Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha TZR setup , heb experts nodig

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66809 - Yamaha TZR setup , heb experts nodi...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3046 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stardust 17-9-2012 19:07 Print topicpost
Posts: 72
Beste forum collega's

ik ben van plan om in de herfst vakantie mijn brommer een beetje op te soepen

ik heb de volgende setup in mijn gedachte:
airsal 70cc cilinder kit
DELLORTO PHBN 17.5MM LS
leovince v6

maar ik heb nu dus twee vragen:

numero uno : Als ik deze setup gebruik welke sproeier maat moet ik ongv hebben?

dos: ik ga niet voor top snelheid maar meer voor acceleratie welke tandwiel verhouding raden jullie mij aan om te zorgen dat hij flink maar ook echt flink trekt?

alvast bedankt voor jullie reacties

mvg Stardust
 

TZRBart 17-9-2012 19:13 Print reply
Posts: 946
Een leovince V6 is een vervanger van de originele uitlaat, dus daar heb je qua prestaties nauwelijks verbeteringen, ten tweede nijpt die uitlaat een 70cc af.
 
ChielTZR 17-9-2012 19:30 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Een leovince V6 is een vervanger van de originele uitlaat, dus daar heb je qua prestaties nauwelijks verbeteringen, ten tweede nijpt die uitlaat een 70cc af.


gelukkig is een airsal redelijk laagtoerig en de v6 ook.

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
lytseleen 17-9-2012 19:41 Print reply

Posts: 1025
de aluminium met vlinderpoort anders niet.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
ChielTZR 17-9-2012 20:03 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
de aluminium met vlinderpoort anders niet.


igg laagtoerig genoeg voor de v6

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
tsx-elite 17-9-2012 20:46 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stardust
Beste forum collega's

ik ben van plan om in de herfst vakantie mijn brommer een beetje op te soepen

ik heb de volgende setup in mijn gedachte:
airsal 70cc cilinder kit
DELLORTO PHBN 17.5MM LS
leovince v6

maar ik heb nu dus twee vragen:

numero uno : Als ik deze setup gebruik welke sproeier maat moet ik ongv hebben?

dos: ik ga niet voor top snelheid maar meer voor acceleratie welke tandwiel verhouding raden jullie mij aan om te zorgen dat hij flink maar ook echt flink trekt?

alvast bedankt voor jullie reacties

mvg Stardust


je wilt dat ie flink trekt? neem het kleinste voortandwiel en laat een achter tandwiel maken net zo groot als je velg, dan moet ie wel mooi trekken
 
shut up muttley
JB1 17-9-2012 20:48 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


je wilt dat ie flink trekt? neem het kleinste voortandwiel en laat een achter tandwiel maken net zo groot als je velg, dan moet ie wel mooi trekken


Ben je nou zo dom? Of is dat hele mx-beungroepgedeelte gewoon van de downervereniging?

Als je hem zo groot maakt, trekt dat ding helemaal niet meer.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Stardust 18-9-2012 0:18 Print reply
Posts: 72
zou iemand alstublieft nog antwoord kunnen geven op vraag een dan kan ik mezelf alvast klaar maken voor het karweitje wat me te komen staat

mvg Stardust
 
rubbert 18-9-2012 1:02 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stardust
zou iemand alstublieft nog antwoord kunnen geven op vraag een dan kan ik mezelf alvast klaar maken voor het karweitje wat me te komen staat

mvg Stardust



sproeiermaten kun je sowieso niet voorspellen, gewoon beginnen met de sproeier die erin zit, of het is de originele (als hij nieuw is) en zal hij wel aardig in de buurt zitten, of komt hij van een andere brommer af, en zal ook wel enigszins rijden, maar dat moet je toch aanpassen aan jou brommer, dat is voor elke anders.

en met tandwielverhouding zou ik ong. hetzelfde adviseren: koop gewoon een aantal voortandwieltjes, dingen kosten geen drol, en kan je heel simpel aanpassen, ik denk dat je sowieso zwaarder dan origineel moet vertanden, dus gewoon beginnen met origineel, en vanuit daar gaan kijken.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Stardust 18-9-2012 14:33 Print reply
Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



sproeiermaten kun je sowieso niet voorspellen, gewoon beginnen met de sproeier die erin zit, of het is de originele (als hij nieuw is) en zal hij wel aardig in de buurt zitten, of komt hij van een andere brommer af, en zal ook wel enigszins rijden, maar dat moet je toch aanpassen aan jou brommer, dat is voor elke anders.

en met tandwielverhouding zou ik ong. hetzelfde adviseren: koop gewoon een aantal voortandwieltjes, dingen kosten geen drol, en kan je heel simpel aanpassen, ik denk dat je sowieso zwaarder dan origineel moet vertanden, dus gewoon beginnen met origineel, en vanuit daar gaan kijken.



Mijn tzr komt uit 2005 alles standaart behalve leovince v6 , messchien een dom vraagje maar kan ik op mijn sproeier kijken welke maat de sproeier is? , en weet je messchien ook wat ongv de max sproeier maat is? ( dan kan ik alvast rekening houden met kopen van sproeier setjes)
 
derbi ftw 18-9-2012 14:36 Print reply

Posts: 452
meestal staat bovenop de sproeier wel een getal b.v 78,110 etc etc
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Stardust 18-9-2012 14:38 Print reply
Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
meestal staat bovenop de sproeier wel een getal b.v 78,110 etc etc



dankjewel zal na school wel eens gaan kijken leraar vindt niet eens erg dat ik op brommerforum zit in de les
 
Royal Club 18-9-2012 14:43 Print reply

Posts: 60390
stoer.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Aprilia RX 50 2003 18-9-2012 15:43 Print reply

Posts: 6717
v6 knijpt 70/80cc aardig. rij er zelf ook mee rond en is prima te doen hoor, maar ideaal is anders.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 3046 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved