Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Am6 blok schakeld niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 332 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67024 - Am6 blok schakeld niet meer
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7100 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rs50 vs rx50 17-11-2012 20:08 Print reply

Posts: 72
Die kan ik natuurlijk niet meer controleren met het blok dicht zeker?
Als je zeg maar voorbij de 2e versnelling gaat heb je gwn geen gevoel meer aan de schakelpook,, alsof je in zn 1 zit en omlaag trapt

 
NS1-Whisperer 17-11-2012 21:45 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs50 vs rx50
Die kan ik natuurlijk niet meer controleren met het blok dicht zeker?
Als je zeg maar voorbij de 2e versnelling gaat heb je gwn geen gevoel meer aan de schakelpook,, alsof je in zn 1 zit en omlaag trapt




Dan moet je even een beetje aan je tandwiel draaien naar links en naar rechts. dan pakt die hem meestal wel gewoon
 
"Risico is extra leven"
Venlonaer 17-11-2012 22:51 Print reply

Posts: 2431
Je moet idd ff aan de uitgaande as draaien en wiebelen dan wilt ie wel schakelen.

En als je je keerringen er nog niet in hebt zitten kan je gewoon zien dat het lager niet helemaal in de passing zit als je kijkt....
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
rs50 vs rx50 18-11-2012 13:27 Print reply

Posts: 72
Oke helemaal perfect dankjewel,, heb net effe olie bij gegooid en beetje aan die as lopen draaien en hij komt idd al stuk verder in de versnellingen.
Nu effe 24uur die olie laten weken dan kan ik voorzichtig de eerste start maken.

Ik laat jullie het resultaat hierover nog weten
 
rs50 vs rx50 19-11-2012 15:15 Print reply

Posts: 72
Heb het blok compleet eronder zitten,, motor loopt,, alle versellingen doen het,, hij koelt maar de koppeling doet niks...

Zal effe vanaf het begin vertellen hoe ik alles in elkaar heb gezet.

Eerst die lange staaf,, dan balletje,, dan korte staafje in de primaire as gedaan.
Kopprling zelf heb ik niet ver uit elkaar gehad,, koppelingsplaten er niet uit gehaald,, alleen gekeken of er nog voering op zat en dat zit het.
Verder niks daarvan gekeken op tijd ofzo want alles zat goed in mijn mening.
Koppelingskabel erop aangesloten en die gaat super licht en dat blijkt dus ook wel want hij koppelt alsof hij geen voering meer heeft
 
lytseleen 19-11-2012 16:06 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs50 vs rx50
Heb het blok compleet eronder zitten,, motor loopt,, alle versellingen doen het,, hij koelt maar de koppeling doet niks...

Zal effe vanaf het begin vertellen hoe ik alles in elkaar heb gezet.

Eerst die lange staaf,, dan balletje,, dan korte staafje in de primaire as gedaan.
Kopprling zelf heb ik niet ver uit elkaar gehad,, koppelingsplaten er niet uit gehaald,, alleen gekeken of er nog voering op zat en dat zit het.
Verder niks daarvan gekeken op tijd ofzo want alles zat goed in mijn mening.
Koppelingskabel erop aangesloten en die gaat super licht en dat blijkt dus ook wel want hij koppelt alsof hij geen voering meer heeft

die het laatste deel die de platen aan drukt die kun je verkeert hebben gemonteert. dan doet je koppeling ook niets. een stukje draaien en dan weer monteren en dan proberen of hij het doet.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
rs50 vs rx50 20-11-2012 14:35 Print reply

Posts: 72
Hee ja heb die plaat stukje gedraaid en toen plopte ie er zo op,, dat ik dat over het hoofd heb gezien,, was best duidelijk zichtbaar eigenlijk.
Bedankt!!

Motor loopt als een zonnetje,, schakeld heerlijk en koppeld ook goed nu.
Hoor alleen wel een flink geratel,, is zachter zodra ik de koppeling inknijp,, ook bij stationair draaien.
Is dit een probleem?
Of heb ik er te weinig motorolie inzitten ofzo? Zit 1 liter in nu

Dit bericht is gewijzigd door rs50 vs rx50 op 20-11-2012 om 17:35 uur.
 
lytseleen 20-11-2012 20:40 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs50 vs rx50
Hee ja heb die plaat stukje gedraaid en toen plopte ie er zo op,, dat ik dat over het hoofd heb gezien,, was best duidelijk zichtbaar eigenlijk.
Bedankt!!

Motor loopt als een zonnetje,, schakeld heerlijk en koppeld ook goed nu.
Hoor alleen wel een flink geratel,, is zachter zodra ik de koppeling inknijp,, ook bij stationair draaien.
Is dit een probleem?
Of heb ik er te weinig motorolie inzitten ofzo? Zit 1 liter in nu

Dit bericht is gewijzigd door rs50 vs rx50 op 20-11-2012 om 17:35 uur.

misschien kickstarter?
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
rs50 vs rx50 21-11-2012 16:46 Print reply

Posts: 72
Nee is een wegracer
 
rs50 vs rx50 23-11-2012 23:25 Print reply

Posts: 72
Heb het gevonden,, is de schakelas,, tijdens het rijden schud het schakelpedaal helemaal op en neer.
Is dit schadelijk?
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 23-11-2012 23:55 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs50 vs rx50
Heb het gevonden,, is de schakelas,, tijdens het rijden schud het schakelpedaal helemaal op en neer.
Is dit schadelijk?

Dat het je schakelas is lijkt mij eigenlijk vrij sterk. Dat ding beweegt niet. Het lijkt me eerder een bloklagertje of een versnellingstandwiel.
 
I Can Play With Madness
rs50 vs rx50 26-11-2012 11:52 Print reply

Posts: 72
het moet toch iets ernstigs zijn geweest want heb mn brommer gister moeten ophalen achterop de aanhanger.
hij begon steeds harder te ratelen dus heb hem gelijk stil gezet.
is een ander soort ratel dan wanneer de krukas lagers kapot zijn (ervaring jammergenoeg).

tijdens het rijden spacede mn schakelpedaal hem helemaal dus zou toch iets in de versnellingsbak moeten wezen wat ik niet goed heb gedaan lijkt me. heb geen flauw idee wat het kan zijn
 
lytseleen 26-11-2012 18:09 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs50 vs rx50
het moet toch iets ernstigs zijn geweest want heb mn brommer gister moeten ophalen achterop de aanhanger.
hij begon steeds harder te ratelen dus heb hem gelijk stil gezet.
is een ander soort ratel dan wanneer de krukas lagers kapot zijn (ervaring jammergenoeg).

tijdens het rijden spacede mn schakelpedaal hem helemaal dus zou toch iets in de versnellingsbak moeten wezen wat ik niet goed heb gedaan lijkt me. heb geen flauw idee wat het kan zijn

hoort een veertje op te zitten denk dat je die vergeten bent.. dus dan moet je blok weer open

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
rs50 vs rx50 27-11-2012 21:39 Print reply

Posts: 72
Ahh damn,, heb er heel niet op gelet of daar een veertje zat,, heb er gwn een nieuwe 2e hands schakelas ingezet want mijne was krom.
Kan nu alleen mn blok niet nog een keer opsplitsen,, kreeg vorige keer 1000 klachten in de flat + aangetekende brief van de woningbouw dat ik 'een gedemonteerd motorblok' voor de deur had liggen. Nog 1x dat blok voor de deur en hij wordt door hun verwijderd op mijn kosten...

Dan maar een nieuw gereviseerd blokje eronder.
 
.luuk 27-11-2012 21:43 Print reply

Posts: 1483
stuur je hem ff een pm: http://www.brommerforum.nl/user/20658

die doet wel vaker revisies al ik t zo lees hier
 

Dit topic is 7100 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved