Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - mtx 200 blok in 50cc mtx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 832 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66780 - mtx 200 blok in 50cc mtx
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4955 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

j0ren 11-9-2012 22:18 Print reply

Posts: 1298
Dat kleine remschijfje gaat je niet redden. Dus sowieso grotere schijf en klauw steken.
Dan nog setje 520 tandwielen pasmaken, ook niet goedkoop.

Oke het kan wel maar tis het gewoon niet waard.
Ik heb zelf ook een mt5 omgebouwd tot 125cc maar het is gewoon niet vertrouwd en je bent ook nooit klaar.
Uiteindelijk cr125 gekocht en dat bevalt me oneindig veel beter.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-9-2012 22:19 Print reply

Posts: 8622
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gieljangt
[...]

achterbrug en voorvork van een mtx r 2 steken en voila


Eigenlijk alleen een oplossing zoeken voor de tandwielen en ketting.
Kan ook nog wel zonder brug.
Een MTX200 had de eerste productiejaren ook 2 trommelremmen. En alweer, een trommelrem remt ook niet zooooo slecht.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
En zo komen er allemaal nog kleine dingen bij kijken, die je wel KAN vervangen, maar voor datzelfde geld en die moeite kun je net zo goed opzoek gaan naar een MTX200/125 (opknapper). Veiliger, makkelijker, mooier en leuker.
Als het je er alleen om gaat om een beetje de snelste brommer uit te hangen op school, tja.. Is't niet waard imo



Het gaat natuurlijk om het 'project'. Je kan ook een BMW 5 kopen voor 3000 euro, dat is een betere bestemming voor je geld, maar dat is niet interessant.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
JB1 11-9-2012 22:23 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Eigenlijk alleen een oplossing zoeken voor de tandwielen en ketting.
Kan ook nog wel zonder brug.
Een MTX200 had de eerste productiejaren ook 2 trommelremmen. En alweer, een trommelrem remt ook niet zooooo slecht.

[...]


Het gaat natuurlijk om het 'project'. Je kan ook een BMW 5 kopen voor 3000 euro, dat is een betere bestemming voor je geld, maar dat is niet interessant.



Poep echt 7 onderbroeken in kleur met trommelremmen.
Vind het echt geen porum
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-9-2012 22:29 Print reply

Posts: 8622
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Poep echt 7 onderbroeken in kleur met trommelremmen.
Vind het echt geen porum


Ik remde toch al nooit met m'n 200 trouwens, kon altijd overal tussendoor.
Toen ik altijd op de limiet reed, het ding verkocht. Ik had meer schrik dat hij zou vastlopen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
j0ren 11-9-2012 22:34 Print reply

Posts: 1298
Ik moest een keer hard remmen met mijn standaard mt5 met 125cc blok eronder. Reed iets van 120.. Dan piep je wel anders met trommelremmetjes en brommerframe.
Ketting zou nog wel mn laatste zorg zijn.
Niet dat ik zo'n mietje ben ofzo, integendeel.
Maar ik heb er ervaring mee en kan het mensen gewoon niet aanraden.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 11-9-2012 22:41 Print reply

Posts: 29286
Ach als je Olaf zag gaan met zijn MB125 en vrij standaard remmen.

Bij mij dt50 had ik een voorvork en voorwiel erin gezet van een dt175 dat remde prima. (ook trommel)
(ja ding ging op het laatst ook 120)

Maargoed dat verbouwen en steeds weer wat verbeteren is juist het leuke van de brommer tijd.

Je kan wel een cr125 kopen, maar daar mag je alleen mee op de crossbaan rijden , dat is ook lastig. En kan je natuurlijk totaal niet vergelijken met een mt5.

Al ben ik er wel mee eens dat een 200cc blok wat veel van het goeie is.
standaard 80 blok opvoeren is mooi zat voor een brommer en valt ook nog minder op.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-9-2012 om 22:42 uur.
 
JB1 11-9-2012 22:43 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ach als je Olaf zag gaan met zijn MB125 en vrij standaard remmen.

Bij mij dt50 had ik een voorvork en voorwiel erin gezet van een dt175 dat remde prima. (ook trommel)
(ja ding ging op het laatst ook 120)

Maargoed dat verbouwen en steeds weer wat verbeteren is juist het leuke van de brommer tijd.

Je kan wel een cr125 kopen, maar daar mag je alleen mee op de crossbaan rijden , dat is ook lastig. En kan je natuurlijk totaal niet vergelijken met een mt5.

Al ben ik er wel mee eens dat een 200cc blok wat veel van het goeie is.
standaard 80 blok opvoeren is mooi zat voor een brommer en valt ook nog minder op.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-9-2012 om 22:42 uur.


Ik zeg ook niet dat het niet remt, het haalt heus wel snelheid eruit.
Maar prettig is anders.
Heb liever dat ik nét iets betere remmen heb dan de rest.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-9-2012 22:46 Print reply

Posts: 8622
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik zeg ook niet dat het niet remt, het haalt heus wel snelheid eruit.
Maar prettig is anders.
Heb liever dat ik nét iets betere remmen heb dan de rest.




Ach wat, remmen zijn accessoires.


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
kenny77 11-9-2012 22:54 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ik zeg ook niet dat het niet remt, het haalt heus wel snelheid eruit.
Maar prettig is anders.
Heb liever dat ik nét iets betere remmen heb dan de rest.

De standaard dt50 trommel vond ik ook niks, daar niet van. remde ook niet goed. de trommel van de dt175 was aanzienlijk groter dan die van de dt50. Vandaar dat die wel prima remde.
 

Dit topic is 4955 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved