Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda mt8 tikt/ratelt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 953 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67056 - Honda mt8 tikt/ratelt
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 2-12-2012 22:14 Print reply

Posts: 29286
Welke maat zuiger zit er nu in?

hier heb je er 2: http://mopshop.de/sh...riplg9bhavncidpb9ih2

Is het echt een hard geluid?
Want een luchtgekoelde brommer is al snel wat rumoeriger.
 
Daanhonda 2-12-2012 22:54 Print reply
Posts: 88
Bedankt voor de link. Die zijn al heel wat goedkoper dan op andere sites. Maar het getik is best hard en de vorige eigenaar zei ook dat hij het eerder niet had en ook niet meer had gereden vanwege de tik omdat hij het niet vertrouwde. Maar het hoort duidelijk niet. En is die maat B de overmaat of ook een standaard zuiger ??
 
Daanhonda 3-12-2012 1:04 Print reply
Posts: 88
Geen idee wat er nu in zit... Volgens mij nog de originele. Kan je met een niet-digitale schuifmaat dat meten??
 
ReneKunst 3-12-2012 10:48 Print reply
Posts: 77
analoge en digitale schuifmaten meten hetzelfde, digitaal is alleen wat sneller/makkelijker af te lezen.
 
koop nooit wat met een handvat, je komt er mee aant werk.
PRO TUNING 3-12-2012 10:56 Print reply

Posts: 4000
Meet vooral vlak boven en onder je uitlaatpoort !!

http://www.motomike..../17515/?show=gallery
 
Daanhonda 3-12-2012 17:55 Print reply
Posts: 88
ik heb inmiddels gemeten en de zuiger er af gehaald. maar ik kan niet echt veel speling ergens vinden. wel een klein pietsie beetje op het naaldlager en de zuiger als hij helemaal onderaan is. en de cil. is mooi 57mm maar ik denk eigenlijk niet dat dat zo'n harde tik kan maken of wel
wat moet ik nu doen?? de boel weer in mekaar en hopen dat het goed gaat of doorzoeken of langs een zaak gaan
 
mbx-genieter 3-12-2012 18:03 Print reply
Posts: 758
Wat voor kop is er gemonteerd.
Kan misschien zijn dat de zuiger licht tegen de kop aan tikt.
Nu heeft een "125" ook een hogere carterdruk wat ook meer bijgeluid geeft.
Met vergroten van de cilinder zal je meer bijgeluiden krijgen.
 
Daanhonda 3-12-2012 21:54 Print reply
Posts: 88
wat voor kop weet ik niet maar hij tikt sowieso niet tegen de kop want hij komt een klein stukje onder de koppakking. maar de vorige eigenaar zei ook dat hij het eerst niet had dus... maar ik heb nu dus echt geen idee meer waar het vandaan komt dus ik weet nog niet of ik hem weer ga verkopen, langs de motorzaak breng, of doorrijden met rare geluidjes. het enige wat ik nog ga proberen is om de uitlaat beter vast te zetten bij 1 afgebroken tapeind. hopelijk is het daar mee opgelost anders weet ik echt niks meer waar het vandaan komt
 
Daanhonda 3-12-2012 23:37 Print reply
Posts: 88
Moet ik anders even een filmpje maken van het geluid?? zodat jullie misschien iets beter kunnen raden waar het om gaat??
 
Aprilia RX 50 2003 4-12-2012 12:34 Print reply

Posts: 6717
dat soort motorblokken zijn heel makkelijk uit nen in mekaar te zetten. zelf nog nooit een mt8 blok gedaan, maar kan nooit heel veel anders zijn dan am6 en dat is goed te doen. alleen moet je er de tijd voor nemen en heel zorgvuldig en opgeruimd werken als je het voor het eerst doet. (daarna ook wel, maar dan gaat t allemaal wat makkelijker)
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 4-12-2012 17:28 Print reply

Posts: 14881
Apeldoorn? Dat is niet zo heel ver vanuit Zwolle.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Daanhonda 4-12-2012 19:32 Print reply
Posts: 88
Ja klopt, maar waar kan ik nog naar kijken zonder dat mn blok helemaal uit elkaar hoeft?? Ik zal trouwens binnenkort even een filmpje maken zodat het wat duidelijker is
 
Daanhonda 6-12-2012 14:05 Print reply
Posts: 88
Iemand een idee
 
Gerard1793 6-12-2012 16:22 Print reply

Posts: 4006
Probeer eens met een schroevendraaier tegen je oor te luisteren waar het getik vandaan komt.

Je hand over het handvat leggen, daar je oor tegenaan drukken en de punt van je schroevendraaier tegen je blok/cilinder houden.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Rampoon 6-12-2012 16:49 Print reply

Posts: 108
Ik had laatst ook zo iets in me 110cc mbx blok. Ben er na lang inspecteren achter gekomen dat het speling is tussen me krukastandwiel en me koppelingstandwiel.

Combineer dat met een binnenrotor(lichter vliegwiel) en het ratelt redelijk.

Ik heb het weer in mekaar gezet en als het stukgaat vervang ik het wel. Ik gok dat die honda blokken na 25 jaar toch wel wat gesleten zijn.

Ik gooi er wel dikkere olie in en een klein beetje meer dan nodig.

Die spullen zijn haast alleen nog 2e hands te krijgen dus met "nieuwe" kopen heb je kans dat het probleem blijft/ op termijn terugkomt

Dit bericht is gewijzigd door Rampoon op 6-12-2012 om 16:51 uur.
 
Live and let die

Dit topic is 4696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved