Martijn |
17-12-02?21:43 |
Posts: 10000 |
als je je tandwiel vernieuwd moet je automatisch ook een nieuwe ketting..en dus ook nieuw voortandwiel...zelfde geldt andersom....nieuwe ketting = ook nieuwe tandwielen...
je mag dit soort dingen niet oud op nieuw zetten...dan slijt het als een gek...vandaar dat je tandjes ook krom zijn...
of je hebt teveel power ofzo..maar dat zal wel niet...het kan..maar dan kun je je tw laten verstevigen ofzo..hebk laatst hier gelezen...laten harden ofzo...
zijn naar mijn weten geen sterkere tandwielen...zijn eigenlijk ook niet nodig...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
wipe-out |
17-12-02?21:44 |
Posts: 7672 |
dat krom trekken is gewoon slijtage.
wanneer je je achtertandwiel vervangt, gelijk ook voortandwiel vervangen en er een nieuwe ketting op duwen, dan slijt alles het minste, als je dat niet doet zijn je tandwielen (vooral achter) na een week of 6 ofzo al helemaal vernaggeld.
je voortandwiel kan je wel vervangen zonder je je achtertandwiel of ketting hoeft te vervangen meen ik. (doe ik tenminste wel altijd, nooit gezeik mee.)
|
|
|
|
maartenx |
17-12-02?22:09 |
Posts: 96 |
noujah.. waarschijnlijk gewoon toevallig dan een slap tandwiel..
3 week geleden alles nieuw erop en nu tandjes helemaal krom
glijd er gewoon overheen dus rijd ook niet meer..
maar probeer ikket gewoon overnieuw
|
|
|
|
Blukaap |
17-12-02?22:11 |
Posts: 10008 |
Misschien staat je achterwiel gewoon scheef ofzo ?
Lijkt me dat dit soort slijtage echt niet zomaar komt.
En anders bestel je lekker een ketting+tandwielen van DID ofzo, zal vast wel stevig zijn.
|
|
Bastila is lief |
|
mt-driver |
17-12-02?22:25 |
Posts: 231 |
Er schijnt wel zoiets als gehard stalen tandwielen verkrijgbaar te moeten zijn. Ik had d8 ik een gehard stalen achtertandwiel op mijn MT. Maar probeer anders eens een motorketting + tandwielen. Vooral met een zware setup kan dit goed rijden. Suc6 ermee
|
|
|
|
Martijn |
17-12-02?22:31 |
Posts: 10000 |
gewoon alles vervange: nieuwe tandwielen...regina gold kettingkie...houdt ett goed vol.ik rij er ook mee...en mijn setup is ook niet licht...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Erik_N |
17-12-02?22:31 |
Posts: 5360 |
je kan ze wel laten harden, maar dan zal je ketting weer als de tering slijten. En die kan je volgensmij niet laten harden, want ik wou hem laatst hier ff in zoutbad gooien (blauwen, krijgt hij mooie kleur van) maar dat kon niet volgens me pa. maar kettingwielen zou je misschien wel kunnen laten harden. Kost niet zo heel duur.
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Rudy |
17-12-02?22:32 |
Posts: 3471 |
Quote: Originally posted by: Blukmeester
Misschien staat je achterwiel gewoon scheef ofzo ?
Lijkt me dat dit soort slijtage echt niet zomaar komt.
En anders bestel je lekker een ketting+tandwielen van DID ofzo, zal vast wel stevig zijn.
ligt idd ook vaak aan de ketting, als die van een slechte kwaliteit is dan slijten de tandwielen ook extreem
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Honda_MB80 |
17-12-02?22:45 |
Posts: 251 |
Ketting spannen helpt ook, anders loopt de ketting op het einde van de tandjes. Daar zijn ze dunner, dus trekken ze krom...
Is ook zoals eerder gezegt slijtage.
|
|
http://www.honda-mbx.tk/ |
|
maartenx |
17-12-02?22:09 |
Posts: 96 |
ooh.. ik had zo'n gouden 250cc kettingkie..
maar motor tandwielen passen die dan wel????
en dat zoutbad wat houd dat precies in dan???
|
|
|
|
Martijn |
17-12-02?23:35 |
Posts: 10000 |
Quote: Originally posted by: maartenx
ooh.. ik had zo'n gouden 250cc kettingkie..
maar motor tandwielen passen die dan wel????
en dat zoutbad wat houd dat precies in dan???
ik heb regina..is geloof ik ook 125/250 cc ketting...
motortandwielen passen vast niet -> passend maken...oid...
zoutbad is een bak met water met een zout erin...lost de rotzooi op denk ik...oid
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
17-12-02?23:40 |
Posts: 5996 |
Quote: Originally posted by: Martijn
Quote: Originally posted by: maartenx
ooh.. ik had zo'n gouden 250cc kettingkie..
maar motor tandwielen passen die dan wel????
en dat zoutbad wat houd dat precies in dan???
ik heb regina..is geloof ik ook 125/250 cc ketting...
motortandwielen passen vast niet -> passend maken...oid...
zoutbad is een bak met water met een zout erin...lost de rotzooi op denk ik...oid
wow die zijn moerlijk dik, die zat ook op mijn mtx r2. die is echt aso dik voor een brommer,
maar dat is toch onnodige weerstand als je ketting en tandwielen "te" dik zijn?maar bij +80cc is hij wel aan te raden. ik heb de gouden iris ketting maar die trek ik gaar. terwijl ik em elke 2 weken netjes smeer en schoonhoud enzo..maja komt nog een keer zo'n dikke op..
|
|
ik haat mensen |
|
Martijn |
18-12-02?00:01 |
Posts: 10000 |
volges mij valt het best mee met de weerstand...de ketting is hooguit wat zwaarder waardoor je in theorie minder snel optrekt...maar dat zal je ook niet merken....een breejere ketting heeft denk ik niet meer weerstand...iig nihil
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
18-12-02?11:34 |
Posts: 5996 |
mja, maar ik moest aan autobanden denken, dat je veel meer benzine zuipt met bredere banden |
|