Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha DT/RD blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 949 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67003 - Yamaha DT/RD blok
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 5561 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RikDT50MX - Nieuws Poster 3-3-2013 23:19 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Het Derbi zuigerklepje komt van mij

Ik kwam het vandaag toevallig ergens op raceheldenvanweleer tegen, maar als jij graag de credit wil dan kan dat geregeld worden hoor.
 
I Can Play With Madness
RikDT50MX - Nieuws Poster 5-3-2013 19:50 Print reply

Posts: 1558
Om nog even over injectie te beginnen: is het eigenlijk mogelijk om dmv directe injectie een veel hogere ontstekingsdruk te bereiken? Last van detonatie heb jij niet aangezien er nog geen benzine bij je lucht zit en de injectiedruk houd je toch wel hoger dan de druk in de cilinder. Of is het noodzakelijk om de benzine eerder te injecteren zodat het beter mengt met de lucht?
 
I Can Play With Madness
ChielTZR 5-3-2013 20:02 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
Om nog even over injectie te beginnen: is het eigenlijk mogelijk om dmv directe injectie een veel hogere ontstekingsdruk te bereiken? Last van detonatie heb jij niet aangezien er nog geen benzine bij je lucht zit en de injectiedruk houd je toch wel hoger dan de druk in de cilinder. Of is het noodzakelijk om de benzine eerder te injecteren zodat het beter mengt met de lucht?


Ik weet niks van injectie op tweetakten, behalve dat Athena daar laatst nog iets leuks gedaan mee heeft.



http://www.youtube.com/watch?v=QwJ-ElKgoOE

die hebben trouwens ook een soort van powervalve volgens mij.

http://www.ecotrons...._Engine_EFI_kit.html

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 5-3-2013 om 20:02 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 5-3-2013 om 20:13 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
RikDT50MX - Nieuws Poster 5-3-2013 20:14 Print reply

Posts: 1558
Athena cilinders met powervalve bestaan idd al geloof ik, maar wat ik mij vooral afvroeg was of het mogelijk is om een benzinemotor met directe injectie net als een diesel op de druk kan ontbranden of dat er nog bougie's nodig zijn. iaw ben je die bougies per se nodig?

Voor zover ik bij de athena injectie kan zien wordt de brandstof de carterholte ingespoten. Dit lijkt imo redelijk op de ditech van aprilia. Het is iid geval een mooi alternatief voor de carburateur.

 
I Can Play With Madness
De Schout 5-3-2013 20:16 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
wat ik mij vooral afvroeg was of het mogelijk is om een benzinemotor met directe injectie net als een diesel op de druk kan ontbranden of dat er nog bougie's nodig zijn. iaw ben je die bougies per se nodig?





Dan IS het een diesel..
 
tune tweak fiddle bang bummer
ChielTZR 5-3-2013 20:22 Print reply

Posts: 6016
2takt diesels bestaan idd ook al.
voor benzine heb je altijd bougie nodig.

Correct me if im wrong guy's.

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 5-3-2013 om 20:23 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 5561 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved