Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - compressie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1057 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66827 - compressie
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TZRBart 22-9-2012 22:51 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

jep, na 1000 km


oja, want zuigerslijtage bij een 2takt is vooral zo te zien.

niet dus. Zuigerveergroef slijt 't snelste... en is dus ook bij hoogvermogende 2takten de voornaamste factor waarom zuigers op tijd vervangen moeten.

Verder wil ik die 19k km zuiger wel eens zelf van dichtbij bekijken


Ach een standaard uitlaatje op een TZR geeft geen verbazingwekkende prestaties...
 
TZRBart 22-9-2012 22:52 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


Ben je de eerste eigenaar dan?


Dat niet maar ik heb hem met 13000/14000 km gekocht en daar had hij nog geen revisie gehad.
 
puchcobra4t 23-9-2012 16:28 Print reply

Posts: 116
Meten is weten, gokken is dokken, gewoon je compressie meten en even nakijken/ vragen bij de brommerboer en je weet of je moet vervangen/ reviseren
 
ook ik maak fouten!
JB1 23-9-2012 17:03 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

jep, na 1000 km


oja, want zuigerslijtage bij een 2takt is vooral zo te zien.

niet dus. Zuigerveergroef slijt 't snelste... en is dus ook bij hoogvermogende 2takten de voornaamste factor waarom zuigers op tijd vervangen moeten.

Verder wil ik die 19k km zuiger wel eens zelf van dichtbij bekijken


Hehe, ook geleerd van Jan Thiel?

Ik vraag me af hoe we dat moeten meten, en wat de slijtagegrens is.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
lytseleen 23-9-2012 18:59 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Hehe, ook geleerd van Jan Thiel?

Ik vraag me af hoe we dat moeten meten, en wat de slijtagegrens is.

dat kun je meten met zo'n micrometer :
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Maup 23-9-2012 19:01 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchcobra4t
Meten is weten, gokken is dokken, gewoon je compressie meten en even nakijken/ vragen bij de brommerboer en je weet of je moet vervangen/ reviseren

Compressie meten staat heel interessant. Maar weet jij welke waardes bij een 2t brommerblokje nog binnen de toleranties vallen?

 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
TZRBart 23-9-2012 19:04 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Compressie meten staat heel interessant. Maar weet jij welke waardes bij een 2t brommerblokje nog binnen de toleranties vallen?



Inderdaad en die brommerboer zal ook wel eerder zeggen dat jij het moet vervangen omdat hij dan dollartekens te zien krijgt... $_$
 
BenjaminDG 23-9-2012 20:39 Print reply

Posts: 4605
Meet boring van de cillinder op.

Meet de diameter van de zuiger op

Kijk de zuigerveerslotspeling na

Weet iemand welke waardes die kymco dj moet hebben?



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 23-9-2012 om 20:43 uur.
 
Vlaanderen vrij!
PRO TUNING 25-9-2012 19:35 Print reply

Posts: 4000
Een oude boeren truck:

Pak een stuk krant van ± 2 cm² en plaats dit samen met de zuiger in de recht opstaande cilinder.

Valt de zuiger naar beneden is deze ruim.
 

Dit topic is 3118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved