Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Olieschroefgat gescheurd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 960 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67052 - Olieschroefgat gescheurd
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3716 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

milan_w 29-11-2012 17:26 Print reply
Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
In een crossmotorzaak helpen ze je daar wel mee.
Ik heb een paar jaar geleden het ook eens laten doen. Ze nemen gewoon een stukje uit een ander carter of zo met een beetje carter er nog rond en halen een stuk uit je eigen carter om daar dat nieuwe stukje in te lassen. Kostte niet de hoofdprijs, maar 20 euro of zo.


Ik probeer alles zelf te doen, om geld te besparen en gewoon zelf zoveel mogelijk te leren. Dus ik ga denk één van de andere opties proberen, toch bedankt voor de reactie !
 
milan_w 29-11-2012 17:44 Print reply
Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

schroefdraad uitboren - bus op maat draaien met schroefdraad erin - bus in het zojuist uitgeboorde gat persen / slaan, en voor de zekerheid wat lijm om de bus doen

met loctite 648 (volgens mij) kun je dit het beste lijmen

waar woon je ergens? ik woon net onder eindhoven en wil je hier best mee verder helpen als je er niet uitkomt


ik kan ook aluminium lassen als je dit een mooiere oplossing vind

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 28-11-2012 om 23:13 uur.


Dit zou misschien wel een goede oplossing kunnen zijn, ik zal het eens bespreken met een vriend! En dat is zeer vriendelijk, maar ik wil alles zelf proberen ik hoop dat je dit begrijp en kijk misschien eens naar de foto? Dan kun je zelf zien of dat het een goed idee is?
 
kenny77 29-11-2012 17:48 Print reply

Posts: 29286
Mhh er is gewoon een stuk afgebroken.
Ik zou me niet de moeite doen om het te maken, maar meteen een ander carter pakken.

Wil je het een beetje goed krijgen, moet het opgelast worden, dan weer opnieuw getappen en dan vlakken. Maar dat lijkt me een tsx carter niet waard.
 
tsxhunter 29-11-2012 17:50 Print reply

Posts: 9332
als je een ander carter wil hebben, stuur dan maar even een pm
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Frysk 29-11-2012 18:56 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
als je in de limburgen woont houd ik me ook wel beschikbaar, ik zou gewoon een overmaat oliestop erin zetten en het gat uitboren en optappen.


+1

makkelijker kun je het niet maken.
 
giggitybyte
milan_w 29-11-2012 19:20 Print reply
Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


+1

makkelijker kun je het niet maken.


zo optappen, kun je dat thuis zelf doen ? of moet ik de carter eraf halen en ermee naar de brommerwinkel ofzo gaan?
ik ken hier echt niets van eigenlijk xd

Dit bericht is gewijzigd door milan_w op 29-11-2012 om 19:27 uur.
 
tsx-elite 29-11-2012 19:58 Print reply

Posts: 1798
goed schoonmaken, bout er zo goed mogelijk in draaien, beetje jb weld aanmaken en er tegen aan boetseren, moet lukken denk ik
 
shut up muttley
kenny77 29-11-2012 20:05 Print reply

Posts: 29286
tappen gaat hier niet veel uit maken.




 
KaWaReZ 29-11-2012 21:02 Print reply

Posts: 20582
heb je goed voor elkaar

volgens mij kan die bout er nog tot bepaalde diepte in, niet?


beunoplossing:

schoonmaken (met remmenreiniger)
even laten drogen
bout pakken
vloeibare pakking
bout rijkelijk met vp insmeren
indraaien (niet te vast)
nog een klodder vp er tegenaan

laten drogen

rijden (en hopen dat ie t houdt).

Voor eventuele kiddy's die op hun pikkies getrapt worden:

Vroegah kitten we gewoon gaten en scheuren dicht....
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
tsxhunter 29-11-2012 21:34 Print reply

Posts: 9332
ooh, dat kan je wel maken. bout er in draaien, zo ver t nog kan. heel goed ontvetten en opschuren, en dan een dikke klodder vloeibaar metaal er om heen smeren. als het nog net niet is uitgehard, even de bout heen en weer draaien. wachten tot uitgehard is. en dan olie er in. zo heb ik dat ook wel gedaan bij zulk soort dingen.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
ChielTZR 29-11-2012 22:29 Print reply

Posts: 6016
Ik ken er dan ook nog wel een.

dichtmaken met een of andere lijm (welk soort weten anderen vast beter dan ik) en zodra je olie moet verversen effe gaatje boren. natijd weer opvullen met de bovengenoemde lijm en voila.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Hyronimus 29-11-2012 22:39 Print reply

Posts: 87
Ik zou ook zeggen dichtlassen en gewoon nieuw schroefdraad tappen, zo moeilijk is dat niet (stukken makkelijker dan schroefdraad snijden iig).
Wel zeker weten dat je de goede spoed neemt.
Veel kracht komt er niet op te staan dus gesneden draad houden het wel.
 
Do you know who I think I am?
Aprilia RX 50 2003 30-11-2012 9:24 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
Ik zou ook zeggen dichtlassen en gewoon nieuw schroefdraad tappen, zo moeilijk is dat niet (stukken makkelijker dan schroefdraad snijden iig).
Wel zeker weten dat je de goede spoed neemt.
Veel kracht komt er niet op te staan dus gesneden draad houden het wel.


is het geen alu blok?

btw de oplossing van vloeibaar metaal is ook wel redelijk.
zelf wel eens gedaan met een tapeindaansluiting, gewoon om te proberen, de kliko kan t nog steeds in. weet niet hoe het houd bij een lopend blok, maar kon de kopbouten gewoon op 15 Nm vast zetten. redelijk sterk/goed spul dus nog.

ontvetten, klodder ong in de vorm van waar het moet komen en tijdens het uitharden telkens de bout in en uit draaien. voor die toepassing goed genoeg.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Hyronimus 30-11-2012 10:19 Print reply

Posts: 87
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


is het geen alu blok?

btw de oplossing van vloeibaar metaal is ook wel redelijk.
zelf wel eens gedaan met een tapeindaansluiting, gewoon om te proberen, de kliko kan t nog steeds in. weet niet hoe het houd bij een lopend blok, maar kon de kopbouten gewoon op 15 Nm vast zetten. redelijk sterk/goed spul dus nog.

ontvetten, klodder ong in de vorm van waar het moet komen en tijdens het uitharden telkens de bout in en uit draaien. voor die toepassing goed genoeg.


kan ook, maar omdat het metaal al scheurt van het vastdraaien van eens schroef is ook wel een teken dat er iets niet goed was.
Als je het helemaal goed wil doen moet je het eigenlijk opnieuw temperen, maar dan moet je wel lassen want vloeibaar metaal hecht niet 'in' het oude deel.
 
Do you know who I think I am?
milan_w 1-12-2012 13:02 Print reply
Posts: 117
Iemand gaat het blok blok voor mij lassen en opnieuw tappen, jullie zijn erg bedankt voor de reacties!!!
 

Dit topic is 3716 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved