Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha DT50SM rebuild

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1108 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66973 - Yamaha DT50SM rebuild
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2754 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MJVB 31-10-2012 12:36 Print topicpost
Posts: 2
Volgend jaar ga ik met de brommer naar Spanje.

Hiervoor heb ik een DT50SM uit 2007 voor aangeschaft, deze heeft momenteel +-12kkm gelopen. Aangezien ik graag zonder pech wil aankomen, heb ik me hier aangemeld om zoveel mogelijk informatie te vinden.
Maar ik heb natuurlijk ook een paar vragen want in mijn brommertijd reed ik op een TSX en MTX dus geen LC AM6

Plan tot dusver
Blok revisie:
-Pakingen, lagers en keeringen.
-Nieuwe krukas WELKE????
-Waterpomp revisie????
-Nieuwe oliepomp of revisie????

Brommer zelf:
-Nieuwe kabels
-Remvloeistof verversen
-Nieuwe remblokken
-Wiellagers
-Nieuwe ketting en tandwielen verhouding nog geen idee
-Koelvloeistofslangen en thermostaat

Tijdens de reis zullen we nog wel eens een heuveltje / bergje tegen komen dus een beetje koppel is welkom.

Nou is mijn vraag wat is een mooie koppelrijke setup?
Heb wel de volgende voorwaarden
-Uitlaat Leovince V6 (zit al op de brommer)
-Standaard luchtfilter
-V-max rond de 90 / 95 km/h bij een acceptabel toerental dus geen 14k
-Standaard olie pomp
-Verbruik 1 op 25

Heb je tips, toevoegingen of ervaringen let me know
 

-PuchSjonnie- 31-10-2012 15:07 Print reply
Posts: 735
ik had gewoon dit gedaan:
50cc orgineel laten honen, en wiseco zuiger erin
14mm dellorto, standaard volgens mij
standaard luchtfilter
leovince uitlaat
ik zou als ik jou was gewoon een jerrican van 5 liter meenemen,en een flesje olie, en een maatbeker, menemen, oliepompen willen er nog wel eens meekappen, en je wilt denk ik geen vast loper ergens in spanje
en gewoon orginele vertanding
en een doppler krukasje nemen

Dit bericht is gewijzigd door -PuchSjonnie- op 31-10-2012 om 15:09 uur.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 31-10-2012 15:12 Print reply

Posts: 1558
De originele cilinder zal je geen bulten koppel uithalen. Als je echt mooi tegen de bult op wil zou ik qua cilinder voor een dr80 gaan met een carburateur van circa 20mm. V6 op een dr80 zul je tegen de 100 aanzitten met een 20mm carb met een powerband tussen de 6 en 10k toeren.
 
I Can Play With Madness
-PuchSjonnie- 31-10-2012 15:14 Print reply
Posts: 735
orginele cilinder met v6, heeft best wel wat koppel,het is geen oude dt
verder moet het ook wat betrouwbaar blijven,en met een 20mm carberateur red hij die 1:25 echt niet
 
JB1 31-10-2012 15:16 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -PuchSjonnie-
orginele cilinder met v6, heeft best wel wat koppel,het is geen oude dt
verder moet het ook wat betrouwbaar blijven,en met een 20mm carberateur red hij die 1:25 echt niet


Nee man, er zit totaal geen koppel in een 50cc, gewoon lekker een DR80 erop
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
RikDT50MX - Nieuws Poster 31-10-2012 15:25 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -PuchSjonnie-
orginele cilinder met v6, heeft best wel wat koppel,het is geen oude dt
verder moet het ook wat betrouwbaar blijven,en met een 20mm carberateur red hij die 1:25 echt niet

dr80 is betrouwbaar zat en verbruik zit puur in je rechterhand, niet je setup. 1 op 25 is prima haalbaar.
p.s.
sjonnie ga alsjeblieft niet doen alsof ik achterlijk ben, ik heb een chromosoom te weinig om het verschil tussen de benaming van de oude en de nieuwe dt's niet te kunnen begrijpen.
 
I Can Play With Madness
-PuchSjonnie- 31-10-2012 15:28 Print reply
Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Nee man, er zit totaal geen koppel in een 50cc, gewoon lekker een DR80 erop

nee maar je hoeft er ook geen crossbaan mee op, je kan die bergritten echt wel opkomen met een 50 cc, die derbi en am6 blokjes willen heus wel hoor. gewoon ontgrenzen, v6 erop en je hebt een leuk koppel voor die bergritten, en anders laat je hem wat bewerken,

Dit bericht is gewijzigd door -PuchSjonnie- op 31-10-2012 om 15:29 uur.
 
JB1 31-10-2012 15:36 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -PuchSjonnie-
[...]

nee maar je hoeft er ook geen crossbaan mee op, je kan die bergritten echt wel opkomen met een 50 cc, die derbi en am6 blokjes willen heus wel hoor. gewoon ontgrenzen, v6 erop en je hebt een leuk koppel voor die bergritten, en anders laat je hem wat bewerken,

Dit bericht is gewijzigd door -PuchSjonnie- op 31-10-2012 om 15:29 uur.


Ja, of je zet er lekker een DR80 op. Hoef je veel minder te schakelen, geen last van die extra boterham tijdens je ontbijt.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Royal Club 31-10-2012 15:52 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -PuchSjonnie-
[...]

nee maar je hoeft er ook geen crossbaan mee op, je kan die bergritten echt wel opkomen met een 50 cc, die derbi en am6 blokjes willen heus wel hoor. gewoon ontgrenzen, v6 erop en je hebt een leuk koppel voor die bergritten, en anders laat je hem wat bewerken,

Dit bericht is gewijzigd door -PuchSjonnie- op 31-10-2012 om 15:29 uur.


gast stfu. DR80 er op.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
carlosmt5 31-10-2012 18:08 Print reply
Posts: 294
kan je een paar foto's van je dt50 laten zien?
 
Hollands Next BeunHaas
MJVB 1-11-2012 9:49 Print reply
Posts: 2

cylinder DR80 lijkt mij een prima keus al ik zo eens rondkijk

Nog een paar keuzes die ik moet maken
Krukas een gewone Doppler of de race variant
Mebraam geen idee
Spruitstuk en carb ook nog geen idee

Foto's heb ik nog niet zal eens kijk van het weekend
 
JB1 1-11-2012 18:17 Print reply

Posts: 14881
Carburateur gewoon een 19mm
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielTZR 1-11-2012 18:25 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MJVB

cylinder DR80 lijkt mij een prima keus al ik zo eens rondkijk

Nog een paar keuzes die ik moet maken
Krukas een gewone Doppler of de race variant
Mebraam geen idee
Spruitstuk en carb ook nog geen idee

Foto's heb ik nog niet zal eens kijk van het weekend


Gewone doppler kan je prima nemen.
ik heb ook de DR80, maar verwacht er niet teveel power van.
iets meer koppel, maar echt veel scheelt het niet. als je originele cilinder nog in orde is, zou ik persoonlijk die pakken.

membraam origineel houden, met 16 mm voor het lage verbruik?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Royal Club 1-11-2012 18:50 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Gewone doppler kan je prima nemen.
ik heb ook de DR80, maar verwacht er niet teveel power van.
iets meer koppel, maar echt veel scheelt het niet. als je originele cilinder nog in orde is, zou ik persoonlijk die pakken.

membraam origineel houden, met 16 mm voor het lage verbruik?


dr80+16mm+std filter+std uitlaat en rijden maar.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Frysk 1-11-2012 18:51 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


dr80+16mm+std filter+std uitlaat en rijden maar.


juist, dat is de correcte formule
 
giggitybyte
Royal Club 1-11-2012 18:51 Print reply

Posts: 60390
dignes, wel je std uitlaat ontgrenzen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 2754 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved