Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Achterbrug Rieju MRX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66789 - Achterbrug Rieju MRX
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Venlonaer 14-9-2012 1:08 Print reply

Posts: 2431
Dit is een van de drie kwaaltjes bij het model MRX,SMX,RRX (nauwelijks verschil).

Heeft m'n broer gehad (bij n MRX Pro) en ik heb met mijn RRX.

Motorsteun gaat idd aan de as vastzitten.
Loshalen is nauwelijks mogelijk, ik ga er de slijptol inzetten binnenkort.

Ik heb kruipolie, wd40, gasbrander, mokerhamer en nog wat andere dingen geprobeerd maar 't lukte niet.
Een andere mogelijkheid naast de slijptol is laten uitpersen, moet je ff n bedrijfje vinden.

Als je daarna een nieuwe as (€20,-) en motorsteun (€15,-) hebt besteld, smeer die as eens flink in met kopervet voordat je hem monteert.

Succes

 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
RemyH 14-9-2012 8:35 Print reply

Posts: 43
O, dat is jammer. Ik ga toch nog even proberen met kruipolie en als dat niet lukt zien we dan wel weer verder.

Wat zijn de andere twee kwaaltjes van de MRX/SMX/RRX?
 
Venlonaer 14-9-2012 8:44 Print reply

Posts: 2431
Dat soort van T stuk frame achteraan het subframe buigt snel, en ten gevolge hiervan breken.

Andere is roest naast de achterbrugrubbers omdat de coating eraf geschuurd wordt door die rubbers.

Verder voor zover niks gezien wat frequent voorkomt
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
RemyH 14-9-2012 8:48 Print reply

Posts: 43
Wat bedoel je precies met T stuk frame? Heb niet echt een beeld.

En dat roesten, tja, ik ben hem nu aan het loshalen zodat ik hem kan schuren en opnieuw spuiten, is bijna een en al roest.
 
lytseleen 14-9-2012 11:10 Print reply

Posts: 1025
je moet de motor steun goed warm stoken en dan de as er uit slaan.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Venlonaer 14-9-2012 11:51 Print reply

Posts: 2431
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RemyH
Wat bedoel je precies met T stuk frame? Heb niet echt een beeld.

En dat roesten, tja, ik ben hem nu aan het loshalen zodat ik hem kan schuren en opnieuw spuiten, is bijna een en al roest.


Helemaal achteraan het subframe, is een plaat waar je achterkap op bevestigt.

 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
RemyH 14-9-2012 12:09 Print reply

Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
[...]


Helemaal achteraan het subframe, is een plaat waar je achterkap op bevestigt.



Aah ja, dat ziet er ook niet heel stevig uit, maargoed dat hoeft bij standaard gebruik niet zo veel te verdragen meen ik.

Warmstoken in de zin van, verfbrander erop zetten?

edit: verbrander=verfbrander

Dit bericht is gewijzigd door RemyH op 14-9-2012 om 12:30 uur.
 
Venlonaer 14-9-2012 15:01 Print reply

Posts: 2431
Gewoon zo warm mogelijk, gasbrander.

Heb ik ook gedaan maar lukte niet.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Uijldert 14-9-2012 15:28 Print reply

Posts: 294
Ik had dit zelfde probleem met mijn yamaha dtr.
Inderdaad eerst met veel kruipolie en geweld proberen. Mocht dit niet lukken (dat was bij mij het geval), kan je voor een paar tientjes bij een metaalbewerkings bedrijf de as eruit laten persen (dit heeft bij mij wel gewerkt). Is denk ik de beste oplossing als al het andere niet lukt. Het frame en de achterbrug blijven bij deze ingreep in dezelfde staat. Alleen ff de bout vervangen als ie eruit is, maar dat spreek voor zich neem ik aan.

Succes ermee!
 
RemyH 17-9-2012 8:56 Print reply

Posts: 43
Heb met een buis en mijn ratelsleutel geprobeerd er beweging in te krijgen in combinatie met slaan. Met als resultaat dat mijn ratelsleutel afbrak.

Van de week ga ik een sterkere ratel halen en echte kruipolie. Hopen dat het dan wel los komt. Verhitten wilt niet echt goed lukken.
 
NS1-Whisperer 17-9-2012 9:56 Print reply

Posts: 2160
Als je die pen er nog uit krijgt op de een of andere manier, dan is die waarschijnlijk niet herbruikbaar.

Maar als die standaard assen van pisbakkenstaal zijn gemaakt, zou ik er zelf eentje maken. Maarja, moet je net iemand weten met een draaibank en toebehoren.
 
"Risico is extra leven"
lytseleen 17-9-2012 18:18 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RemyH
Heb met een buis en mijn ratelsleutel geprobeerd er beweging in te krijgen in combinatie met slaan. Met als resultaat dat mijn ratelsleutel afbrak.

Van de week ga ik een sterkere ratel halen en echte kruipolie. Hopen dat het dan wel los komt. Verhitten wilt niet echt goed lukken.

als je het zootje goed warmstookt en dan met de lucht sleutel proberen. anders als je een ratelset hebt zit er vaak een verlengstuk bij met een verloop waar je dop ook op past. daar kun je wat meer kracht op zetten met een buis.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
RemyH 17-9-2012 20:47 Print reply

Posts: 43
Maar wat is nou een degelijke manier om hem goed warm te stoken? Een föhn of in het vuur zetten?

Luchtsleutel ga ik proberen op mijn werk als het niet wil lukken met andere kruipolie/dikkere ratel.
 
lytseleen 17-9-2012 20:52 Print reply

Posts: 1025
met een gasbrander kun je hem goed warm stoken.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Venlonaer 17-9-2012 23:37 Print reply

Posts: 2431
Gewoon warm, gasbrander dus.
Wel je tank enzo eraf als je dat niet al gedaan hebt lol
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.

Dit topic is 8998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved