Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Aprilia RSV mille kleppen kapot?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 786 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67004 - Aprilia RSV mille kleppen kapot?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2301 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Raze 9-11-2012 14:22 Print topicpost

Posts: 461
http://www.youtube.c...amp;feature=youtu.be


Beste, ik heb een kennis die tijdje gelden zijn motor heeft onderhouden, hierbij zijn o.a de demper vervangen en er is iets met loskoppelen van de radiator gedaan.

Hierbij is men een papierprop vergeten in de koeleiding en heeft hij met een testrit van ongeveer 15-20 min behoorlijk warm gelopen, op dit moment liep hij prima.

Resultaat is zeer slecht tot niet starten van de motor, en een zeer luide tik bovenin het blok zelf.

Ik verdenk de kleppen er ernstig van verbrand/beschadigd te zijn en uiteraard denk ik ook dat de bougies beschadigd zijn wat is jullie oordeel/mening?

Ben geen echte kenner op Aprilia gebied dus daarom deze topic.

Super bedankt.

Tom



Dit bericht is gewijzigd door Raze op 9-11-2012 om 14:24 uur.
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul

De Schout 9-11-2012 14:25 Print reply
Posts: 5327
Een verbrande klep tikt niet in ieder geval..
Doe eens een lektest en kijk in het cilinderkopje wat er zo kan tikken..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Raze 9-11-2012 14:31 Print reply

Posts: 461
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Een verbrande klep tikt niet in ieder geval..
Doe eens een lektest en kijk in het cilinderkopje wat er zo kan tikken..


Wat is een lektest? Dus kijken of er mengel lekt bij de kop zelf?
Wij zijn van plan er eind winter met de informatie die we dan verzameld hebben het te maken dus kan nu (nog) niet in de kop kijken.

Bedankt.
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul
PRO TUNING 9-11-2012 14:53 Print reply

Posts: 4000
Dit is erger als " tikkende kleppen "
Afgebroken klepgeleiders, zitting er uit gevallen
Bij geen koeling verbrandt de olie gewoon

En nieuwe complete (voorste of achterste) cilinderkop kost slechts ¤ 3545,38
 
BenjaminDG 9-11-2012 15:49 Print reply

Posts: 4605
Kromme kleppen tikken ook zo maar dan zou je tandwielen (timing) al moeten versprongen zijn?

Zou wel de reden kunnen zijn van het slechte starten.

In ieder geval moet de cillinderkop er wel af gehaald worden.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 10-11-2012 15:21 Print reply

Posts: 4605
Die rsv mile heeft waarschijnlijk hydraulische kettingspanners?

Dus volgens mij is de olie zo warm geworden dat er te weinig druk was om de ketting op spanning te houden => 1 of meerdere tanden versprongen => kleppen raken de zuigers.

Dan zal die prop papier waarschijnlijk ergens het koelkanaal naar de cillinderkop geblokkeerd hebben.

Toch zou je verwachten dat bij 100°C en waterdruk van die prop papier niet veel meer overblijft.

Volgens mij is het tevens nu ook de moment om betere spanners te plaatsen (handmatige).

Want het grote probleem met automatische of hydraulische spanner is dat wanneer je vanaf hoge toeren hard gaat remmen en/of bijremmen op de motor ze even te weinig spanning geven waardoor de ketting kan verspringen.

Ook voorgehad op circuit maar dat heb ik met extra handmatige 'spanner' (een bout) opgelost.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-11-2012 om 15:29 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 10-11-2012 15:30 Print reply

Posts: 14881
Als het zo'n groot probleem was hadden ze er wel fabrieksaf handmatige opgezet
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
De Schout 10-11-2012 15:33 Print reply
Posts: 5327
De hydro spanners die ik ken hebben een soort ratel mechanisme en kunnen niet terug? ook al is er geen olie.

Dat er iets mis gaat als je het ding ineens een paar versnellingen terug schopt, tot daar aan toe. maar niet als je een klein beetje normaal doet.
 
tune tweak fiddle bang bummer
BenjaminDG 10-11-2012 15:36 Print reply

Posts: 4605
Mijn automatische spanner heeft ook zo ratel mechanise maar toch is deze terug gesprongen en dat was gewoon afremmen op de motor voor een bocht.

Stond nog zelfs in de zelfde versnelling dus zo extreme afremming was dat ook niet.

Ik denk toch dat we in die richting moeten gaan zoeken.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-11-2012 om 15:43 uur.
 
Vlaanderen vrij!
De Schout 10-11-2012 15:38 Print reply
Posts: 5327
Ik denk eigenlijk eerder aan totaal op een hoop gelopen nokvolgers oid door smerings gebrek. Of misschien zoals protuning zegt, klepzitting er uit gevallen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
BenjaminDG 10-11-2012 15:40 Print reply

Posts: 4605
Dat kan ook, ach ja voorlopig is het maar gokken tot de persoon in kwestie het kleppendeksel en/of cillinderkop verwijdert.
 
Vlaanderen vrij!
koetjeboe91 10-11-2012 16:23 Print reply

Posts: 2096
als het inderdaad de kleppzittingen zijn kan dit leiden tot een totale motor defect Gat zuiger en schade cilinderwand. de kop kan herstelt worden dit zal waarschijnlijk minder kosten dan een nieuwe.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Marcooow 10-11-2012 18:53 Print reply

Posts: 5713
die moter moet zoiezo uit elkaar, dus we kunnen hier wel gaan raden wat het is maar het gaat je zoiezo wel even pijn doen in de portomonnee
 
faster than a bullet!

Dit topic is 2301 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved