 435
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]


En geen licht.

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 4-12-2012 om 21:28 uur.

licht heb ik nog wel nodig ja maar wat zou ik allemaal moeten veranderen voor contact punten?
 
mbx-genieter 4-12-2012 21:50 Print reply
Posts: 758
Vanalles.
Grondplaat vliegwiel bobine bedrading.
Teveel kosten in mijn ogen.
De eventuele vermogenswinst die zal denk ik nihil zijn, daarom bouwen ze vaak contactpunten onsteking om naar electronische ontsteking kijk maar eens naar kreidler en zundapp.
 
fordrwd4ever 5-12-2012 13:03 Print reply
Posts: 107
Inderdaad, dat wordt veel gedaan.

Maar, misschien past een ontsteking van een Honda CB50 wel op je mtx blok.

Moet je wel het verlatingsmechanisme vastzetten, anders heb je alsnog een begrenzer...

Een ontsteking van een CRF80 past in elk geval wel op een CB50.
Volgens mij zijn die vliegwielen hetzelfde(qua passing op de krukas dan )

Maar, het blijft een rare ombouwactie.
Een CDI ontsteking gaat eigenlijk nooit kapot en met een standaard chinese CDI heb je ook geen toerental limiet meer (kon op mijn CB50 blokje met CRF80 grondplsst en standaard scooter cdi zonder problemen 15000 toeren halen.)
 
Idiot outside, but why?
PRO TUNING 5-12-2012 14:03 Print reply

Posts: 4000
Een HPI met verlichting, maar die gaan ook vaak kapot
 

Dit topic is 2014 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved