Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tsx loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66880 - Tsx loopt slecht
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1574 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tosser 6-10-2012 23:32 Print topicpost
Posts: 393
Ik heb sinds een week een 50cc op mn tsx gelegd(70cc was kapot) + een andere uitlaat (eerst gianelli 80 ).
Ik krijg hem alleen niet lekker afgesteld, van de 7000 tot 9500 trekt hij echt hard, maar dan vanaf de 10.000 gaat hij stotteren en wil hij niet meer terwijl de cilinder duidelijk meer kan .
Ik heb sproeier 80 tot 98 geprobeerd, bij elke sproeier hetzelfde effect en geen verschil, onderin blijft hij goed trekken maar bovenin niet.
Op choke loopt hij niks beter, ik vind dat vreemd, ik verander van alles maar er is geen verschil. Het enigste wat ik ook heb gedaan is de gasnaald veranderd, deze stond op de laagste stand en die heb ik 1 standje naar boven gezet. maar een gasnaald doet bovenin toch niks???
Kan hij de vlotterbak leeg trekken? Naar mijn idee niet, ik heb in de powerband de kraan dicht en open gedaan zonder resultaat...

Met die 70cc draaide hij 12.000 toeren met sproeier 86.
Ontsteking is max vervroegd en de bougie is steeds koffie bruin.

Iemand een idee?

Setup;
50cc snel tuned (zuiger iets ingekort aan inlaat zeide en uitlaatpoort iets verbreed )
Scr corse hm (derbi pijp )
19.5 dellortho

Dit bericht is gewijzigd door tosser op 7-10-2012 om 0:10 uur.

Is die cilinder gewoon zo laag getimed dat hij niet meer dan 10.000 toeren kan maken ??
Dit bericht is gewijzigd door tosser op 7-10-2012 om 0:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door tosser op 7-10-2012 om 11:42 uur.
 

tsx-elite 7-10-2012 19:31 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tosser
Ik heb sinds een week een 50cc op mn tsx gelegd(70cc was kapot) + een andere uitlaat (eerst gianelli 80 ).
Ik krijg hem alleen niet lekker afgesteld, van de 7000 tot 9500 trekt hij echt hard, maar dan vanaf de 10.000 gaat hij stotteren en wil hij niet meer terwijl de cilinder duidelijk meer kan .
Ik heb sproeier 80 tot 98 geprobeerd, bij elke sproeier hetzelfde effect en geen verschil, onderin blijft hij goed trekken maar bovenin niet.
Op choke loopt hij niks beter, ik vind dat vreemd, ik verander van alles maar er is geen verschil. Het enigste wat ik ook heb gedaan is de gasnaald veranderd, deze stond op de laagste stand en die heb ik 1 standje naar boven gezet. maar een gasnaald doet bovenin toch niks???
Kan hij de vlotterbak leeg trekken? Naar mijn idee niet, ik heb in de powerband de kraan dicht en open gedaan zonder resultaat...

Met die 70cc draaide hij 12.000 toeren met sproeier 86.
Ontsteking is max vervroegd en de bougie is steeds koffie bruin.

Iemand een idee?

Setup;
50cc snel tuned (zuiger iets ingekort aan inlaat zeide en uitlaatpoort iets verbreed )
Scr corse hm (derbi pijp )
19.5 dellortho

Dit bericht is gewijzigd door tosser op 7-10-2012 om 0:10 uur.

Is die cilinder gewoon zo laag getimed dat hij niet meer dan 10.000 toeren kan maken ??
Dit bericht is gewijzigd door tosser op 7-10-2012 om 0:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door tosser op 7-10-2012 om 11:42 uur.


wat voor luchtfilter heb je?

 
shut up muttley
tosser 7-10-2012 20:19 Print reply
Posts: 393
Origineel, alleen heeft de vorige eigenaar er gaten in geboord voor meer lucht.
 
Chiel1994 7-10-2012 22:04 Print reply

Posts: 628
Ik heb dit gekut ook gehad met mijn pro race, Ik kreeg het niet voor elkaar, op geen enkele manier, om hem goed te laten lopen. Wat ik toen die tijd niet heb geprobeerd, is een andere uitlaat. Het kan zijn zijn dat dit door de conus o.i.d. niet overweg kan met je cilinder.
 
BX nr. 19 Superklasse!
tosser 7-10-2012 22:54 Print reply
Posts: 393
Ik heb er ook een fasmem uitlaat (ook van een derbi) onder gehad, deze trok veel slechter, en kwam ook niet verder dan de 10.000 . Vandaar dat ik deze pijp heb gekocht.. Deze zou een powerband moeten hebben van 9000 tot 14.000
 
kenny77 8-10-2012 0:13 Print reply

Posts: 29286
Ja maar dat maakt de cilinder niet.
 
tosser 8-10-2012 7:20 Print reply
Posts: 393
Snap ik, maar de 12.000 moet wel te halen zijn met standaard cilinder?
Of is hij gewoon heel laag getimed?

Dit bericht is gewijzigd door tosser op 8-10-2012 om 7:21 uur.
 
tsx-elite 8-10-2012 8:07 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tosser
Snap ik, maar de 12.000 moet wel te halen zijn met standaard cilinder?
Of is hij gewoon heel laag getimed?

Dit bericht is gewijzigd door tosser op 8-10-2012 om 7:21 uur.


standaard cilinder is zo tam als wat, daar haal je de 12000 niet mee
 
shut up muttley
tosser 8-10-2012 8:39 Print reply
Posts: 393
Dat zou verklaren waarom hij niet meer dan 10.000 maakt met beide uitlaten ..
Met deze scr loopt hij van 7500 tot 9500 super, daarna valt alles weg , net nog even geluisterd, maar hij doet ook niks geks, geen gestotter o.i.d..

Vanmiddag maar de cilinder bewerken
 

Dit topic is 1574 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved