Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Am6 blok schakeld niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 370 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67024 - Am6 blok schakeld niet meer
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7099 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rs50 vs rx50 15-11-2012 15:14 Print topicpost

Posts: 72
beste mensen,,

Ik heb laatst mn am6 blok opgesplitst om mijn krukas te vervangen,, volgens een "how to" uitgevoerd en ook helemaal geslaagd maar nu zet ik dus mn blok dicht en probeerde te schakelen,, brak dat splitpennetje uit de schakelwals af.

uiteindelijk weer nieuwe ingezet,, proberen te schakelen met open blok aan de schakelwals zelf,, doet ie het prima maar zodra ik die schakelas erop zet doet hij het niet meer.

dus ik dacht van misschien als ik het andere carter er bovenop zet dat ie het dan wel weer doet,, nog steeds niks.
blok gewoon effe afgebouwd beetje wrikken aan de schakelas en secundaire as waar het tandwiel op zit maar krijg hem gwn niet aan het schakelen...

nu heb ik dus ook gezocht naar mensen op het forum die dit misschien ook hebben gehad en heb dit gevonden:

http://www.brommerforum.nl/showtopic/57853

daarin zeggen ze dat er een ringetje onder de schakelwals en bovenop moet dat hij het dan wel weer doet,, maar ik heb daar dus al een ringetje zitten zoals origineel moet en hij doet het dus nog steeds niet...

iemand die mij hierbij kan helpen?
 

Venlonaer 15-11-2012 15:39 Print reply

Posts: 2431
Nee, jij moet leren lezen.

Royol Cl0b zegt;

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
toevallig een ringetje onder en boven je wals gezet?


TS zegt dat het dat fout is;
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stutje1
ja

En dat was dus fout.




Roy0l Club wist t ook mgoed los daarvan
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik wist het mij ook gebeurd namelijk


Zo hoort het;

1 ring boven je schakelwals
1 ring onder, 1 ring onder de secundaire as (primaire as = van koppeling, daar hoort GEEN ring onder of boven)
1 ring onder, 1 ring boven de schakelas




Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 15-11-2012 om 15:39 uur.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
rs50 vs rx50 15-11-2012 15:49 Print reply

Posts: 72
kan zijn dat ik nu nog steeds lees aids heb maar ik snap het nog steeds niet,,

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
toevallig een ringetje onder en boven je wals gezet?


TS zegt dat het dat fout is;
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stutje1
ja

En dat was dus fout.



Roy0l Club wist t ook mgoed los daarvan
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik wist het mij ook gebeurd namelijk


dus 1 ringetje onder de schakelwals en 1 erboven was fout?

Zo hoort het;

1 ring boven je schakelwals
1 ring onder, 1 ring onder de secundaire as (primaire as = van koppeling, daar hoort GEEN ring onder of boven)
1 ring onder, 1 ring boven de schakelas

of toch wel 1 ring onder en 1 boven?
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 15-11-2012 15:53 Print reply

Posts: 1558
1 boven je schakelwals
1 boven en een onder je secundaire as
1 boven en een onder je schakelas
dat staat bij venlonaer.
 
I Can Play With Madness
rs50 vs rx50 15-11-2012 15:56 Print reply

Posts: 72
ooo wacht nu zie ik het ja,, heb dus echt lees aids '-.-

dankjulliewel!!
ik ga hem maar weer opnieuw opsplitsen en dit keer goed doen dan.
 
gradus 15-11-2012 16:55 Print reply
Posts: 619
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs50 vs rx50
ooo wacht nu zie ik het ja,, heb dus echt lees aids '-.-

dankjulliewel!!
ik ga hem maar weer opnieuw opsplitsen en dit keer goed doen dan.



even off topic

als je nou nieuwe lagers gemonteerd heb.
en je haalt daarna nog 4 x je blok uit elkaar gaat dat dan niet ten koste van je lagers?
 
rs50 vs rx50 15-11-2012 18:27 Print reply

Posts: 72
dat vroeg ik me ook al af idd,, vooral omdat de krukas al lang niet meer koud is en de lagers niet meer warm.

heb trouwens die ringetjes omgewisseld maar nu doet hij het nog slechter als daarvoor,, de hele assen staan gwn vast :s
help wat doe ik fout
 
Venlonaer 15-11-2012 23:58 Print reply

Posts: 2431
Zitten de schakelvorken wel goed? Je moet ook een beetje rammelen met die assen als je wilt schakelen
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Aprilia RX 50 2003 16-11-2012 11:02 Print reply

Posts: 6717
Niet alles gelezen is het me een beetje te vroeg voor maar bij deze een omschijving (ook al wel meegemaakt).

GEEN ringen op de primaire as.
op BEIDE kan van de secundaire as.
Op de BOVENKANT van de schakelwals.
Op BEIDE kanten van de schakekvork.

en nu iets heel vaags wat ik ontdekt heb:
bij alle am6 blokken die ik tot nu toe open gehad heb (ver de 10 voorbij) is de ring die onder de secundaire as ligt iets bol. deze bolling moet in de richting van de tandwielen staan. zegmaar waar de binnenkant het dikst is moet richting de tandwielen.

heb dat al eens gehad en toen bij andere am6 blokken ook geprobeerd en daar bleek ook dat ze niet wilden schakelen als je die ring omdraait.

komt mij heel fragiel over maar wel wat ik heb ondervonden tijdens het sleutelen.

edit: lijkt me trouwens in dit geval niet omdat die er blijkbaar niet uit geweest is of wel?

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 16-11-2012 om 11:08 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Venlonaer 16-11-2012 14:19 Print reply

Posts: 2431
Zou je dan niet beter nieuwe shimring kunnen kopen of eentje 2dehands die niet zo een bolling heeft?

Ik meen dat ik het ook gezien heb, maar heb ook genoeg gezien waar ze nog gewoon plat zijn.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Aprilia RX 50 2003 16-11-2012 20:51 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Zou je dan niet beter nieuwe shimring kunnen kopen of eentje 2dehands die niet zo een bolling heeft?

Ik meen dat ik het ook gezien heb, maar heb ook genoeg gezien waar ze nog gewoon plat zijn.


heb ik nog nooit gezien. maar zullen ori wel plat zijn ja
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
rs50 vs rx50 16-11-2012 23:21 Print reply

Posts: 72
ohh bedankt daar was ik iet op gekomen idd van die bolle ring 1 kant op.
ik heb allerlei mogenlijkheden geprobeerd en nu zit het blok weer compleet dicht en doen 2 versnellingen het,, beste resultaat tot nu toe
misschien een verklaring dat ie alleen de 1e,, neutraal en zn 2e het doen? (heb nog niet gestart,, geen olie)
toen ik het blok net had gesloten deden alle versnellingen het nog wel maar daarna beetje wezen klungelen en doen om koppeling en ontsteking terug te zetten zeg maar,, nu het blok compleet dicht is heeft ie weer de nieuwste kuren ;p
 
Cas DT 16-11-2012 23:22 Print reply

Posts: 3131
Dan zit het waarschijnlijk wel goed, als die niet loopt krijg je hem ook (bijna) niet door de hogere versnellingen heen. Dat is normaal.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 16-11-2012 23:31 Print reply

Posts: 6717
als je aan de uitgaande as draait dan kun je wel schakelen. gaat moeilijk/pakt niet lekker. dit is normaal. als je stil staat schakelt ie ook moeilijk. de assen moeten draaien.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
rs50 vs rx50 17-11-2012 1:31 Print reply

Posts: 72
Helemaal perfect,, ga het over zo'n 48uur testen wanneer de pakking goed droog is en de olie er 24uur in heeft kunnen weken.

Ik ga jullie hiervan op de hoogte houden
 
Venlonaer 17-11-2012 3:35 Print reply

Posts: 2431
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs50 vs rx50
ohh bedankt daar was ik iet op gekomen idd van die bolle ring 1 kant op.
ik heb allerlei mogenlijkheden geprobeerd en nu zit het blok weer compleet dicht en doen 2 versnellingen het,, beste resultaat tot nu toe
misschien een verklaring dat ie alleen de 1e,, neutraal en zn 2e het doen? (heb nog niet gestart,, geen olie)
toen ik het blok net had gesloten deden alle versnellingen het nog wel maar daarna beetje wezen klungelen en doen om koppeling en ontsteking terug te zetten zeg maar,, nu het blok compleet dicht is heeft ie weer de nieuwste kuren ;p


Dit had ik ook, kan jij eens het lager bij het tandwiel van de ketting inspecteren? Die was bij mij een halve millimeter eruit gelopen.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.

Dit topic is 7099 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved