Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - nieuwe motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1062 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67060 - nieuwe motor
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koetjeboe91 2-12-2012 11:11 Print topicpost

Posts: 2096
ja het is bijna zo ver en dan heb ik mijn motor.

maar nu een vraag moet je een nieuwe motor inrijden. gaat namelijk om een Yamaha fz6 uit 2010 met 0 km op de teller.
dit vraag ik omdat het inrijden van een nieuwe auto niet meer hoeft.



met vele dank
koetjeboe91
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.

Royal Club 2-12-2012 11:18 Print reply

Posts: 60390
ik koop een motor en ga op brommerforum vragen hoe ik die moet inrijden.

Nouja, een brommerforum antwoord dan maar: 200km ofzo. lekker veel toeren wisselen en niet te vet mengen he

Sjezus christus...
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
koetjeboe91 2-12-2012 11:31 Print reply

Posts: 2096
royal eerste motor he en het word me dagelijks vervoer want auto gaat weg. en aangezien ik niet alles van motor af weet vraag ik het maar. dan in plaats de motor na een half jaar terug brengen om 4 nieuwe zuiger te laten plaatsen.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
kpotmake 2-12-2012 11:33 Print reply

Posts: 3065
een auto wordt comleet anders belast en met andere doeleinden gemaakt als een motor, dus kun je eigenlijk niet met elkaar vergelijken

mijn pa heeft een nieuwe bmw k1300r gekocht dit jaar, en die moest hij 1000km inrijden, bij het inrijden is het vooral belangrijk dat je niet te zwaar belast

de ducati panigale krijgt bij aflevering een tijdelijke toerenbegrenzer, ingesteld op 5000tpm, die er na xxxx km automatisch afgaat
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
thedutchrockstar 2-12-2012 11:35 Print reply

Posts: 500
er is nogal wat controversie op dit forum over hoe je een 4takt motor in zou moeten rijden, de ene zegt goed hard in de toeren gaan de ander lekker rustig aan.
 
2 wheel madness
Royal Club 2-12-2012 11:37 Print reply

Posts: 60390
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Ice Ap rs50 2-12-2012 13:56 Print reply

Posts: 7149
ik heb ook net mijn BMW F800R nieuw gekocht, staat nu 770km op.

Ik heb me 300-400km 'rustig' gehouden. Voor ik er iet of wat de gas opzet moet ik toch minimum 10km gereden hebben om alle vloeistoffen warm te maken. Dus tot ie warm is kom ik amper over de 4000rpm(toerenbegrenzer: 9000rpm).

Eens hij warm is durf ik de gas wel opendraaien hoor. Onlangs de topsnelheid eens geprobeerd maar niet verder dan 8000rpm in 5de versnelling geraakt.

De eerste km's zou ik zowiezo rustig rijden, je moet je motor nog gewoon worden. Het is niet de bedoeling dat je na 10km al eens gaat proberen hoe hard hij kan.
 
GTI - GTD - BMW
WestlandMB 2-12-2012 14:56 Print reply

Posts: 1338
Belangrijkste is denk ik dat de motor goed warm is, zodra je het gas open trek.
 
BenjaminDG 2-12-2012 21:05 Print reply

Posts: 4605
Sommige zeggen net om niet te traag te rijden zodat de zuigerveren beter afsluiten (olieverbruik en prestaties).

Bij de fabrikant testen ze die motoren toch ook voluit?
 
Vlaanderen vrij!
NS1-Whisperer 2-12-2012 21:08 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Bij de fabrikant testen ze die motoren toch ook voluit?



Dan word die volgens mij droog getest. Zonder vloeistoffen en bende.
Dan is het gewoon een luchtcompressor
 
"Risico is extra leven"
Paultje Pils 3-12-2012 14:28 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]



Dan word die volgens mij droog getest. Zonder vloeistoffen en bende.
Dan is het gewoon een luchtcompressor


Nee, aan het eind van de productie lijn gaan ze de testbank op om te kijken of het beloofde vermogen eruit komt. Zo ja, dan gaan ze het krat in. Ze worden dan idd op vollast belast.

Inrijden is gewoon wanneer hij warm is af en toe lekker knallen.
 
If you can't dodge it, ram it.
NS1-Whisperer 3-12-2012 16:50 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
[...]


Nee, aan het eind van de productie lijn gaan ze de testbank op om te kijken of het beloofde vermogen eruit komt. Zo ja, dan gaan ze het krat in. Ze worden dan idd op vollast belast.

Inrijden is gewoon wanneer hij warm is af en toe lekker knallen.



Weet ik bijna wel zeker. Ze testen altijd eerst het blok zelf, voor dat die überhaupt in het frame komt. Als laatste worden ze inderdaad op de testbank getest
 
"Risico is extra leven"

Dit topic is 2086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved