Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Metrakit rk 80 laten lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 982 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66876 - Metrakit rk 80 laten lopen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

simson 6-10-2012 18:08 Print topicpost
Posts: 96
Hallo,

ik heb een metrakit rk gekocht voor mijn tzr50
heb de proppen verwijdert en hij ging 100.
vond dit te hard en heb er een ring in gelast.
alleen als ik hem te klein maak kan die niet in de powerband komen en als ik heb iets uitvijl dan gaat hij gelijk weer 90:(

ik wou hem gewoon 75 laten lopen.

hoe??
 

bennietbeun 6-10-2012 18:12 Print reply
Posts: 817
vertanding veranderen

 
simson 6-10-2012 18:13 Print reply
Posts: 96
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
vertanding veranderen




heb er nu al 12-47 op zitten als ik 11 er op doe krijg ik overtoeren denk ik
 
ChielTZR 6-10-2012 18:42 Print reply

Posts: 6016
ring erin lassen met de juiste diameter?
je kan het gat toch zo groot maken als je wilt
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
markRD 6-10-2012 18:44 Print reply

Posts: 1178
Het lukt 100% niet door met de diameter te gaan werken. Zodra hij in de powerband komt maak je gelijk een sprongetje in topsnelheid. En als je ervoor zorgt dat hij eronder blijft is het 3x niks?! Die ervaring heb ik ook.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 6-10-2012 om 18:44 uur.
 
melvin_dt 6-10-2012 18:45 Print reply

Posts: 279
een standaart 50cc er onder met een gianelli die kun je er het best op zetten en daar een propje inzetten zonder (ligt aan de vertanding) zou je 90 halen dus een prop er in en je vertandling lichter zetten
 
simson 6-10-2012 18:57 Print reply
Posts: 96
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Het lukt 100% niet door met de diameter te gaan werken. Zodra hij in de powerband komt maak je gelijk een sprongetje in topsnelheid. En als je ervoor zorgt dat hij eronder blijft is het 3x niks?! Die ervaring heb ik ook.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 6-10-2012 om 18:44 uur.



Jij snapt mijn probleem maar het is dus niet mogelijk? :(
 
BenjaminDG 6-10-2012 19:01 Print reply

Posts: 4605
Loopt een TZR onbegrensd al niet 75?

Lijkt me nogal stom, sportieve cillinderkop maar daarna terug gaan begrenzen omdat het te snel is?


 
Vlaanderen vrij!
ChielTZR 6-10-2012 19:05 Print reply

Posts: 6016
metrakit rk is uitlaat
volgens mij kan je gewoon propje erin plaatsen hoor, kan zijn dat ie daar niet lekker van gaat rijden inderdaad.


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
markRD 6-10-2012 23:05 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simson
[...]



Jij snapt mijn probleem maar het is dus niet mogelijk? :(



Nee, echt.. vertrouw me.. als je een powerband hebt.. en ik geloof dat jij inderdaad dit hebt, kun je onmogelijk met een ringetje, welke diameter dan ook deze zo krijgen dat je precies 'er midden in' komt. Of hij loopt in de powerband en hij loopt 90 a 100 km/u, of hij loopt er niet in en de brommer wil niet harder dan 50 km/u. Bijvoorbeeld!

Sorry, kettingverhouding doet iets, maar van 100km/u terug naar 75km/u is ook absoluut niks.

(Sorry, het allerbeste is vaak echt de originele onbegrensde uitlaat, al lopen die vaak ook nog harder dan 75km/u.)

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 6-10-2012 om 23:06 uur.
 
simson 7-10-2012 15:42 Print reply
Posts: 96
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]



Nee, echt.. vertrouw me.. als je een powerband hebt.. en ik geloof dat jij inderdaad dit hebt, kun je onmogelijk met een ringetje, welke diameter dan ook deze zo krijgen dat je precies 'er midden in' komt. Of hij loopt in de powerband en hij loopt 90 a 100 km/u, of hij loopt er niet in en de brommer wil niet harder dan 50 km/u. Bijvoorbeeld!

Sorry, kettingverhouding doet iets, maar van 100km/u terug naar 75km/u is ook absoluut niks.

(Sorry, het allerbeste is vaak echt de originele onbegrensde uitlaat, al lopen die vaak ook nog harder dan 75km/u.)

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 6-10-2012 om 23:06 uur.



Wat is dan een uitlaat met goeie prestaties waarmee ik lekker op trek en die wel een powerband heeft met 75 km/u?
 
markRD 7-10-2012 16:03 Print reply

Posts: 1178
Dat weet ik zo niet.. en ik ben bang vrij weinig. Je moet zoeken naar een lange uitlaat. Een veel laagtoerigere pijp, misschien een Leovince of origineel?! Zoiets...
 
bennietbeun 7-10-2012 19:32 Print reply
Posts: 817
een ring tussen de demper en trailpijp deen een maat van mij ook met 25 km/p naar de rollerbank XD maar als je het gat steeds wat groter boort/vijlt kan je hem laten lopen hoe je wil he
 
RD50mx 7-10-2012 21:07 Print reply
Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
een ring tussen de demper en trailpijp deen een maat van mij ook met 25 km/p naar de rollerbank XD maar als je het gat steeds wat groter boort/vijlt kan je hem laten lopen hoe je wil he


als je nou de replies van dit topic even had gelezen en een beetje weet dat de RK een hoogtoerige uitlaat is had je deze reactie niet neer hoeven zetten
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
ChielTZR 7-10-2012 21:23 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
[...]


als je nou de replies van dit topic even had gelezen en een beetje weet dat de RK een hoogtoerige uitlaat is had je deze reactie niet neer hoeven zetten


RK is geen hoogtoerig, eerder middel tot laagtoerig
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 1770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved