Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - offroad schakelbrommer 4 takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1344 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66841 - offroad schakelbrommer 4 takt
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TZRBart 25-9-2012 22:00 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Was je dat van plan dan?


Nee, ik wilde de tafel van de worst trekken...
 
grasmaaier89 25-9-2012 22:14 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Gewoon wat vonkjes eruit halen


2 takke erbij plakken Dat zou ik doen

een paar kleppen op je cilinder lassen, een ketting die langs je blok naar cilinder gaat monteren and you're good to go!

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 25-9-2012 om 22:15 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
carlosmt5 26-9-2012 8:51 Print reply
Posts: 294
of je koopt gewoon een honda mt5 4 takt.
 
Hollands Next BeunHaas
carlosmt5 26-9-2012 8:51 Print reply
Posts: 294
ik bedoel 2 takt haha
 
Hollands Next BeunHaas
shirioko 26-9-2012 10:23 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Waarom zou je eigenlijk een viertakt willen?



zuiniger, stiller, niet zelf brandstof mengen, meer koppel bij lage toeren, uitlaatpijp is optioneel, elektrische start (in tegenstelling tot honda blokjes) enz.

je hebt alleen geen topvermogen, maar dat is ook niet heel interessant in de stad waar je overal niet harder dan 50km/h mag/kan :')

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 26-9-2012 om 10:24 uur.
 
tsx-elite 26-9-2012 10:24 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

zuiniger, stiller, niet zelf brandstof mengen, meer koppel bij lage toeren, uitlaatpijp is optioneel, enz.

je hebt alleen geen topvermogen, maar dat is ook niet heel interessant in de stad waar je overal niet harder dan 50km/h mag/kan :')


mogelijkheid om op gas te laten lopen niet vergeten
 
shut up muttley
kpotmake 26-9-2012 10:34 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
/care, hij heeft veel meer kilometers gemaakt dan jouw MT die nooit af gaat komen :')

OT:
50cc 4takt valt niet mee te crossen, mijn MTX had 150cc en daar kwam je wel aardig mee rond, maar lang niet zo goed als met een 80cc 2takt
Ik deed het vooral om het gezeik met mengsmering te voorkomen

was gewoon een oliepompje monteren dan niet IETS makkelijker geweest?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
shirioko 26-9-2012 14:27 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

was gewoon een oliepompje monteren dan niet IETS makkelijker geweest?

originele oliepompjes zijn nutteloos als je gaat opvoeren, dan mengen ze te arm en moet je alsnog bijmengen. En mijn balansas lager was stuk dus ik moest toch een nieuw blok hebben
 
wesselvdb 26-9-2012 22:09 Print reply

Posts: 158
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
50cc 4 takt? Nee, dat trekt echt geen worst van tafel... 50cc 2 takt is niet snel, laat staan 4 takt.


alleen onder een tomos is 50cc 4 takt genoeg, wil je ook niet meer
 
Interesting
Aprilia RX 50 2003 27-9-2012 9:11 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

zuiniger, stiller, niet zelf brandstof mengen, meer koppel bij lage toeren, uitlaatpijp is optioneel, elektrische start (in tegenstelling tot honda blokjes) enz.

je hebt alleen geen topvermogen, maar dat is ook niet heel interessant in de stad waar je overal niet harder dan 50km/h mag/kan :')

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 26-9-2012 om 10:24 uur.


modernere 2 takt blokjes kun je gewoon elektrisch + kickstart van maken dus dat mag niet uitmaken.

voor mij de voordelen van 50cc 4 takt: zuiniger en je hoeft niet als een malle te gaan begrensen ivm politie, want leven zit er toch niet in
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
4takker 27-9-2012 9:49 Print reply

Posts: 2395
haal een skyteam monkey(zitten al noppenbanden onder)
bel de locale af haal chinees en bestel een 150cc bami blok.
ga marktplaats op koop een fatsoenlijke 28mm gasfabriek.

en je hebt de grootste lol als je is een keer gas geeft in een berm.

als je een stijlen bult op wil jagen is ook geen enkel probleem.
dan bel je weer de locale af haal chinees en bestelt een +20cm achterbrug. bestel dan gelijk wat 330 of langere achter veren me.

en je hebt een heuse hillclimb brommer


 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Frysk 27-9-2012 17:20 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

originele oliepompjes zijn nutteloos als je gaat opvoeren, dan mengen ze te arm en moet je alsnog bijmengen. En mijn balansas lager was stuk dus ik moest toch een nieuw blok hebben


Nooit geen problemen mee gehad, 96cc, 24mm carb en techno pijp gaf m'n oliepomp geen kick
 
giggitybyte
roy110 27-9-2012 22:07 Print reply
Posts: 584
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Nooit geen problemen mee gehad, 96cc, 24mm carb en techno pijp gaf m'n oliepomp geen kick



je zuiger en krukas wel zeker?
 
NS1-Whisperer 27-9-2012 22:15 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy110
[...]



je zuiger en krukas wel zeker?



Je mag dan wel een hele mooie naam hebben, maar het gaat hier wel om een honda. Einde discussie, OT
 
"Risico is extra leven"

Dit topic is 7067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved