Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Detonatie?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 649 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67002 - Detonatie?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2024 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chiel1994 8-11-2012 12:05 Print topicpost

Posts: 628
Hallo, Ik haalde gister mijn zuiger uit mijn brommer, de zuiger is nog helemaal goed na 12 uur crossen dus ik vervang hem denk ik niet. Maar de zuiger is van boven zwart beslagen maar er zitten lichten vlekken op aan de kanten waar geen aanslag is. Hoe kan dat? is hij dan aan het detoneren oid? de lichte vlekken zijn op bijde helften van de zuiger precies hetzelfde, dus symetrisch
 
BX nr. 19 Superklasse!

.luuk 8-11-2012 12:11 Print reply

Posts: 1483
Foto?

Bij detonatie zitten er putjes in je kop
 
der Chef 8-11-2012 12:18 Print reply

Posts: 3265
Dat is dus het deel waar je mengsel komt vanuit de spoelpoorten als ik het goed heb.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
Foto?

Bij detonatie zitten er putjes in je kop

Een gat in je zuiger bedoel je.

Dit bericht is gewijzigd door der Chef op 8-11-2012 om 12:19 uur.
 
kenny77 8-11-2012 12:23 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Een gat in je zuiger bedoel je.



Nee niet perse, minuscuul kleine putjes in de zuigertop of kop is ook al een teken van detonatie.

Uit de beschrijving lijkt het inderdaad gewoon het spoelbeeld.

 
De Schout 8-11-2012 12:23 Print reply
Posts: 5327
Lichte plekken waar je mengsel over spoelt is normaal volgens mij.
 
tune tweak fiddle bang bummer
PRO TUNING 8-11-2012 14:03 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Hallo, Ik haalde gister mijn zuiger uit mijn brommer, de zuiger is nog helemaal goed na 12 uur crossen dus ik vervang hem denk ik niet. Maar de zuiger is van boven zwart beslagen maar er zitten lichten vlekken op aan de kanten waar geen aanslag is. Hoe kan dat? is hij dan aan het detoneren oid? de lichte vlekken zijn op bijde helften van de zuiger precies hetzelfde, dus symetrisch



12 uur ???????

Meet eens je cilinder vlak boven en onder de uitlaatpoort.
 
Chiel1994 8-11-2012 19:57 Print reply

Posts: 628
Ooooh ja spoelingsvlekken van de poorten, logisch, weer wat geleerd.
 
BX nr. 19 Superklasse!
Chiel1994 8-11-2012 19:57 Print reply

Posts: 628
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



12 uur ???????

Meet eens je cilinder vlak boven en onder de uitlaatpoort.

hoezo
 
BX nr. 19 Superklasse!
PRO TUNING 9-11-2012 10:04 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
[...]

hoezo



Daar is je nicasil waarschijnlijk al minimaal 0.02 mm weggedrukt in het aluminium door een kantelende zuiger
 
Chiel1994 9-11-2012 17:15 Print reply

Posts: 628
En wat heeft dat ermee te maken?
 
BX nr. 19 Superklasse!
De Schout 9-11-2012 17:33 Print reply
Posts: 5327
Dat je iets in elkaar gaat zetten wat versleten is..?
 
tune tweak fiddle bang bummer
j0ren 9-11-2012 18:04 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Daar is je nicasil waarschijnlijk al minimaal 0.02 mm weggedrukt in het aluminium door een kantelende zuiger


Geen enkele reden om dat te denken.


@ts: lichte vlekken op de zuiger is normaal, dat komt omdat daar geen mengsel ontbrand door de spoeling.
Is bij bijna alle brommers/motoren zo.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Derbi-Olaf 9-11-2012 18:23 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Geen enkele reden om dat te denken.


@ts: lichte vlekken op de zuiger is normaal, dat komt omdat daar geen mengsel ontbrand door de spoeling.
Is bij bijna alle brommers/motoren zo.

ik veronderstel dat we ervaring wel een geldige reden mogen noemen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
j0ren 9-11-2012 18:35 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ik veronderstel dat we ervaring wel een geldige reden mogen noemen


Het gaat over een zuiger die nog maar 12uur in een cilinder heeft gezeten, en op de bovenkant plekjes heeft doordat daar geen mengsel ontbrand.

0,00% aanleiding om te denken dat de nicasil is weggedrukt.

Voor de rest heeft protuning vaak wel betrouwbare informatie ja
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Derbi-Olaf 9-11-2012 18:47 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Het gaat over een zuiger die nog maar 12uur in een cilinder heeft gezeten, en op de bovenkant plekjes heeft doordat daar geen mengsel ontbrand.

0,00% aanleiding om te denken dat de nicasil is weggedrukt.

Voor de rest heeft protuning vaak wel betrouwbare informatie ja

50cc brommercrosser, als die dan ook het nodige vermogen eruitdrukt mag je bij 12 uur toch wel een nieuw zuigertje monteren, wil je je cilinder een beetje lief behandelen!

protuning heeft het dus niet over wegslijten, maar effectief wegdrukken ( "hameren" )

Dat het over het spoelbeeld ging was me duidelijk, dat staat echter compleet los van hetgeen pro-tuning aanhaalt.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 9-11-2012 om 18:48 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
JB1 9-11-2012 18:51 Print reply

Posts: 14881
12 uur hameren in een niet zo prettige omgeving voor 50cc is nogal wat hoor.

Gewoon even meten, dat is de moeite ook niet
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 2024 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved