Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Zware vliegwielmagneten weg en rijden op je accu!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1344 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #6687 - Zware vliegwielmagneten weg en rijd...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 777 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MEGspeed 19-12-02?12:02 Print topicpost
Posts: 1
Hé beste mensen. Wie heeft er ervaring in het rijden op je accu, net zoals ze dat ook doen met brommerraces? Ik heb nu heel simpel de magneten van m'n vliegwiel gehaald en alleen het hart van het wiel, met nok voor contactpunt, weer teruggeschroefd. De ontstekingsspoel gaf zijn stroom direct aan de condensator. Die draad heb ik losgehaald en daar heb ik nu de + van de accu opgezet. Als ik die draad snel wel/geen contact laat maken met condensator, terwijl contactpunt open staat (anders kortsluiting), geeft bougie mooie vonk, maar als ik ga aanduwen, met bougie liggend op m'n blok, doet 'ie helemaal nix!
Iemand nog lumineuze ID-en!!

A Dios

MEG


 

Neonlampje 19-12-02?16:05 Print reply

Posts: 14825
topic "het cdi topic" komt wel wat in voor hierover... dit was ook mijn plan...

hoe heb je het contactpunt gemaakt?
en heb je al getest in ej brommer zelf?

ik kan me voorstellen dat hij niet voldoende contact maakt, dus dat je bij dat heveltje voor je contactpunt een wat sterkere veer moet gebruiken...

edit: gebruik je geen cdi?

[Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 19-12-02 16:07]
 
Joost 19-12-02?17:31 Print reply
Posts: 1108
Ehh, voor een beetje vonk moet je de condensator ongeveer 200 volt aanbieden. Dus je moet igg een dc-dc inverter gebruiken om deze spanning te genereren.

Zouw je evt even een schema kunnen posten hoe je de condensator nouw kortsluit met dmv de nok?
 
It is going to be a Endless summer...
Neonlampje 19-12-02?18:17 Print reply

Posts: 14825
als het een dt was ofzo, dan kon het hele gemakkelijk, daar heb je al contactpunten en een losse condensator...
 
chriss 19-12-02?18:45 Print reply
Posts: 1859
dt onsteking op je honda zetten? en dan op je kruk een nok zetten?
 
PlaceR 19-12-02?19:34 Print reply
Posts: 1588
het moet kunnen koop maar eens een invertor vor ccfl buisjes bij je lokala brommerboer maken van 12v 700v moet het lukken lijkt me
 
PlaceR 19-12-02?19:36 Print reply
Posts: 1588
elektronicaboer i mean
 
Hier_ben_ik - Administrator 20-12-02?08:06 Print reply

Posts: 8499
Dit knopje ooit zien staan?: [URL[t]]http://www.brommerforum.nl/edit.asp?action=reply&replyid=101862&topicid=6687&fid=4&pag=1[/t][/URL]

zo niet: je kunt ook op deze klikken...
 
Members zijn vervelend :-|
Rudy 20-12-02?10:47 Print reply

Posts: 3471
Ik heb met precies hetzelfde gereden op de miniracer. Liep erg leuk alleen liep voor geen meter stationair (minimaal 2000 toeren anders stond hij echt te hakken als een gek), krukas lagers gingen niet echt lang mee en de accu hield het maar een 10 minuten (heb @ minisjezer geen ruimte voor grotere).



Vet vliegwiel

en dit gaat mijn nieuwe ontseking worden (van bosmaaier :n )
nee die krukas ga ik niet gebruiken

[Dit bericht is ge-edit door rudy op 20-12-02 11:00]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 21-12-02?19:19 Print reply

Posts: 14825
Jo rudy vet, ik had dat plan ook voor die ontsteking, maar prob bij mij was dat je geen cdi op aan kan sluiten, en dat ivnd ik toch wel een must

verder... die van je minibike is superstoer!! mooi spul man
 

Dit topic is 777 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved