Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - hoe voer ik mijn honda amigo op?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 861 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66786 - hoe voer ik mijn honda amigo op?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4898 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dries_1-2-3_ 11-9-2012 18:42 Print topicpost
Posts: 5
hallo,

ik heb een honda amigo, en deze rijdt zo een 45 km/h maar ik zou deze rapper willen laten rijden zonder dat ik stukken moet vervangen, hoe kan ik dit doen? ik zou hem een kleine 60 km/h willen laten rijden, kan dit?

danku.
 

Woninkie 11-9-2012 18:54 Print reply
Posts: 17
Zoek een mooi snelle uitlaat helpt ook nog wel is
 
ts50cc 11-9-2012 18:59 Print reply

Posts: 353
grotere carb 21 mm ofzo
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
kenny77 11-9-2012 19:02 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dries_1-2-3_
zonder dat ik stukken moet vervangen


Lijkt me duidelijk.

Ik denk dat het niet gaat zonder dat je iets moet gaan vervagen.
Je zou een groter voortandwiel kunnen proberen dat is het goedkoopste, maar trekt hij wel langzamer op.


 
JB1 11-9-2012 19:03 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
grotere carb 21 mm ofzo

Op een amigo?

En hij wil geen stukken vervangen, moeilijk dat lezen tegenwoordig.

Voor de TS: ontgrenzen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 11-9-2012 19:05 Print reply

Posts: 29286
dries_1-2-3_ 11-9-2012 19:18 Print reply
Posts: 5
ze zeggen tegen mij dat ik de vario-ring er moet uithalen, heeft dit ding dat dan?
 
kenny77 11-9-2012 19:19 Print reply

Posts: 29286
Het gaat om zo'n brommer?



die heeft zo te zien geen vario, maar gewoon een ketting overbrenging.
 
dries_1-2-3_ 11-9-2012 19:24 Print reply
Posts: 5
dacht ik ook al, en het spruitstuk en/of het chapement uitboren helpt dit?
 
GRIEVINK 11-9-2012 19:34 Print reply

Posts: 259
Zelf gewoon mee trappen
 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!
tsx-elite 11-9-2012 20:49 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yannickgrievink
Zelf gewoon mee trappen


dat trappen houd bij 15 wel dik op:P is volgens mij zelfde ding als een novio haast, heb ooit ergens iets gelezen dat je bij de onsteking iets vast moest zetten ofzo
 
shut up muttley
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-9-2012 21:26 Print reply

Posts: 8606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


dat trappen houd bij 15 wel dik op:P is volgens mij zelfde ding als een novio haast, heb ooit ergens iets gelezen dat je bij de onsteking iets vast moest zetten ofzo



De ontsteking vastzetten in de ruststand en de ring uit het spruitstuk halen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
fordrwd4ever 12-9-2012 13:51 Print reply
Posts: 107
Uitboren heeft geen enkele zin..
De inlaatklep is namelijk heel erg klein..

Het enige wat je kan doen is inderdaad de verlater in het vliegwiel vastzetten met een parkertje.

Dan kan ie wat meer toeren maken. maar of je dan de 60 gaat halen?
Blokjes zijn niet erg sterk, dus zet er geen andere cilinder op.
(geen oliepomp, heeft gewoon spatsmering)


 
Idiot outside, but why?
dries_1-2-3_ 12-9-2012 14:54 Print reply
Posts: 5
wat bedoel je met de ontsteking vastzetten? en waar zit die ring ergens?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]



De ontsteking vastzetten in de ruststand en de ring uit het spruitstuk halen.


 
fordrwd4ever 12-9-2012 23:03 Print reply
Posts: 107
Als je het vliegwiel loshaalt, dan zal je zien dat er 2 armpjes met 2 veren inzitten.
Deze zitten vast aan de nok die je kontaktpunten opent.
Deze nok zit dus niet vast, maar kan een beetje verdraaien.

Dit zorgt ervoor dat hoe meer toeren je maakt, hoe later de ontsteking komt te staan.

Hierdoor verlies je steeds meer vermogen, zodat hij echt maar net 45 rijdt.

Dit mechaniekje moet je blokkeren,zodat je ontstekingstijdstip niet meer verloopt.

Dit kan je doen door het met een parkertje vast te schroeven.
(als de armpjes vastzitten, is het goed)
 
Idiot outside, but why?
De Schout 12-9-2012 23:59 Print reply
Posts: 5327
Het mechanisme van een cb50 kun je met wat handigheid ombouwen, zodat hij vervroegt. dat gaat misschien bij deze ook wel?
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 4898 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved