rs50 vs rx50 |
19-11-2012 16:35 |
Posts: 72 |
roze heeft betere accerelatie,, top bepaal je zelf met je tandwielverhouding
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
19-11-2012 17:02 |
Posts: 6717 |
roze top is in bijde sneller. en ook duurder.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Chiel1994 |
19-11-2012 17:19 |
Posts: 628 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rs50 vs rx50
roze heeft betere accerelatie,, top bepaal je zelf met je tandwielverhouding
Hahaha de top bepaal je echt niet met je tandwielverhouding alleen..
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
playercp |
19-11-2012 19:38 |
Posts: 103 |
is dit een groot verschil met prestatie?
zijn deze cilinders gietijzer of aluminium?
en als er een andere cilinder is die hetzelfde of betere prestatie als een top performance roze top heeft, welke zou ik dan kunnen nemen?
de roze top staat echt totaal NIET! bij mijn TZR
|
|
|
|
.luuk |
19-11-2012 19:39 |
Posts: 1483 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: playercp
de roze top staat echt totaal NIET! bij mijn TZR
care, spuit je m toch grijs
|
|
|
|
kenny77 |
19-11-2012 19:41 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: playercp
de roze top staat echt totaal NIET! bij mijn TZR
zijn allebei gietijzer
|
|
|
|
playercp |
19-11-2012 20:12 |
Posts: 103 |
haha, zooow dat ik daar niet aan had gedacht :P
uhm, maakt de prestatie tussen zwart en roze top veel uit?
edit: ik vergat nog, ik heb een temperatuursensor en zou deze graag willen blijven gebruiken, ik zag alleen dat er in de kop van deze cilinder er daar geen extra gaatje voor in zit.
iemand een tip hiervoor?
Dit bericht is gewijzigd door playercp op 19-11-2012 om 20:19 uur.
|
|
|
|
.luuk |
19-11-2012 20:21 |
Posts: 1483 |
|
|
|
|
Royal Club |
19-11-2012 20:30 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: playercp
is dit een groot verschil met prestatie?
zijn deze cilinders gietijzer of aluminium?
en als er een andere cilinder is die hetzelfde of betere prestatie als een top performance roze top heeft, welke zou ik dan kunnen nemen?
de roze top staat echt totaal NIET! bij mijn TZR
Je kappen zitten er toch voor..
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
playercp |
19-11-2012 21:29 |
Posts: 103 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
Je kappen zitten er toch voor..
daar heb je ook helemaal gelijk in
|
|
|
|
Venlonaer |
20-11-2012 16:43 |
Posts: 2431 |
Roze top is stukjes sneller, heeft 2cc (oid) meer dankzij zijn 0,5 mm grotere boring en heeft 1 zuigerveer.
Is 40 euro duurder dan de zwarte top, en de due plus uitvoering 60 euro meen ik.
Due plus heeft een losse binnenkop en een andere compressie maarja boeiend.
Vind hem wel fijn, iig stukke beter tov trage originele drollencilinder
Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 20-11-2012 om 16:44 uur.
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
playercp |
20-11-2012 20:53 |
Posts: 103 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Roze top is stukjes sneller, heeft 2cc (oid) meer dankzij zijn 0,5 mm grotere boring en heeft 1 zuigerveer.
Is 40 euro duurder dan de zwarte top, en de due plus uitvoering 60 euro meen ik.
Due plus heeft een losse binnenkop en een andere compressie maarja boeiend.
Vind hem wel fijn, iig stukke beter tov trage originele drollencilinder
Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 20-11-2012 om 16:44 uur.
en de due plus is neem ik aan weer iets sneller dan de roze top.
zou ik de due plus uitvoering nog veilig met een standaard krukas kunnen combineren?
of zou dit totaal niet kunnen?
ik ben al van plan om een race krukas te halen maar dat zal niet binnen een maand worden waarschijnlijk.
|
|
|
|
Venlonaer |
20-11-2012 21:24 |
Posts: 2431 |
Nee, met een standaard krukas heb je geen zekerheid.
Dat met die due plus is btw een miniem verschil, als je het geld toch hebt liggen zou ik hem wel kopen.
Heeft trouwens nog een betere koeling alst goed is.
Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 20-11-2012 om 21:25 uur.
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
20-11-2012 22:14 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Nee, met een standaard krukas heb je geen zekerheid.
Dat met die due plus is btw een miniem verschil, als je het geld toch hebt liggen zou ik hem wel kopen.
Heeft trouwens nog een betere koeling alst goed is.
Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 20-11-2012 om 21:25 uur.
ik wete niet hoeveel meer vermogen die heeft, de roze dan de zwarte. de zwarte kan iig zat.
als je niet te vaak en te lang boven de ca 12/13k toeren komt is het goed.
race krukassen worden sowieso zwaar overschat. volgens mij is het belangrijker of je hem met goed fantsoen monteert dan dat je een race krukas hebt.
tot nog toe tig kapotte big-enden gezien bij ''race'' assen als rito, metrakit, doppler enz. terwijl ik nooit echt wat zie bij std krukassen waar dezelfde cilinders op zitten.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Venlonaer |
20-11-2012 22:31 |
Posts: 2431 |
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|