Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - binnenrotor.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1097 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6700 - binnenrotor.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1580 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riejuracer 20-12-02?11:31 Print topicpost
Posts: 353
ik zat te denken om bij m`n rieju een binnenrotor er op te zetten. maar krijg ik hier veel power van. mijn setup is 70malossi en 21mm en nog een MK uitlaat. btw ik hoorde van een kerel die kreeg met een binnenrotor 2 pk meer met een 50cc.
 
pro race vlamt.

Pingu 20-12-02?14:38 Print reply
Posts: 1842
veeeeeeeeeeeeel betere gasreactie, nadeel geen of licht, of veel klooien (ga ik tenminste probere)
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
barry 20-12-02?16:00 Print reply

Posts: 7387
binnenrotor zorgt voor veeeel beter gasreactie (echt op geil van te worden ), trekt veller door de versnellingen heen.; top is niet echt super veel hoger bij ongetunede 70cc's en zo

2 nadelen: geen licht, dus zelf fixen
je moet met meer toeren wegrijden
van de plaats. maar dat mag niet zo'n ramp zijn volgens mij


 
He?
Hans F 20-12-02?16:09 Print reply
Posts: 4326
Jullie vergeten dat een binnenrotor(waarschijnlijk) een betere ontstekingscurve heeft. Wat wel degelijk verschil in vermogen kan opleveren.

Ik kan me herinneren dat Honda NSRII met hpi in z'n 6 vanuit lage toeren kon doortrekken naar top. Terwijl met ori ontsteking hij bleef hangen vlak voor de powerband.
 
barry 20-12-02?17:19 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Hans F

Jullie vergeten dat een binnenrotor(waarschijnlijk) een betere ontstekingscurve heeft. Wat wel degelijk verschil in vermogen kan opleveren.

Ik kan me herinneren dat Honda NSRII met hpi in z'n 6 vanuit lage toeren kon doortrekken naar top. Terwijl met ori ontsteking hij bleef hangen vlak voor de powerband.


niemand beweert ook hier dat je er minder om gaat lopen. ik zei ook dat je brommer in de versnellingen veller wordt, daarme bedoelde ik dus beter doortrekt. dus vandaar ook dat voorbeeldje wat jij noemde

maar zijn vraag is nu wel beantwoordt tenminste
 
He?
riejuracer 20-12-02?18:09 Print reply
Posts: 353
ik had op vdhparts volgens mij een cgc tronic gezien hier zat wel licht op. maar is zo`n ding moeilijk aftestellen of heeft hij gewoon ik onstekingspunt.
 
pro race vlamt.
Pingu 21-12-02?12:45 Print reply
Posts: 1842
zullen wel streepjes op rotor en grondplaat staan: zo afstellen, zal ook wel handleiding bijzitten
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Joost 21-12-02?13:57 Print reply
Posts: 1108
In de scootin van deze maand staat een uitleg over hoe je een binnenrotor kan afstell.
 
It is going to be a Endless summer...
jhillen 21-12-02?15:26 Print reply
Posts: 622
ja idd die hebbik ook... een hele special over de binnerotor... best wel handig
 
SM Stunt Bike
Joost 21-12-02?15:48 Print reply
Posts: 1108
Jha, nouw je hebt der niet veel aan want het enigste wat ze zeggen is van breng je fiets met hulpmotor (of " vet getunde scoot" zoals ze zelf zegen) naar een tuner... Nhja schiet dus ook niet op.

Wat een stelletje IQ loze mongole schrijven dat blad zeg? Aan het taal gebruik te zien jochie's van 12 ofzo..




[Dit bericht is ge-edit door Joost op 21-12-02 15:53]
 
It is going to be a Endless summer...
ties 21-12-02?16:43 Print reply
Posts: 1333
nee voor scooter rijders.
hoe het daar staat, staat ook zo in de handleiding volgens mij
 
DaveTSX 21-12-02?21:24 Print reply
Posts: 2033
jah en ze hadden het over een ontstekingshuis ofzow
Daar bedoelde ze het vliegwiel mee
stelletje lompe gasten

Nou, binnenrotor maakt wel degelijk uit!
Ik heb een binnenrotor van een RM125cc op mijn TSX, en je merkt echt wel verschil. In de 1 issie zowieso een STUK sneller doorheen, en in de andere versnellingen merk je ook dat ie toch wel best wel meer power heeft. iig merkbaar meer vermogen.

De gasreactie is wel HEEL vet :n

het trilt ook stukken minder bij mij, met origineel vliegwiel trilt ie als een gek bij de 9000 toeren, nu nog maar een beetje, das wel fijn

alleen als je je koppeling te snel laat opkomen slaat ie je gewoon af, omdat het vliegwiel te weinig massa heeft en daarom te snel afgeremd word

Dus als je je koppeling te snel laat opkomen bij te weinig toeren valt ie gewoon uit, en onder de 1800 toeren stationair ofzow valt ie ook uit, maar hij kan prima 2000 toeren draaien.

Ik ben nu mijn nieuwe eurokit 70cc aan het inrijden (bij mijn oude had ik de uitlaatpoort te breed gemaakt, HAP, zuiger+veren weg :().

Ik ben benieuwd hoe die hier mee gaat rijden, volgens mij wel aardig hehe
 
http://www.2weird4u.com
riejuracer 26-12-02?16:14 Print reply
Posts: 353
ik was bij josdijkman, hij zei dat het bij hun race RX wel 4 a 5 pk scheelt. zou dit kunnen.
 
pro race vlamt.
Neonlampje 26-12-02?16:27 Print reply

Posts: 14825
zou me nix verbazen...

het is ontzettend leuk speelgoed!!
 
Pingu 26-12-02?16:40 Print reply
Posts: 1842
4 a 5 paardjes is ook erg veel hoor... lijkt me beetje overdreven
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Neonlampje 26-12-02?16:44 Print reply

Posts: 14825
Is dat zo?
als je alles top tuned zegmaar, alles perfect, maximale vermogen overal uit, maar std ontsteking, en je gooit er dan een binnenrotor op.. zou me nix verbazen hoor!
 

Dit topic is 1580 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved