JB1 |
20-9-2012 16:11 |
Posts: 14881 |
Waarom plemp je niet gewoon een Accu in het kontje?
En dan 2 draadjes eruit voor een ladertje.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
markRD |
20-9-2012 16:17 |
Posts: 1178 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markRD
Hallo,
Ik wil graag een Ignitech CDI, maar ik heb geen ruimte voor het monteren van een batterij.
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 20-9-2012 om 16:18 uur.
|
|
|
|
JB1 |
20-9-2012 16:20 |
Posts: 14881 |
Je hebt dat kontje toch? Lijkt me dat (vooral) jij er wel wat op kan bedenken.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
markRD |
20-9-2012 16:31 |
Posts: 1178 |
Ja, normaal lukt dat, maar ik wil de CDI gelijk plaatsen met een watergekoelde cilinderkop, waarvan de radiateur in de kont komt samen met een ventilator. Dan zit hij helemaal vol. Ook het oude compartiment voor de accu wordt dan gevuld met een waterpomp. Ik heb gekeken of ik kan hiermee kan schuiven, maar er lijken 2 opties. Een programmeerbare HPI met lichtspoelontsteking. Deze is erg duur, of de optie met een Ignitech. Vandaar de vraag.
|
|
|
|
JB1 |
20-9-2012 16:33 |
Posts: 14881 |
Ah, op die manier
Vanaf hoeveel toeren levert die HPI 12V?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
markRD |
20-9-2012 16:35 |
Posts: 1178 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ah, op die manier
Vanaf hoeveel toeren levert die HPI 12V?
Ik heb een normale HPI binnenrotor met lichtspoel, of een DTR ontsteking. Deze kan allebei meten bij stationair toerental, maar die zijn allebei niet geschikt voor een dergelijk project.
Misschien levert dit inderdaad wel een referentie, echter is er misschien ook wel een componentje denkbaar waarbij je altijd 12V krijgt?
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 20-9-2012 om 16:37 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
20-9-2012 16:57 |
Posts: 29286 |
Je zou hpi eens kunnen mailen hoe het verloop van de voltage is van de buitenrotor hpi?
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
20-9-2012 17:08 |
Posts: 17929 |
ga je ermee op straat rijden of alleen racen?
als je een kleine accu haalt bij kramp.nl oid heb je een accu van 5x5x7 cm oid, die kom je altijd wel ergens kwijt.
daar draait die ontsteking makkelijk een paar uur op
|
|
|
|
markRD |
20-9-2012 21:23 |
Posts: 1178 |
Ik zal inderdaad een mailtje naar HPI sturen, want een programmeerbare CDI plus software en interface daar kopen is gewoon erg duur. Het is voor straatgebruik en dus is een accuontsteking echt geen optie.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
20-9-2012 21:27 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ik zal inderdaad een mailtje naar HPI sturen, want een programmeerbare CDI plus software en interface daar kopen is gewoon erg duur. Het is voor straatgebruik en dus is een accuontsteking echt geen optie.
lijkt me iig niet slecht om iets van een accu als buffer te zetten... zou zonde zijn als je cdi eraan gaat door een instabiele voeding van de hpi
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
20-9-2012 23:02 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
lijkt me iig niet slecht om iets van een accu als buffer te zetten... zou zonde zijn als je cdi eraan gaat door een instabiele voeding van de hpi
bij de ignitech heb je idd gewoon de accu nodig!
hoeft daarom niet groot te zijn
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
markRD |
14-10-2012 19:42 |
Posts: 1178 |
Ik kick dit topic toch nog even! Ik kom er zelf tot nu toe gewoon niet uit.
Vooralsnog MOETEN jullie echt van mij aannemen dat ik een accu echt niet kwijt kan. Aub dus geen suggesties voor accu's. Ik heb HPI gemaild, maar ook hier krijg ik geen antwoord over het vermogensverloop van de ontsteking over de verschillende toerentallen.
Mijn probleem is het volgende:
Stel ik koop een HPI 2-ten ontsteking. Hier wil ik continu de volgende dingen mee aansturen. (De waterpomp en ventilator mogen langzamer draaien wanneer stationair.)
Waterpomp 15,6 Watt
Ventilator 9,9 Watt
Lampje dashboard 2 Watt
Daarnaast wil ik in het donker uiteraard de lichten aansturen:
Led Koplamp 10 Watt
Led achterlicht 5 Watt
Het gebruik van een Ignitech CDI hoeft nu niet. Dit wordt toch maar een programmeerbare HPI CDI.
Kortom:
Kan iemand mij verder helpen met het tekenen van een betrouwbaar elektronisch schema, waarbij de waterpomp voorrang krijgt boven alles.
(Dus rekening houdend met de spanningspieken en het gelijkrichten van de spanning van de lichtspoel van de HPI.)
Alvast bedankt!
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
14-10-2012 20:12 |
Posts: 17929 |
probeer dit eens op circuitsonline.nl, daar zitten veel gasten die dit soort spul zo uit hun mouw schudden
|
|
|
|
markRD |
14-10-2012 20:17 |
Posts: 1178 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
probeer dit eens op circuitsonline.nl, daar zitten veel gasten die dit soort spul zo uit hun mouw schudden
Doe ik, bedankt.
Echter als iemand hier een goed idee heeft hoor ik het graag.
EDIT:
Topic aangemaakt:
http://www.circuitso...et/forum/view/108045
Is dit duidelijk voor bromfiets-leken?
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 14-10-2012 om 20:48 uur.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
15-10-2012 17:04 |
Posts: 8591 |
Ik heb wel eens een uit teflon gefreesde batterijhouder voor in een topkuipje gezien...kan ook wel aan het stuur of onder de koplamp of zo natuurlijk.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|