Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Kreidler-RMC begrenzen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1041 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #67057 - Kreidler-RMC begrenzen?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robbin-RMC 30-11-2012 20:10 Print topicpost
Posts: 51
MOAH,

ik wil graag eff een paar manieren weten om mijn kreidler te begrenzen? er ligt hier namelijk een SBW 50cc 4poorter van Jaap Voskamp met 9+pk klaar.. ook een homoetje 4p heb ik liggen.

dat is eigenlijk de reden dat ik hem wil begrenzen haha.. nou dacht ik aan het begrenzen van de bobine? maar volgens mij word dat knap lastig met een Bosch contactpunten onsteking? ik zat te denken in een schakelbaar weerstandje tussen de bobine en condensator?

ik heb namelijk al een plannetje over dat ik het aan mijn knippelicht schakelaar wil verbinden. dat als hij ingedrukt is dat de begrenzer er af leg. en als de knop in zn normale positie is der op.

de knipperlicht schakelaar doet toch niks, heb toch geen knipperlichten.
 
RMC groen 4-gang

De Schout 30-11-2012 21:11 Print reply
Posts: 5327
knipperlicht schakelaar proberen ze heus wel als ze iets vermoeden.
& elektronisch begrenzen op een contactpunt ontsteking werkt inderdaad niet. je zult dus of een elektronische ontsteking moeten halen, of iets anders verzinnen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
WestlandMB 30-11-2012 21:22 Print reply

Posts: 1338
Ja kan: http://www.josdijkma...od&productId=196

Onthoud wel dat veel mensen bij zulke begrenzingen last hebben van stotteren, waardoor het wel erg opvalt dat hij begrenst is.
Edit: Zelf rij ik zonder, (op het geluk dat ik niet gepakt word). Maar vele zeggen ook dat zo'n begrenzing slecht voor je ontsteking/cdi is. Mocht die kapot gaan ben je best wel wat kwijt bij een kreidler.

Verder is het balen, bij jou (en mij) in de buurt heb je nog wel eens controles. Er valt weinig aan te doen. Beste is gewoon om je kreidler motor te keuren en met motor rijbewijs rijden.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 30-11-2012 om 21:24 uur.
 
PRO TUNING 1-12-2012 9:18 Print reply

Posts: 4000
Die Jaap Voskamp cilinder is gewoon een veel te dure King Tai cilinder die ook geen 9 pk levert en heet Maxwell.

Maxwell is het huismerk van Motor Import Huige waar men schermt met de naam van Jaap Voskamp.

De timing die er in zit klopt niet en de extra boosters zitten te dicht bij elkaar.

De cilinder wordt geleverd met een B-merk (Meteor) zuigerkit.

Beter laat je een King Tai cilinder tunen, beter voor minder / gelijk geld.

Begrenzen met contactpunten gaat niet, misschien je choke veranderen

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 1-12-2012 om 9:19 uur.
 

Dit topic is 6771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved