Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cr125 vastgelopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 635 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67009 - cr125 vastgelopen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartbrouwer 10-11-2012 18:22 Print topicpost
Posts: 529
vandaaag iets heeeeeeel doms gedaan, ik had een nieuwe zuiger nodig eigenlijk maar ik wilde nog ekkes gaan spollen bij ons achter :P

op een gegeven moment hoorde ik dat hij anders dan anders terug begon te vallen in de toeren. als ik gas gaf was ie ook niet meer zo fel.

ik trap m in zen een, geef gas en brhhhhuuw. uit. nouja zo eigenwijs als ik ben wil ik m weer aan kicken, maar hij zit ketsvast thuis nog een keer gekickt en hij kwam weer los maar nu geen compressie meer?

ik ga t blok morgen open halen maar heeft al iemand het iedee wat er precies gebeurd kan zijn?

mvg
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125

gradus 10-11-2012 18:24 Print reply
Posts: 619
ik denk in eerste stantie een warmloper

maar omdat je hem in ze 1 zette en doorbeukte is die vastgelopen denk ik
 
tsx-elite 10-11-2012 18:25 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
vandaaag iets heeeeeeel doms gedaan, ik had een nieuwe zuiger nodig eigenlijk maar ik wilde nog ekkes gaan spollen bij ons achter :P

op een gegeven moment hoorde ik dat hij anders dan anders terug begon te vallen in de toeren. als ik gas gaf was ie ook niet meer zo fel.

ik trap m in zen een, geef gas en brhhhhuuw. uit. nouja zo eigenwijs als ik ben wil ik m weer aan kicken, maar hij zit ketsvast thuis nog een keer gekickt en hij kwam weer los maar nu geen compressie meer?

ik ga t blok morgen open halen maar heeft al iemand het iedee wat er precies gebeurd kan zijn?

mvg


vast naaiert misschien?
 
shut up muttley
kenny77 10-11-2012 18:25 Print reply

Posts: 29286
Kleine kaboutertjes zijn via de luchtfilter de cilinder in gekropen en hebben met zijn alle de zuiger tegen gehouden.

Lijkt me het meest logische als ik zo even denk.




Zie je morgen wel wat er aan de hand is, als je echt niet meer kan wachten, dan trek je hem nu open.

Edit: Waar is Martijn trouwens?
Die had altijd van zo'n geniale opmerkingen in zo'n topic. :P



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-11-2012 om 18:29 uur.
 
bartbrouwer 10-11-2012 18:27 Print reply
Posts: 529
ja hij is zowiso vaast gelopen maar ik vind het zo gek dat ik met een koude motor gewoon kan kicken, zou het echt zo veel schelen qua uitzetten van materiaal?
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
bartbrouwer 10-11-2012 18:29 Print reply
Posts: 529
haha kenny
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
PRO TUNING 10-11-2012 19:12 Print reply

Posts: 4000
Zuiger afgebroken ??

Hoeveel draaiuren ?

Welk bouwjaar ?

Merk zuiger ?
 
bartbrouwer 10-11-2012 19:18 Print reply
Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Zuiger afgebroken ?? weet ik nog niet

Hoeveel draaiuren ? onbekend, ik heb hem zo gekocht

Welk bouwjaar ? 1986

Merk zuiger ?
geen idee, wel getuned iig


 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
RikDT50MX - Nieuws Poster 10-11-2012 19:43 Print reply

Posts: 1558
sorry dat ik het zeg, maar misschien is het verstandig om de volgende keer als je een crossmotor koopt te vragen hoeveel uur de zuiger er al in zit en welk merk het is. Mocht je dan twijfels hebben bij de betrouwbaarheid van de verkoper er dan gewoon een goeie nieuwe zuiger in knallen.
 
I Can Play With Madness
ChielTZR 10-11-2012 19:50 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
sorry dat ik het zeg, maar misschien is het verstandig om de volgende keer als je een crossmotor koopt te vragen hoeveel uur de zuiger er al in zit en welk merk het is. Mocht je dan twijfels hebben bij de betrouwbaarheid van de verkoper er dan gewoon een goeie nieuwe zuiger in knallen.


zuiger van cr125 kost wel iets meer dan een yamaha dt...
informatie van verkoper kun je sowieso niet geloven.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
bartbrouwer 10-11-2012 19:56 Print reply
Posts: 529
ik heb er zelf al zeker 10 uur mee gereden maar bij de nieuwe zuiger bestel ik ook meteen een urentellertje, kost 2 tientjes dus waarom niet?

nieuwe zuiger kost 100 euro, pakkingsetje heb ik nog een liggen en tunen doe ik zelf.

is het verstandig om preventief het small-end lager te vervangen?
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
koetjeboe91 10-11-2012 20:43 Print reply

Posts: 2096
als je de onderhouds geschiedenis niet weet ga er altijd van uit dat het niet is gebeurt. maar als je pech heb is de cilinder ook redelijk naar de klote.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Venlonaer 10-11-2012 20:53 Print reply

Posts: 2431
Hoezo had je een nieuwe zuiger trouwens nodig? Die gaan toch 15 u mee in 't geval van een beetje spollen en niet wedstrijden rijden?
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
PRO TUNING 11-11-2012 9:50 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
[...]
geen idee, wel getuned iig





1986 - die cilinders moeten nog geboord worden en waarschijnlijk zit er dan een Pro-X zuiger in en deze willen nog al eens scheuren / breken
 
j0ren 11-11-2012 10:15 Print reply

Posts: 1298
Ik vind het altijd zo jammer dat ik van die beunhazen tegenkom, die wanneer de motor al moeilijk begint te doen, hem gewoon in de 1 klatsen en vol aan het gas gaan hangen. Je zou meteen de koppeling in moeten knijpen om de schade te beperken, nu kan je je cilinder ook even laten nicasealen, of opboren, of nieuwe bus erin.

Ik vermoed trouwens dattie gewoon is warmgelopen doordat hij te weinig benzine kreeg met dit koude weer, niet doordat je zuiger al iets ouder was. Ja of hij moet er echt al 40+ uur inzitten.
Verder had je inderdaad meteen even je blok los moeten trekken toen je hem kocht.

Met een zuigertje kan je prima 25-30 uur rijden als je gewoon normaal rijd. Met wedstrijden zo'n 15uur.
Als je toch een nieuwe zuiger haalt, neem dan meteen een gesmeede zuiger, zoals Wossner of Wiseco. Laat je cilinder wel even professioneel opmeten en boren/honen.

Ik had namelijk precies hetzelfde laatst, alleen heb ik de schade kunnen beperken door meteen de koppeling in te knijpen. Hoefde alleen even te honen+nieuwe zuiger.

succes

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 11-11-2012 om 10:15 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
bartbrouwer 11-11-2012 18:20 Print reply
Posts: 529
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125

Dit topic is 3142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved