Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - compressie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1095 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66827 - compressie
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gradus 21-9-2012 17:18 Print topicpost
Posts: 619
hallo
ik heb een compressie vraag


ik heb een 70 cc op mijn kymco dj . nu was de compressie best hevig toen die nieuw was . maar nu 1000 1500 km verder denk ik

is de compressie echt heel veel minder geworden hoe kan dit ??

hij heb nog wel wat compressie maar niet wat ik van een 70 gewend ben


het merk van de cilinder is polini gietijzer

en is het misschien een idee om er een 50 kop op te zette ? krijg ik dan meer compressie ??
 

De Schout 21-9-2012 17:20 Print reply
Posts: 5327
Als het minder word ligt of je koppakking er uit, of is de zooi versleten/beschadigd. Simpel zat
 
tune tweak fiddle bang bummer
ts50cc 21-9-2012 17:36 Print reply

Posts: 353
ik denk koppakking is verniuwen of cillinder aandraaien ofzo
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
koetjeboe91 21-9-2012 18:30 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
ik denk koppakking is verniuwen of cillinder aandraaien ofzo


leg mij uit hoe de cilinder nog verder aandraaien je compressie weer verhoogt?


ot:
kijk even of die langs de koppakking lekt. als die daar niet langs lekt kan de kans groot zijn dat die langs de zuigerveren lekt

 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
gradus 21-9-2012 18:42 Print reply
Posts: 619
oke bedankt allemaal

ik ga het zooitje maar even lostrekken


maar het is niet zo dat een 50 kop meer compressie geeft?

Dit bericht is gewijzigd door gradus op 21-9-2012 om 18:43 uur.
 
koetjeboe91 21-9-2012 18:58 Print reply

Posts: 2096
dat durf ik zelf niet zo te zeggen.

bedenk wel een te hoge compressie levert detonatie

Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 21-9-2012 om 18:59 uur.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
PRO TUNING 21-9-2012 19:11 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
dat durf ik zelf niet zo te zeggen.

bedenk wel een te hoge compressie levert detonatie

Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 21-9-2012 om 18:59 uur.



Leg uit a.u.b.
 
PRO TUNING 21-9-2012 19:13 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradus
oke bedankt allemaal

ik ga het zooitje maar even lostrekken


maar het is niet zo dat een 50 kop meer compressie geeft?

Dit bericht is gewijzigd door gradus op 21-9-2012 om 18:43 uur.


Compressie verhouding wordt hoger bij kleinere inhoud vebrandingsruimte
 
koetjeboe91 21-9-2012 19:57 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Leg uit a.u.b.



hoge compressie meer hitte die onstaat van samen drukking van lucht. als deze hitte zo groot kan dit zelf detonatie geven.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Derbi-Olaf 21-9-2012 20:44 Print reply

Posts: 14999
ik gok op versleten zuiger/cilinder.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
TZRBart 21-9-2012 21:23 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
ik gok op versleten zuiger/cilinder.


Na 1000 km? Knap dat bij mijn TZR na 19000 km de zuiger nog perfect is!
 
derbi ftw 21-9-2012 21:32 Print reply

Posts: 452
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Na 1000 km? Knap dat bij mijn TZR na 19000 km de zuiger nog perfect is!


licht er natuurlijk ook aan hoe je rijdt, rustig of lomp
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
TZRBart 21-9-2012 21:35 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
[...]


licht er natuurlijk ook aan hoe je rijdt, rustig of lomp


Klopt precies, ik rijd hem goed warm en schakel op tijd. Ook nauwelijks op de motor remmen en tussengas tijdens het terugschakelen.
 
Royal Club 22-9-2012 1:05 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Na 1000 km? Knap dat bij mijn TZR na 19000 km de zuiger nog perfect is!


Ben je de eerste eigenaar dan?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 22-9-2012 3:23 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Na 1000 km? Knap dat bij mijn TZR na 19000 km de zuiger nog perfect is!

jep, na 1000 km


oja, want zuigerslijtage bij een 2takt is vooral zo te zien.

niet dus. Zuigerveergroef slijt 't snelste... en is dus ook bij hoogvermogende 2takten de voornaamste factor waarom zuigers op tijd vervangen moeten.

Verder wil ik die 19k km zuiger wel eens zelf van dichtbij bekijken
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-9-2012 10:32 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

jep, na 1000 km


oja, want zuigerslijtage bij een 2takt is vooral zo te zien.

niet dus. Zuigerveergroef slijt 't snelste... en is dus ook bij hoogvermogende 2takten de voornaamste factor waarom zuigers op tijd vervangen moeten.

Verder wil ik die 19k km zuiger wel eens zelf van dichtbij bekijken



dat gaat niet, die zit nog in zn cilinder te shinen
 

Dit topic is 3122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved