Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb 65cc malossi kopvraag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1018 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66802 - honda mb 65cc malossi kopvraag
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1859 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

laan0206 14-9-2012 21:39 Print topicpost
Posts: 64
rijdt momenteel oud type malossi op een honda mb.
18 mm keihin en een k-star 70cc kop.
rijdt verders prima, maar nu lees ik dat boekje van die malossi er daar staat "place original head"
moet ik nu de originele kop plaatsen? of de k-star kop erop zitten laten. of misschien andere opties?


Dit bericht is gewijzigd door laan0206 op 14-9-2012 om 21:40 uur.
 

mbx-genieter 14-9-2012 23:08 Print reply
Posts: 758
Als de brommer goed loopt niets aan doen.
Zal misschien wel gaan met 50cc kop erop maar 70kopje zal iets beter zijn.
 
RD50mx 14-9-2012 23:55 Print reply
Posts: 353
doe jij ook alleen niet-oplaadbare philips batterijen in je philips afstandsbediening?
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
laan0206 15-9-2012 9:03 Print reply
Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
doe jij ook alleen niet-oplaadbare philips batterijen in je philips afstandsbediening?


o nee... maar het kon wezen dat ie met de originele kop meer compressie dus meer trekkracht heeft.
 
RD50mx 15-9-2012 11:29 Print reply
Posts: 353
ik weet het specifieke geval niet, maar in handleidingen promoten ze natuurlijk altijd hun eigen product.
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
JB1 15-9-2012 12:43 Print reply

Posts: 14881
K-star kop behouden.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
laan0206 15-9-2012 14:45 Print reply
Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
ik weet het specifieke geval niet, maar in handleidingen promoten ze natuurlijk altijd hun eigen product.


dat is waar. maar in dit geval moest ik de originele kop plaatsen.
wat ik nog wel moest doen was de malossi carb. aanschaffen.
 
laan0206 15-9-2012 14:50 Print reply
Posts: 64
ik heb anders nog verschillende koppen liggen hier.
een 116s die tot 70cc is gemaakt, en een 166f die tot 70cc is gefreesd. maar heb ook begrepen dat verhogen compressie niet echt leuk is voor je bikend?
 
JB1 15-9-2012 14:52 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laan0206
[...]


dat is waar. maar in dit geval moest ik de originele kop plaatsen.
wat ik nog wel moest doen was de malossi carb. aanschaffen.


De Malossi carbu is gewoon een Dell'Ortho met een malossi-opdrukje.
En daar betaal je dan het dubbele voor.

Verhogen van de compressie is juist leuk voor het vermogen
Big-end trekt dat wel.

Zou alleen niet hoger gaan dan 11 tot 1, dan heb je kans op pingelen met euro 95.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 15-9-2012 18:51 Print reply

Posts: 4605
Compressie kan je wel wat verhogen, alleen niet te hoog voor pingelen zoals jelmer al aangaf of voor de extra belastingen.


 
Vlaanderen vrij!
PRO TUNING 16-9-2012 18:57 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


De Malossi carbu is gewoon een Dell'Ortho met een malossi-opdrukje.
En daar betaal je dan het dubbele voor.

Verhogen van de compressie is juist leuk voor het vermogen
Big-end trekt dat wel.

Zou alleen niet hoger gaan dan 11 tot 1, dan heb je kans op pingelen met euro 95.



Met de juiste vorm c.q. MSV kun je rustig tot 1 : 14 gaan zonder detonatie.
 

Dit topic is 1859 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved