Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - top performance (80/75cc) zwart of roze verschil?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 829 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67034 - top performance (80/75cc) zwart of ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 9022 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

playercp 19-11-2012 14:48 Print topicpost
Posts: 103
zoals de titel al zegt, vroeg ik me af of er een verschil was tussen de top performance 75 zwart of roze.
en als er een verschil is welke van de twee heeft een betere top en welke een betere acceleratie?

alvast bedankt!
 

rs50 vs rx50 19-11-2012 16:35 Print reply

Posts: 72
roze heeft betere accerelatie,, top bepaal je zelf met je tandwielverhouding
 
Aprilia RX 50 2003 19-11-2012 17:02 Print reply

Posts: 6717
roze top is in bijde sneller. en ook duurder.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Chiel1994 19-11-2012 17:19 Print reply

Posts: 628
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs50 vs rx50
roze heeft betere accerelatie,, top bepaal je zelf met je tandwielverhouding


Hahaha de top bepaal je echt niet met je tandwielverhouding alleen..
 
BX nr. 19 Superklasse!
playercp 19-11-2012 19:38 Print reply
Posts: 103
is dit een groot verschil met prestatie?
zijn deze cilinders gietijzer of aluminium?

en als er een andere cilinder is die hetzelfde of betere prestatie als een top performance roze top heeft, welke zou ik dan kunnen nemen?
de roze top staat echt totaal NIET! bij mijn TZR


 
.luuk 19-11-2012 19:39 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: playercp

de roze top staat echt totaal NIET! bij mijn TZR





care, spuit je m toch grijs
 
kenny77 19-11-2012 19:41 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: playercp
de roze top staat echt totaal NIET! bij mijn TZR





zijn allebei gietijzer
 
playercp 19-11-2012 20:12 Print reply
Posts: 103
haha, zooow dat ik daar niet aan had gedacht :P

uhm, maakt de prestatie tussen zwart en roze top veel uit?

edit: ik vergat nog, ik heb een temperatuursensor en zou deze graag willen blijven gebruiken, ik zag alleen dat er in de kop van deze cilinder er daar geen extra gaatje voor in zit.
iemand een tip hiervoor?

Dit bericht is gewijzigd door playercp op 19-11-2012 om 20:19 uur.
 
.luuk 19-11-2012 20:21 Print reply

Posts: 1483
Royal Club 19-11-2012 20:30 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: playercp
is dit een groot verschil met prestatie?
zijn deze cilinders gietijzer of aluminium?

en als er een andere cilinder is die hetzelfde of betere prestatie als een top performance roze top heeft, welke zou ik dan kunnen nemen?
de roze top staat echt totaal NIET! bij mijn TZR




Je kappen zitten er toch voor..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
playercp 19-11-2012 21:29 Print reply
Posts: 103
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


Je kappen zitten er toch voor..


daar heb je ook helemaal gelijk in
 
Venlonaer 20-11-2012 16:43 Print reply

Posts: 2431
Roze top is stukjes sneller, heeft 2cc (oid) meer dankzij zijn 0,5 mm grotere boring en heeft 1 zuigerveer.

Is 40 euro duurder dan de zwarte top, en de due plus uitvoering 60 euro meen ik.

Due plus heeft een losse binnenkop en een andere compressie maarja boeiend.

Vind hem wel fijn, iig stukke beter tov trage originele drollencilinder

Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 20-11-2012 om 16:44 uur.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
playercp 20-11-2012 20:53 Print reply
Posts: 103
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Roze top is stukjes sneller, heeft 2cc (oid) meer dankzij zijn 0,5 mm grotere boring en heeft 1 zuigerveer.

Is 40 euro duurder dan de zwarte top, en de due plus uitvoering 60 euro meen ik.

Due plus heeft een losse binnenkop en een andere compressie maarja boeiend.

Vind hem wel fijn, iig stukke beter tov trage originele drollencilinder

Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 20-11-2012 om 16:44 uur.


en de due plus is neem ik aan weer iets sneller dan de roze top.
zou ik de due plus uitvoering nog veilig met een standaard krukas kunnen combineren?
of zou dit totaal niet kunnen?
ik ben al van plan om een race krukas te halen maar dat zal niet binnen een maand worden waarschijnlijk.


 
Venlonaer 20-11-2012 21:24 Print reply

Posts: 2431
Nee, met een standaard krukas heb je geen zekerheid.
Dat met die due plus is btw een miniem verschil, als je het geld toch hebt liggen zou ik hem wel kopen.
Heeft trouwens nog een betere koeling alst goed is.

Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 20-11-2012 om 21:25 uur.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Aprilia RX 50 2003 20-11-2012 22:14 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Nee, met een standaard krukas heb je geen zekerheid.
Dat met die due plus is btw een miniem verschil, als je het geld toch hebt liggen zou ik hem wel kopen.
Heeft trouwens nog een betere koeling alst goed is.

Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 20-11-2012 om 21:25 uur.


ik wete niet hoeveel meer vermogen die heeft, de roze dan de zwarte. de zwarte kan iig zat.

als je niet te vaak en te lang boven de ca 12/13k toeren komt is het goed.

race krukassen worden sowieso zwaar overschat. volgens mij is het belangrijker of je hem met goed fantsoen monteert dan dat je een race krukas hebt.

tot nog toe tig kapotte big-enden gezien bij ''race'' assen als rito, metrakit, doppler enz. terwijl ik nooit echt wat zie bij std krukassen waar dezelfde cilinders op zitten.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Venlonaer 20-11-2012 22:31 Print reply

Posts: 2431
Zou het zelf ook niet op een zwarte doen... ik ben gewoon bang dat er iets kapot loopt...

Heb al 1 foto van Keiji gezien van een kapotte drijfstang van een ori AM6 krukas, en een kerel met een TZR had een zwarte top (dr80) op zijn standaard krukas en toen gebeurde dit



Gewoon die 2 flapjes onderaan de cilinder zijn pleite


Oh, wat is dat daar? een gat in de cilinder?




Drijfstang had er geen zin meer in


carter was ook slachtoffer





Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 20-11-2012 om 22:32 uur.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.

Dit topic is 9022 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved