Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MT Kop trilt los

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1139 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66787 - MT Kop trilt los
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3500 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

axety 12-9-2012 13:55 Print topicpost

Posts: 207
Ik heb dus een honda mt5 met een 70cc malossi cilinder, splinternieuwe hoge druk kop, 24mm mikuni en een 6 kleps malossi membraan.

Het probleem zit nu zo, als ik een stuk ga rijden (met een nieuwe koppakking) dan begint hij na 5 km al te lekken bij de kop. Als je dan nog langer doorrijdt knalt hij de pakking er helemaal uit en doet hij dus niets meer.

Ik dacht dat de kop een beetje krom was dus had ik een nieuwe gehaald. Die bleek dus hetzelfde probleem te hebben.

Toen had ik het schroefdraad van tap einden aan de uitlaat kant, verlengt. Dus een dieper gat in de carters, met een lang stuk tapdraad.

Die zitten nu goed vast, maar de tapeinden aan de carburateur kant, die zijn nog gewoon origineel en draaien door. Dus hoe kan ik die twee achterste tapeinden goed vastmaken in de carters?

Want ik kan het niet uitboren om langer schroefdraad erin te boren want dan kom ik bij mijn krukas uit

Alvast bedankt!!!
 

PRO TUNING 12-9-2012 14:47 Print reply

Posts: 4000
Met Berner M8 draadbussen
 
mx-jacob 12-9-2012 17:30 Print reply

Posts: 2938
heliciol's
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
rubbert 12-9-2012 18:05 Print reply

Posts: 8825


idd. helicoil's moet je ff zoeken, helicoil is een merk, en is duur, zijn ook wel goedkopere merken die ze maken, exact dezelfde werking.

edit: v-coil heet het merk wat ik heb, werkt ook perfect

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 12-9-2012 om 18:11 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
derbi ftw 12-9-2012 18:08 Print reply

Posts: 452
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
heliciol's


fijn spul, gebruik ik ook altijd als b.v bout is afgeknapt > nieuw schroefdraad.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
BenjaminDG 12-9-2012 18:15 Print reply

Posts: 4605
Hoelang blijft dat eigenlijk goed zo'n helicoil en wat is de kwaliteit van de schroefdraad?

Kan je de bout 100 keer erin en eruit halen zonder problemen?
 
Vlaanderen vrij!
lytseleen 12-9-2012 18:35 Print reply

Posts: 1025
draad bussen is beter
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
rubbert 12-9-2012 19:19 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoelang blijft dat eigenlijk goed zo'n helicoil en wat is de kwaliteit van de schroefdraad?

Kan je de bout 100 keer erin en eruit halen zonder problemen?



blijft heel lang goed, is volgens mij hoogwaardiger dan gewoon staal.
ik vind ze ideaal, je hebt bijvoorbeeld in aluminium altijd het idee dat met elke keer dat je een bout erin en eruit draait hij wat slijt en zwakker wordt, dat heb je met zo'n ding helemaal niet.

je kan alleen in heel ondiepe gaten niet helemaal tot het einde, maar das met een gewoon getapte draad ook niet zo

voor langere schroefdraden kan je er meerdere achter elkaar in zetten, (de buitendraad van de coil is dezelfde spoed als de binnendraad, dus pakt je schroef altijd van de ene in de andere helicoil, het zetten van meerdere vergt wel iets meer precisie met het afbreken van de palletjes waarmee je ze erin schroeft.


@lytseleen: ik zou niet weten wat er beter aan zou moeten zijn + ze hebben meer vlees nodig, en dat is nog wel is een probleem met dit soort reparaties

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 12-9-2012 om 19:21 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
mx-jacob 12-9-2012 21:37 Print reply

Posts: 2938
Meestal is de heliciol nog steker ook, Meestal (rvs) wat ook nog kan is ze vast zetten met een drupje groene locktite maar dit is eigenlijk overbodig.

Ik heb nog nooit een heliciol er uitgetrokken bij normaal gebruik

Bij hbm machines hebben ze trouwens een mooi set met veel maten en de bij horende tappen en boren

Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 12-9-2012 om 21:38 uur.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-9-2012 23:08 Print reply

Posts: 17929
loctite eraan en t draadeind vastplakken in je blok?
 
Derbi-Olaf 12-9-2012 23:19 Print reply

Posts: 14999
je gebruikt niet toevallig draadstang als tapeindes ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kpotmake 12-9-2012 23:49 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
draad bussen is beter

want?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
De Schout 12-9-2012 23:49 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
loctite eraan en t draadeind vastplakken in je blok?


meeste soorten draadborging/cilindrische passing ed. verliezen nogal veel sterkte bij 80/90 graden en zijn 'los' bij 120 graden oid.
 
tune tweak fiddle bang bummer
BenjaminDG 13-9-2012 14:11 Print reply

Posts: 4605
Ik heb thuis epoxy hars/opvulmiddel/borging/... staan dit tot 300°C kan en sterk is.

Dit is JB-Weld en heb ik in het inlaatkanaal van mijn gsx-r gebruikt.

Mechanische sterkte is hoog en kan goed tegen trillingen en temperatuurverschillen.

Helaas is dit wel vrij dik, moest je een manier weten om het wat méér vloeibaar te krijgen zodit ideaal zijn.

Er zijn nog epoxy/alu harsen die wat vloeibaarder zijn maar die kunnen tegen een lagere temperatuur (150°C).



 
Vlaanderen vrij!
maerijn 13-9-2012 14:25 Print reply

Posts: 2455
Vraagje: wordt het echt boven de 100 graden bij de voet van de tapeinden?
Ik weet dat het bovenin de cilinder aardig warm kan worden, maar volgens mij zou een papieren voetpakking temperaturen van boven de 100 niet eens (lang) aan kunnen.

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 13-9-2012 om 14:26 uur.
 
BenjaminDG 13-9-2012 16:52 Print reply

Posts: 4605
Waarschijnlijk niet aangezien daar het carter zit met steeds benzine.

Maar om zeker te zijn moet je eens met een warmte camera kijken naar het motorblok.

Dit ben ik ook van plan met mijn gsx-r blok.


 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 3500 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved