Ik vind het altijd zo jammer dat ik van die beunhazen tegenkom, die wanneer de motor al moeilijk begint te doen, hem gewoon in de 1 klatsen en vol aan het gas gaan hangen. Je zou meteen de koppeling in moeten knijpen om de schade te beperken, nu kan je je cilinder ook even laten nicasealen, of opboren, of nieuwe bus erin.
Ik vermoed trouwens dattie gewoon is warmgelopen doordat hij te weinig benzine kreeg met dit koude weer, niet doordat je zuiger al iets ouder was. Ja of hij moet er echt al 40+ uur inzitten.
Verder had je inderdaad meteen even je blok los moeten trekken toen je hem kocht.
Met een zuigertje kan je prima 25-30 uur rijden als je gewoon normaal rijd. Met wedstrijden zo'n 15uur.
Als je toch een nieuwe zuiger haalt, neem dan meteen een gesmeede zuiger, zoals Wossner of Wiseco. Laat je cilinder wel even professioneel opmeten en boren/honen.
Ik had namelijk precies hetzelfde laatst, alleen heb ik de schade kunnen beperken door meteen de koppeling in te knijpen. Hoefde alleen even te honen+nieuwe zuiger.
succes
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 11-11-2012 om 10:15 uur.
|