Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - zelf mengen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 822 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6694 - zelf mengen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PlaceR 19-12-02?19:38 Print topicpost
Posts: 1588
ik ga denk ik zelf megen is wat goedkoper (pa betaald olie)

ik weet nou neit welke benzine ik meot hebben

euro 95
super95 ongelood (of zoiets)
super98

ou hij met super98 harder gaan vanwege hoger octaangehalte en is het slim om gewoon 1:25 ofzo te megne ipv 1:50 wat goed gaat. maar maak veel burns dus kan wel wa extra koeling gebruiken want ga morgen hele dikke burn out maken tijdens kerstvieren op school als stunt
 

Blukaap 19-12-02?19:45 Print reply

Posts: 10006
Gewoon euro95 met 1:40 smeren (en goede olie, dus geen BP/esso huismerkzooi, shell olie beviel mij trouwens wel goed), moet goed gaan.

euro98 is alleen maar duurder (en het staat interessanter om te tanken) als je compressie toch niet zo hoog is dat ie met 95 gaat pingelen.

En die burn (naast het feit dat ik er geen zak aan vind op asfalt, stinkt alleen maar en verneukt banden, maar goed), gewoon zorgen dat je 'm warm hebt gereden, daarna zou ie het wel ffkes vol moeten houden.
 
Bastila is lief
Hier_ben_ik - Administrator 20-12-02?13:13 Print reply

Posts: 8499
hmmzz.. geen brommer in profile..


-> ik tank altijd euro98, bromfiets 1:40/1:45 olie is goed, niet schraler smeren... 1:25 en 1:15 etc (1:10/1:1/10:1) is gewoon vette onzin voor een bromfiets, loopt er alleen maar slechter door..

en wat scheelt het nu of je euro95 of 98 tankt in prijs harrie?? die paar rotcenten... daarvoor ga ik niet moeilijk zitten te doen, dan moet ik dadelijk de benzine nog uit elkaar gaan houden welke 98 en welke 95 is. heb nu al zat werk met smeerverhoudingen jerrycans uit elkaar te houden maarja, dat boeit jullie allemaal niets he


-> 98, 1:40/1:45, perfect!
 
Members zijn vervelend :-|
Blukaap 20-12-02?13:19 Print reply

Posts: 10006
Ik tank ook 98 om het idd makkelijker uit elkaar te houden (je hebt gewoon alleen maar 98), maar aangezien hij het toch niet nodig heeft lijkt me.
 
Bastila is lief
erikrulezz 20-12-02?18:17 Print reply
Posts: 382
stelletje apen bij elkaar !!

Het maakt bijna geen kont uit of je nou 95 of 98 tankt. Een 2 takt loopt niet beter door een hoger octaan- getal (dus geen gehalte) Het is gewoon van belang dat je bij een snellere cilinder iets rijker smeert met goede olie (vol syntetisch) Bijvoorbeeld 1:45. Bij een originele cilinder is 1:50 goed genoeg en kun je ook gewoon olie van het tanstation kopen. De keuze van benzine wordt pas interessant als je echt aan het tunen begonnen bent ( tunen is niet het monteren van snelle onderdelen) Wat waarschijnlijk bij de meesten hier niet het geval zal zijn.

De groeten van Rob ( Broer van Erik )
 
Hier_ben_ik - Administrator 21-12-02?14:05 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: erikrulezz
De keuze van benzine wordt pas interessant als je echt aan het tunen begonnen bent ( tunen is niet het monteren van snelle onderdelen) Wat waarschijnlijk bij de meesten hier niet het geval zal zijn.

De groeten van Rob ( Broer van Erik )




jij snapt er dus geen reet van om het zo maar is ff te zeggen... SEARCH maar is waarom ik dit zeg :p
 
Members zijn vervelend :-|
FastCrosser 21-12-02?14:11 Print reply
Posts: 473
Quote:
Originally posted by: erikrulezz

stelletje apen bij elkaar !!

Het maakt bijna geen kont uit of je nou 95 of 98 tankt. Een 2 takt loopt niet beter door een hoger octaan- getal (dus geen gehalte) Het is gewoon van belang dat je bij een snellere cilinder iets rijker smeert met goede olie (vol syntetisch) Bijvoorbeeld 1:45. Bij een originele cilinder is 1:50 goed genoeg en kun je ook gewoon olie van het tanstation kopen. De keuze van benzine wordt pas interessant als je echt aan het tunen begonnen bent ( tunen is niet het monteren van snelle onderdelen) Wat waarschijnlijk bij de meesten hier niet het geval zal zijn.

De groeten van Rob ( Broer van Erik )


Oh ja, weet je wel wat octaan is? Meer der van is beter (laboratorium opleiding ikke!) Misschien merk je het niet (vaak genoeg ook wel) maar het is altijd beter! Eikel
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Hans F 21-12-02?14:20 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Originally posted by: SlowCrosser



Oh ja, weet je wel wat octaan is? Meer der van is beter (laboratorium opleiding ikke!) Misschien merk je het niet (vaak genoeg ook wel) maar het is altijd beter! Eikel


Meer is helemaal niet beter. Het octaan getal staat voor de klopvastheid van de brandstof. Als je niet echt veel compressie hebt. En het doet het goed met 95 (het loopt niet kapot). Kan je dat rustig blijven gebruiken. Je krijgt er geen vermogen bij als je 98 tankt.

Als het gaat pingelen met 95 moet je 98 gaan gebruiken.

Maar hier zijn al zat topics over geweest, dus gebruik de search.

[Dit bericht is ge-edit door Hans F op 21-12-02 14:24]
 
Rudy 21-12-02?14:55 Print reply

Posts: 3471
idd staat alles al over in
[URL[t]]http://www.brommerforum.nl/showtopic.asp?fid=3&id=6123[/t]http://www.brommerforum.nl/showtopic.asp?fid=3&id=6123[/URL]
deze kan mischien net zo goed dicht ?
en in de oude verder gaan
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved