Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Kawasaki KX 80 Vastgelopen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1035 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66807 - Kawasaki KX 80 Vastgelopen?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6634 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rickjd 16-9-2012 21:38 Print topicpost
Posts: 5
Hallo,

Ik ben hier nieuw , Ik bezit een puch maxi en een Kawasaki KX 80 met grote wielen,
Hij komt uit 97, Hij is sinds 2008/2009 in mijn bezit, heeft het bijna altijd naar wens gedaan, paar kleine dingetje gehad maar nooit me blok uit elkaar, en dat is maar goed ook,

Ik en nog een vriend waren vandaag aan het crossen, Ik ree met me kawasaki en puch, En ik heb 3 uur naar tevredenheid gecrosst, Soms over mijn eigen crossbaan met niet overdreven grote schanzen, maar dat je toch wel 5 seconden kan vliegen, op mijn crossbaan vraag ik niet het uiterste van mijn motor, van de 3 uur heb ik +- een half uur op de crossbaan gezeten, En de rest op de tarwestoppel, lange banen van 300 meter mooi optrekken en sporten en veel op ze top gereden, En telkens pauzes van half uur na een half uur rijden,

Ik ree volgas in ze 5/6 ik naderde de sloot , dus ik liet mijn gas los, het leek net of hij zonder benzine kwam te staan, dus zo'n zelfde geluid als een drooglopende motor met een klein bijgeluidje erbij , Geen knarsend geluid ofzo dus hier kan hij niet vastgelopen zijn, Alhoewel ik er geen verstand van het was dit naar mijn weten een zuigerveer, Wij alles nakijken, geen/weinig motorolie, bijgevuld en aan proberen te krijgen, Kicken en aanlopen, Volgens de vriend moesten wij hem gewoon net zo lang proberen tot hij het dee, dus op zijn verzoek de trekker gepakt en met een vaartje van 12 km / u over het erf, Ik vond het een beetje raar en wachte liever tot me vader thuis was, Ik stopte en hij zei dat het blok warmer werd dus dat er verbranding plaats was, Dus hij dacht aan een verstopping ofzo, Dus ik moest tegen mijn zin in doorgaan. Achteraf dom dat ik dat dee, Na een stuk liep hij volgens de vriend, en ik zag het ook want hij liep in, En toen sloeg hij vast, Ik vol op de rem en hij stopte vanzelf, ik kon wel janken , Wat nu? Ik baal enorm .


 

kenny77 16-9-2012 21:40 Print reply

Posts: 29286
Cilinder eraf trekken en de schade bekijken.
 
Santa Cruz 16-9-2012 21:46 Print reply

Posts: 716
Triestig verhaal! Ik denkt dat je blokje eerst is warmgelopen. Waardoor blijft natuurlijk de hamvraag. Jammer dat jullie hebben doorgedaan met proberen starten. Die warmloper was een waarschuwing dat er iets mis aan het gaan was.

Nu je blok is vastgelopen zul je om te beginnen nieuwe cilinder en zuiger mogen steken. Gelukkig is je kx een tweetakt, dat maakt het eigenlijk vrij eenvoudig (als je een beetje handig bent)

Verder die vriend van je misschien een rammeling geven
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Rickjd 16-9-2012 21:47 Print reply
Posts: 5
Oja en hij dacht ook dat misschien het kickstart vast was gelopen,

Alleen hij denkt wel meer
 
mx-jacob 16-9-2012 21:50 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rickjd
Oja en hij dacht ook dat misschien het kickstart vast was gelopen,

Alleen hij denkt wel meer



je vriend klinkt als een beunmongool maar goed, even de cilinder er af halen dan zie je gouw genoeg wat er aan de hand is
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Rickjd 16-9-2012 21:53 Print reply
Posts: 5
Morgen maar eens doen met me vader, en slecht slapen vanacht,,,,
 
mx-jacob 16-9-2012 21:53 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rickjd
Morgen maar eens doen met me vader, en slecht slapen vanacht,,,,



tja dat is het risico van crossen het kan altijd goed stuk gaan
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Rickjd 16-9-2012 21:56 Print reply
Posts: 5
Het hoort erbij , maar t blijft klote.
 
De Schout 17-9-2012 0:34 Print reply
Posts: 5327
je wilt zeggen dat je op al die tijd nog nooit n andere zuiger hebt gezet? dan is het nog lang goed gegaan..
 
tune tweak fiddle bang bummer
j0ren 17-9-2012 8:00 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rickjd

Ik ree volgas in ze 5/6 ik naderde de sloot , dus ik liet mijn gas los, het leek net of hij zonder benzine kwam te staan




Daar ga je al.
Omdat een tweetakt zijn smering moet hebben van de olie in de benzine, krijgt de motor bij gas dichtdraaien even geen smering meer. Als je dan nog hoog in de toeren zit met veel remmen op de motor, heb je grotere kans op vastlopen. De meeste crossmotoren zie je dan ook vastlopen aan het eind van het rechte stuk.
Dus; koppeling in, en af en toe een beetje gas geven om hem te smeren.

Verder, gebruik altijd goede olie en mix 1op50, niet zomaar meer olie erbij gooien, dan word je mengsel armer en word de motor warmer.
Je kunt aan de kleur van de bougie zien of je motor te warm word/te arm staat afgesteld.

Verder kun je denk ik wel opzoek gaan naar een 2e hands cilindertje, of als je dat wil, kun je deze opnieuw laten nikasealen. Kost wel een mooie duit, je bent zo'n 250-300 kwijt inclusief nieuwe zuiger.
En als ik zo lees mag je ook wel eens een nieuwe zuiger steken, 3 jaar ( en miss nog langer) op dezelfde zuiger?
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
THE CRAZY DOCTOR 17-9-2012 14:31 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Daar ga je al.
Omdat een tweetakt zijn smering moet hebben van de olie in de benzine, krijgt de motor bij gas dichtdraaien even geen smering meer. Als je dan nog hoog in de toeren zit met veel remmen op de motor, heb je grotere kans op vastlopen. De meeste crossmotoren zie je dan ook vastlopen aan het eind van het rechte stuk.
Dus; koppeling in, en af en toe een beetje gas geven om hem te smeren.

Verder, gebruik altijd goede olie en mix 1op50, niet zomaar meer olie erbij gooien, dan word je mengsel armer en word de motor warmer.
Je kunt aan de kleur van de bougie zien of je motor te warm word/te arm staat afgesteld.

Verder kun je denk ik wel opzoek gaan naar een 2e hands cilindertje, of als je dat wil, kun je deze opnieuw laten nikasealen. Kost wel een mooie duit, je bent zo'n 250-300 kwijt inclusief nieuwe zuiger.
En als ik zo lees mag je ook wel eens een nieuwe zuiger steken, 3 jaar ( en miss nog langer) op dezelfde zuiger?


Crosser 1 op 40/35 smeren!
 
j0ren 17-9-2012 17:35 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
[...]


Crosser 1 op 40/35 smeren!


Bullshit. Goeie olie van tegenwoordig smeert prima. Brommertje kun je ook wel 1op70 laten lopen als je wil.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Brommers en meer 17-9-2012 22:14 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Bullshit. Goeie olie van tegenwoordig smeert prima. Brommertje kun je ook wel 1op70 laten lopen als je wil.


Ach wat rook meer of minder
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Frysk 17-9-2012 22:25 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
[...]


Crosser 1 op 40/35 smeren!


Inderdaad, gewoon 1:40 dan is er niks aan de hand... 1:50 zou eventueel ook wel kunnen maar ach..
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 17-9-2012 22:43 Print reply

Posts: 14999
jep, en 1/100 loopt ook niet vast, of je het nu wil geloven of niet.

Ik ben zelf echter niet graag te zuinig met olie
en goede olie natuurlijk, heb zelf het verschil gezien/ervaren!

hoeveel uur had je zuiger nu al gedraaid ?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-9-2012 om 22:43 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Aprilia RX 50 2003 18-9-2012 16:21 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
jep, en 1/100 loopt ook niet vast, of je het nu wil geloven of niet.

Ik ben zelf echter niet graag te zuinig met olie
en goede olie natuurlijk, heb zelf het verschil gezien/ervaren!

hoeveel uur had je zuiger nu al gedraaid ?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-9-2012 om 22:43 uur.


idd te veel smeren is ook negatief.
als je achter een nieuwe cilinder/zuiger aan gaat controleer ook even de krukas/krukas lagers. die hebben ook op hun donder gehad, misschien wel niks mis mee maar gewoon even nakijken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 6634 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved