Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Irritante elektronica problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 799 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #66863 - Irritante elektronica problemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5973 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Venlonaer 2-10-2012 10:47 Print topicpost

Posts: 2431
Titel gaat voornamelijk over 2 en 3.
Heb al dingen gehoord zoals kabelbreuk of ergens een verlepte + kabel maar ik wil zo veel informatie verzamelen voordat ik mijn kabelboom eraf trek en alle stekkertjes vervang oid...

1.
Vandaag naar de elektronica winkel hier geweest, en ik zei dat ik een gelijkrichter wou zodat ik hem tussen de spanningsregelaar en de accu kon doen zodat de accu opgeladen kon worden met gelijkstroom. Vervolgens zegt die knaap dat dat niet zomaar kan....? Dat kan toch gewoon???? Hij vraag ook welke diode ik nodig heb op basis van ampère ofzo.. en ik ''moet ff met een schema komen''..


2.
Mijn relais spacet hem keihard soms... dan gaat ie echt 10 keer aan en uit per seconde als ik de knipperlichten aan wil zetten maar die doen 't dan niet.
Vervolgens rammel ik een beetje met de kabelboom bij het balhoofd en draai het contact weer om en dan doen ze het weer goed.
Voornaamste oorzaak is kortsluiting in de buurt van het balhoofd, maar heeft iemand hier een ander idee voordat ik de kabelboom opentrek en hem opnieuw ga isoleren? Want voor zover ik bezig was, had ik alles netjes gedaan met krimpkousjes etc...

3.
Accu was dus vandaag (zo goed als) leeg (11.5V gemeten met de multimeter), fijn was net aan 't afstellen enz... dus ik wil de reserve accu die ik hier heb liggen (12.6V gemeten met de multimeter) erin proppen. Nou gezegd zo gedaan, vervolgens gaat de elektronica echt heel raar doen...
In de eerste instantie werkt de teller, maar vervolgens gaat 't allemaal uit en gaat mijn temperatuurdisplay vaag flikkeren. Gewoon een beetje ''schemeren''.
Meest logische verklaring, dat 12.6V teveel spanning is????
Daarna werkte niks meer trouwens, wel met die andere accu weer..

Bij voorbaat dank
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.

kenny77 2-10-2012 13:18 Print reply

Posts: 29286
1.
Bij mij DT175 heb ik gewoon een spannigsregelaar + gelijkrichter in 1 van een aerox gebruikt. Gewoon zo'n immi ding werkte prima.
(ik had hem van 6v naar 12v omgebouwd)

Misschien een idee om ook gewoon zo'n ding te gebruiken?

was zo een


Alles deed en doet het nog prima en om eerlijk te zijn heb ik nergens op gelet, gewoon een scooter lichtspoel erop gebeund, zo'n spanning regelaar gehaald en een accu gezocht die in mijn accubak paste.

Maar of het fout kan gaan als je verkeerde spullen pakt weet ik dus ook niet. :P

2. geen idee.

3. misschien was die accu gewoon gaar?
 
Brommers en meer 2-10-2012 16:41 Print reply

Posts: 1966
Komen die "irritante problemen" door die "irritante" clacson
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Venlonaer 2-10-2012 17:02 Print reply

Posts: 2431
Nee, zit een relais tussen.
En @Kenny
Ja dat is een goede oplossing denk ik, zal er zo een bestellen

Andere 2 problemen moet ik nog uitvogelen, als iemand nog iets weet hoor ik het graag voordat ik dit weekend de kabelboom openhaal en draden ga vervangen..

Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 2-10-2012 om 17:02 uur.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
dirktimmer 3-10-2012 20:05 Print reply

Posts: 1737
check de massa overal eerst, vooral om dat je op meerdere plekken problemen tegelijk hebt
 
Venlonaer 3-10-2012 23:49 Print reply

Posts: 2431
Zal ´t onthouden thx
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
NS1-Whisperer 4-10-2012 0:00 Print reply

Posts: 2160
2.

Zeker weten dat het je kabelboom is bij het balhoofd? check even hoe de stekkers nog onder in het contactslot zitten. Is bij mij ook eens doorgebrand en rotzooi.
 
"Risico is extra leven"

Dit topic is 5973 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved