Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Membraam yamaha DT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1139 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66855 - Membraam yamaha DT
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RikDT50MX - Nieuws Poster 29-9-2012 23:02 Print topicpost

Posts: 1558
Ik ben van plan om een andere carburateur te kopen omdat die van mij op het moment niet zo heel veel soeps is. Ik rij nu met een polini cilinder onder mijn DT MX en heb nog het originele membraam. Kan dit mooi met het originele membraam of moet ik met het membraam aan het aanpassen gaan en hoe? Of zijn er nog membramen die plug and play passen? Ik heb trouwens geen beschikking over een dremel, dus het membraamhuis vergroten wordt wat lastig.
mvg, Rik
edit:
het gaat om het vergroten van 16mm naar 20/24mm

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 29-9-2012 om 23:02 uur.
 
I Can Play With Madness

ChielTZR 30-9-2012 9:51 Print reply

Posts: 6016
welke carb heb je nu ? (mikuni 16?)
koop dan gewoon dezelfde carb?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
markRD 30-9-2012 10:05 Print reply

Posts: 1178
Het membraan aanpakken is een goed idee, van een 3-kleps origineel membraan kun je een grote 2 klepper maken door het boven en onder helemaal open te maken. (Een originele 2 klepper is en blijft waardeloos tenzij je een freesbank hebt.) Of gewoon een extra klepje in een 3-kleps membraan. Dit werkt. Dit hebben ik en kenny77 op dit forum gedaan, hij reageert vast nog even in dit topic .

Of misschien het simpelste is even naar een minarelli scooter vforce zoeken. Deze past niet zomaar, maar als jij handig genoeg bent om in twee aluminium plaatjes gaatjes te maken, kun je dit membraan pas maken. Dit werkt ook erg goed.

Edit:

Hier mijn aangepaste 3-kleps:
http://img508.images...2527/imag0713ai2.jpg

Veel kilometers mee gemaakt, nooit mankementen. Kijk wel uit dat je boutjes en of moertjes goed borgt.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 30-9-2012 om 10:28 uur.
 
kenny77 30-9-2012 10:58 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Dit hebben ik en kenny77 op dit forum gedaan, hij reageert vast nog even in dit topic .



Werkt inderdaad goed het originele membraan aanpassen!

Maar volgens mij heeft de polini daar een net te krappen membraan ruimte voor?
(dat de onderste kleppen niet open gaan?)
 
markRD 30-9-2012 11:34 Print reply

Posts: 1178
Ohja, polini heeft die bobbel in de membraanruimte. Dan zou ik inderdaad even een 3-kleps aanpassen. Wel carbon monteren op de andere kant natuurlijk.


(En ik had om de boutjes extra af te borgen naast loctide de boutjes afgeknipt zodat de moertjes nooit in het carter konden verdwijnen.)


Succes.


(NSR, MB, 4kleps Minarelli, en Derbi membranen passen allemaal niet zonder frezen of spacen. Alleen de v-force, omdat deze zo kort is.)

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 30-9-2012 om 11:36 uur.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 30-9-2012 11:38 Print reply

Posts: 1558
Chiel, net als de meesten hier vind ik extra vermogen geen probleem en aangezien een 20mm carb net zo duur is als 16 wordt 20 dan wel interessant.

Het aanpassen van een originele klinkt wel interessant, maar hoe precies komt het qua frezen/vijlen? En klopt het ook dat je dan het best dik carbon kan gebruiken zodat hij minder onder tegen je membraamhuis aankomt? Of was het nou juist het aanpassen van de originele wat niet wou en alleen een v-force membraam? iig geval allemaal bedankt voor het meedenken.
 
I Can Play With Madness
markRD 30-9-2012 13:10 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
Chiel, net als de meesten hier vind ik extra vermogen geen probleem en aangezien een 20mm carb net zo duur is als 16 wordt 20 dan wel interessant.

Het aanpassen van een originele klinkt wel interessant, maar hoe precies komt het qua frezen/vijlen? En klopt het ook dat je dan het best dik carbon kan gebruiken zodat hij minder onder tegen je membraamhuis aankomt? Of was het nou juist het aanpassen van de originele wat niet wou en alleen een v-force membraam? iig geval allemaal bedankt voor het meedenken.



Het komt absoluut niet nauwkeurig, je mag de vlakke zijdes niet raken, maar dat is alles. Voor de rest moet je er gewoon een rechthoekig gat in maken met ruimte om daarachter 2 boutjes kwijt te kunnen. Het dikte van het carbon heeft met je toerental te maken, ik zou wat jou betreft juist niet te stug gaan, de onderkant wordt namelijk vrij kort. 0,30 a 35 lijkt me goed. En die polini heeft een ronduit waardeloos membraanhuis, dus ik zou een origineel membraan aanpassen. Een vforce zal wellicht weinig nut hebben en kost ook nog 'ns meer.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 30-9-2012 om 13:11 uur.
 
Santa Cruz 30-9-2012 19:53 Print reply

Posts: 716
Ik heb mijn membraan van mijn dt toendertijd ook aangepakt.
Resultaat was gewoon één grote klep. De membraanstop is afgezaagd omdat de kleppen toch botsen tegen de cilinder binnenin.
Nooit problemen gehad!

edit: Foto


Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 30-9-2012 om 19:54 uur.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
BDW 30-9-2012 20:07 Print reply

Posts: 97
Oppassen met deze 1 klep, deze is zeer gevoelig voor backfires! 1 backfire en je kan je carbon in je luchtfilter gaan zoeken.

Ook oppassen met de reedstops af te zagen of weg te laten, bij airsal en athena cilinders( misschien ook nog andere) stopt de cilinder de kleppen heel laat, en na een tijd breken de kleppen af.

Gewoon naar eigen ervaring

Wat ik heb gedaan is een membraam van honda mbx (malossi) met een spie er in gemonteerd, kost wat tijd om de cilinder te frezen, maar is een grote verandering!
 
Once we die, just drive.
Santa Cruz 30-9-2012 20:18 Print reply

Posts: 716
Wat je zegt kan misschien wel waar zijn. Zoals ik al zei: ik heb er nooit problemen mee gehad... Ik reed wel grotendeels met originele cilinders.
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Dit topic is 2730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved