milan_w |
29-11-2012 17:26 |
Posts: 117 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
In een crossmotorzaak helpen ze je daar wel mee.
Ik heb een paar jaar geleden het ook eens laten doen. Ze nemen gewoon een stukje uit een ander carter of zo met een beetje carter er nog rond en halen een stuk uit je eigen carter om daar dat nieuwe stukje in te lassen. Kostte niet de hoofdprijs, maar 20 euro of zo.
Ik probeer alles zelf te doen, om geld te besparen en gewoon zelf zoveel mogelijk te leren. Dus ik ga denk één van de andere opties proberen, toch bedankt voor de reactie !
|
|
|
|
milan_w |
29-11-2012 17:44 |
Posts: 117 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
schroefdraad uitboren - bus op maat draaien met schroefdraad erin - bus in het zojuist uitgeboorde gat persen / slaan, en voor de zekerheid wat lijm om de bus doen
met loctite 648 (volgens mij) kun je dit het beste lijmen
waar woon je ergens? ik woon net onder eindhoven en wil je hier best mee verder helpen als je er niet uitkomt
ik kan ook aluminium lassen als je dit een mooiere oplossing vind
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 28-11-2012 om 23:13 uur.
Dit zou misschien wel een goede oplossing kunnen zijn, ik zal het eens bespreken met een vriend! En dat is zeer vriendelijk, maar ik wil alles zelf proberen ik hoop dat je dit begrijp en kijk misschien eens naar de foto? Dan kun je zelf zien of dat het een goed idee is?
|
|
|
|
kenny77 |
29-11-2012 17:48 |
Posts: 29286 |
Mhh er is gewoon een stuk afgebroken.
Ik zou me niet de moeite doen om het te maken, maar meteen een ander carter pakken.
Wil je het een beetje goed krijgen, moet het opgelast worden, dan weer opnieuw getappen en dan vlakken. Maar dat lijkt me een tsx carter niet waard.
|
|
|
|
tsxhunter |
29-11-2012 17:50 |
Posts: 9332 |
als je een ander carter wil hebben, stuur dan maar even een pm
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Frysk |
29-11-2012 18:56 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
als je in de limburgen woont houd ik me ook wel beschikbaar, ik zou gewoon een overmaat oliestop erin zetten en het gat uitboren en optappen.
+1
makkelijker kun je het niet maken.
|
|
giggitybyte |
|
milan_w |
29-11-2012 19:20 |
Posts: 117 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
+1
makkelijker kun je het niet maken.
zo optappen, kun je dat thuis zelf doen ? of moet ik de carter eraf halen en ermee naar de brommerwinkel ofzo gaan?
ik ken hier echt niets van eigenlijk xd
Dit bericht is gewijzigd door milan_w op 29-11-2012 om 19:27 uur.
|
|
|
|
tsx-elite |
29-11-2012 19:58 |
Posts: 1798 |
goed schoonmaken, bout er zo goed mogelijk in draaien, beetje jb weld aanmaken en er tegen aan boetseren, moet lukken denk ik
|
|
shut up muttley |
|
kenny77 |
29-11-2012 20:05 |
Posts: 29286 |
tappen gaat hier niet veel uit maken.
|
|
|
|
KaWaReZ |
29-11-2012 21:02 |
Posts: 20582 |
heb je goed voor elkaar
volgens mij kan die bout er nog tot bepaalde diepte in, niet?
beunoplossing:
schoonmaken (met remmenreiniger)
even laten drogen
bout pakken
vloeibare pakking
bout rijkelijk met vp insmeren
indraaien (niet te vast)
nog een klodder vp er tegenaan
laten drogen
rijden (en hopen dat ie t houdt).
Voor eventuele kiddy's die op hun pikkies getrapt worden:
Vroegah kitten we gewoon gaten en scheuren dicht....
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
tsxhunter |
29-11-2012 21:34 |
Posts: 9332 |
ooh, dat kan je wel maken. bout er in draaien, zo ver t nog kan. heel goed ontvetten en opschuren, en dan een dikke klodder vloeibaar metaal er om heen smeren. als het nog net niet is uitgehard, even de bout heen en weer draaien. wachten tot uitgehard is. en dan olie er in. zo heb ik dat ook wel gedaan bij zulk soort dingen.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
ChielTZR |
29-11-2012 22:29 |
Posts: 6016 |
Ik ken er dan ook nog wel een.
dichtmaken met een of andere lijm (welk soort weten anderen vast beter dan ik) en zodra je olie moet verversen effe gaatje boren. natijd weer opvullen met de bovengenoemde lijm en voila.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Hyronimus |
29-11-2012 22:39 |
Posts: 87 |
Ik zou ook zeggen dichtlassen en gewoon nieuw schroefdraad tappen, zo moeilijk is dat niet (stukken makkelijker dan schroefdraad snijden iig).
Wel zeker weten dat je de goede spoed neemt.
Veel kracht komt er niet op te staan dus gesneden draad houden het wel.
|
|
Do you know who I think I am? |
|
Aprilia RX 50 2003 |
30-11-2012 9:24 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
Ik zou ook zeggen dichtlassen en gewoon nieuw schroefdraad tappen, zo moeilijk is dat niet (stukken makkelijker dan schroefdraad snijden iig).
Wel zeker weten dat je de goede spoed neemt.
Veel kracht komt er niet op te staan dus gesneden draad houden het wel.
is het geen alu blok?
btw de oplossing van vloeibaar metaal is ook wel redelijk.
zelf wel eens gedaan met een tapeindaansluiting, gewoon om te proberen, de kliko kan t nog steeds in. weet niet hoe het houd bij een lopend blok, maar kon de kopbouten gewoon op 15 Nm vast zetten. redelijk sterk/goed spul dus nog.
ontvetten, klodder ong in de vorm van waar het moet komen en tijdens het uitharden telkens de bout in en uit draaien. voor die toepassing goed genoeg.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Hyronimus |
30-11-2012 10:19 |
Posts: 87 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
is het geen alu blok?
btw de oplossing van vloeibaar metaal is ook wel redelijk.
zelf wel eens gedaan met een tapeindaansluiting, gewoon om te proberen, de kliko kan t nog steeds in. weet niet hoe het houd bij een lopend blok, maar kon de kopbouten gewoon op 15 Nm vast zetten. redelijk sterk/goed spul dus nog.
ontvetten, klodder ong in de vorm van waar het moet komen en tijdens het uitharden telkens de bout in en uit draaien. voor die toepassing goed genoeg.
kan ook, maar omdat het metaal al scheurt van het vastdraaien van eens schroef is ook wel een teken dat er iets niet goed was.
Als je het helemaal goed wil doen moet je het eigenlijk opnieuw temperen, maar dan moet je wel lassen want vloeibaar metaal hecht niet 'in' het oude deel.
|
|
Do you know who I think I am? |
|
milan_w |
1-12-2012 13:02 |
Posts: 117 |
Iemand gaat het blok blok voor mij lassen en opnieuw tappen, jullie zijn erg bedankt voor de reacties!!!
|
|
|
|