Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70cc MTX-SH top

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 807 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66909 - 70cc MTX-SH top
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1464 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Quick-T 16-10-2012 1:08 Print topicpost
Posts: 88
Goeieavond!


Ik zit er over te denken om een 70cc cilindertje aan te schaffen voor m'n MTX-SH, omdat ik meer trekkracht wil.

Snelle (luchtgekoelde) 50cc cilindertjes zijn er niet echt te vinden (behalve Athena, maar die zij alleen nieuw te koop voor een hoop euro's).

Topsnelheid doet me niet zo veel. Ik rij bijna alleen maar in de stad, dus 80 rijden hoeft niet. Belangrijker vind ik nog de rollerbanken. Verder heb ik ook niet bijzonder veel trek in een electronische begrenzer.

De vraag is dus: Is het te doen om een MTX-SH met 70cc zo rond de 55 a 60 te laten lopen, zonder electronische begrenzer, maar met een hoop trekkracht?

Waarschijnlijk niet, maar ik zal vast de enige niet zijn die het zich heeft afgevraagd!


Cheers!
Tim
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.

Custom667 16-10-2012 1:27 Print reply
Posts: 153
je kunt je tandwielverhouding zo aanpassen dat ie heel licht vertand is, maar om nog een beetje lekker te kunnen rijden zal je waarschijnlijk wel op een iets hogere top uitkomen. anders wordt het wel heel veel schakelen voor heel weinig snelheid.
 
Quick-T 16-10-2012 1:30 Print reply
Posts: 88
loopt nu ook 60 met 50cc, draait ook flink hoogtoerig..

Enig idee of er 70cc cilinders zijn die niet echt voorbij de 10.000 toeren gaan met ori ontsteking(stijdstip)? Heb verder een 18mm Keihin, kan er ook nog 13mm op gooien. Jamarcol uitlaatje
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.
Custom667 16-10-2012 1:34 Print reply
Posts: 153
tsja, ik heb geen idee wat voor uitlaat zo'n Jamarcol is, maar ik denk niet dat je met een standaard 70cc zo snel over de 10.000 heen komt.
 
Quick-T 16-10-2012 1:40 Print reply
Posts: 88
da's op zich mooi.. Iemand misschien ervaringen?
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.
banus19 16-10-2012 14:55 Print reply

Posts: 425
Zelf ervaring met een 70cc imi op een mb, lekker wat trekkracht en ging tot de 9500 rmp icm een proma pijp. Icm 13mm carb. Echt een aanrader!

Heb nu een 70 malossi op mn nsr met 19,5mm dellorto, gaat echt een stuk harder. 95 @ 10k rpm ongeveer.
 
Honda's are like: Rawr
Quick-T 16-10-2012 14:58 Print reply
Posts: 88
en hoe hard liep die mb? met twv?
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.
banus19 16-10-2012 15:59 Print reply

Posts: 425
Mb liep ongeveer 80, twv weet ik niet meer...
 
Honda's are like: Rawr
markotje 16-10-2012 17:55 Print reply
Posts: 222
Voor tandwiel 11. achter 52. Dan maak je wel weelys dacht ik zo.
 
half gas is geen gas!!! altijd vol gas kom je het verst mee!
Quick-T 17-10-2012 0:29 Print reply
Posts: 88
ik heb 12 en 52 liggen
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.

Dit topic is 1464 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved