Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda MTX SH trekt niet, start slecht, en heeft bijna geen power

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 921 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66980 - Honda MTX SH trekt niet, start slec...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 8002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

niels44 2-11-2012 20:21 Print topicpost
Posts: 16
hoi iedereen,

ik ben sinds een tijdje men Honda MTX SH aan het restaureren, heb hem in onderdelen gekocht, en alles echt ALLES uit elkaar gehaald, ook het blok, nieuwe keeringen en nieuwe pakkingen in gekomen, maar nu wou ik hem starten en dat ding wou maar nooit, dus hebben we hem maar aangeduwd, en na heel veel pogingen begon ie te sputteren en te proesten, maar wou toch echt niet lopen...

dus hebben we hierna gekeken, daarna etc, en toen kwamen we bij luchtfilter, en hebben we dat er es afgehaald, en ineens SCHOOT hij gewoon in toeren, ineens veel meer, dus hebben we een extra gat in het pijpje dat boven op het luchtfilter zit, en toen wou hij ineens stukken beter, maar hij heeft gewoon GEEN power, en als hij koud is start hij gewoon weer bijna niet, reageert eerst amper op de gas, en als ik in de 1 schakel, en wil wegrijden, dan moet je koppeling stukje los, vol gas, koppeling vast, los, vast, los en heeeeel langzaam optrekken, anders valt ie uit...

en als ik in de 3/4/5 rijd, gaat hij bij elke versnelling lager in de toeren, en in de 4/5 reageert hij gewoon helemaal niet meer op de gas..

weet iemand wat hiermee is?

groet niels
 

Venlonaer 2-11-2012 20:22 Print reply

Posts: 2431
Weet jij wat afstellen is?
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
niels44 2-11-2012 20:24 Print reply
Posts: 16
-_- natuurlijk, sproeier 80 zit erin, hij is 50cc alles origineel, dus denk niet dat het daaraan ligt.

we hebben al veel aan de stelschroeven omgedraaid maar ook daar reageert hij amper op..

wat moet ik doen?

Dit bericht is gewijzigd door niels44 op 2-11-2012 om 20:25 uur.

Dit bericht is gewijzigd door niels44 op 2-11-2012 om 20:38 uur.
 
mbx-genieter 2-11-2012 21:08 Print reply
Posts: 758
Staat de ontsteking goed op het merkstreepje.
Geen valse lucht aanwezig.
Bougie in orde.
Werkt de carb goed dus gasnaald die mee beweegt als de gas open word gedraaid en is de gasschuif wel goed gemonteerd in de carb.
Membraam in orde.
Sproeier is wel groot voor originele setup zou terug gaan naar een 65 à 70.

 
maerijn 2-11-2012 22:25 Print reply

Posts: 2455
Hoe je dat wegrijden en in de 3/4/5 rijden omschrijft had ik ook met een gebroken zuigerveer
 
Venlonaer 2-11-2012 22:26 Print reply

Posts: 2431
maak video dan
stotteren? inhouden en smoren?

 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
niels44 2-11-2012 22:48 Print reply
Posts: 16
ontsteking hebben we getest, is PERFECT, met zon laserding getest, valse lucht is voor zover ik weet niet aanwezig, nieuwe pakkingen dus kan het ook niet zijn, bougie hebben we 2 van, beide doen hetzelfde, de carb werkt ook goed, gasschuif is ook goed gemonteerd, en het membraam weet ik nog niet, heb ik trouwens ook 2 van, maar deze was de beste geloof ik, maar ik zal morgen even kijken, en weet je zeker dat het zo klein moet zijn?

en de zuigerveren zijn niet gebroken, dat is bijna onmogelijk sinds ik hem helemaal uit mekaar gehaald heb, cilinder zat er niet eens op, heb die er zelf met de kop etc bijopgezet met mijn vader.

en video's willen niet goed op youtube bij mij, dus dat wordt em denk ik niet, maar ik zal morgen even het membraam bekijken, als je ondertussen nog iets weet post het dan
 
Cas DT 2-11-2012 22:56 Print reply

Posts: 3131
Niet te snel dingen uitsluiten, ook met nieuwe pakkingen kun je valse lucht hebben. Zelfde over de zuigerveren.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
RikDT50MX - Nieuws Poster 2-11-2012 22:59 Print reply

Posts: 1558
Zeker weten dat je carburateur afstelling in orde is?
 
I Can Play With Madness
mbx-genieter 2-11-2012 23:08 Print reply
Posts: 758
Hoe staat het met de compressie gesteld.
Blokkeerd het achterwiel als je probeert om de brommer in de 1ste versnelling aan te lopen.
 
niels44 3-11-2012 18:01 Print reply
Posts: 16
hij heeft niet veel compressie, ik kan hem met mijn hand door de kickstarter drukken, maar het is 50cc dus dan is het toch meestal ook niet veel compressie? en als dit al niet goed is, waar zou het dan aan kunnen liggen? zuigerveren? cilinder?, en ik ga zometeen even het membraam en spruitstuk bekijken, even kijken of alles goed is, en het afstellen is waarschijnlijk NIET goed, want als ik aan de stelschroeven draai tijdens het lopen, reageert hij er eigenlijk compleet niet op, dus die schroeven doen eigenlijk niks op het moment...
 
st.nyksterdriver 3-11-2012 18:11 Print reply
Posts: 3376
Wat is je huidige top-snelheid ?
 
niels44 3-11-2012 18:12 Print reply
Posts: 16
kan ik niet zeggen, het tandwieletje wat in het voorwiel moet zitten, is er niet bij, dus die moet ik nog even bestellen, maar hij gaat niet snel, 25/30 zoiets denk ik, hij zou tog wel 45/50 moeten gaan lijkt mij...
 
mbx-genieter 3-11-2012 18:14 Print reply
Posts: 758
Weinig compressie dus.
Ook een 50cc zal voldoende weerstand bieden met het aanduwen.
Maar het is moeilijk om te zien/bepalen voor mij wat nu de oorzaak is bij de mtx.
Misschien eens alles op laten meten bij een specialist om wat zekerheid te krijgen.
 
niels44 3-11-2012 20:27 Print reply
Posts: 16
ik heb zonet het spruitstuk, membraam, cilinderkop en cilinder eraf gehaald, eerst alleen het membraam en spruitstuk, heb spruitstuk vervangen door een andere die ik nog had liggen, en membraam was verder wel goed, je kon er met je mond doorheen blazen en klepjes gingen daarna weer mooi dicht, sloot mooi, toen alles in mekaar, en starten, precies hetzelfde, geen verschil, toen tijdens het lopen de uitlaat losgedraait, maakte ook geen verschil, dus uitlaat zit ook niet dicht.

dus toen hebben we cilinderkop, en cilinder eraf gehaald, zuiger en zuigerveren zien er goed uit, niet stuk of wat dan ook, wel hebben we in de cilinder ontdekt dat er in de uitlaatpoort is omgevijlt, naar boven en beneden, niet in de zijkanten, er paste een boor van 12.5 dik in, ik weet niet wat de standaard maat hiervoor is, maar ik denk niet dat het goed is dat erin omgevijlt is, weet iemand of het hier aan zou kunnen liggen en wat de originele maat van de uitlaatpoort is?

er stond op de zuiger op de bovenkant aan 1 zijde IN, dat betekent dat hij met de IN kant naar de inlaat moet toch?

voor de rest heb ik niks kunnen vinden...



Dit bericht is gewijzigd door niels44 op 3-11-2012 om 20:46 uur.
 
De Schout 3-11-2012 20:45 Print reply
Posts: 5327
Carb iets beter afstellen denk ik. en dat het ding 0 vermogen heeft kan dan wel kloppen. kan zijn dat je cilinder 'dood getuned'is. je hebt originele cilinder zo te horen.. daar hoort ook geen vermogen uit te komen. uitlaatpoort van een beetje vlotte cilinder is toch al snel 19mm hoog ofzo.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 8002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved