Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 4takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 912 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66764 - 4takt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2074 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sachsmadass 5-9-2012 19:24 Print topicpost
Posts: 10
Ik heb een Sachs Madass met een 72cc 4takt blok. Nu is onlangs een veertje gesprongen waardoor het schakelen niet meer lukt.
Zijn er mensen met verstand van 4takt blokken, en enig idee hoe ik het beste bij de veer kan komen?

Ik heb foto's, hoe kan ik die bijvoegen?

Dit bericht is gewijzigd door sachsmadass op 5-9-2012 om 19:26 uur.
 

midas 5-9-2012 19:30 Print reply

Posts: 1211
Laat allereerst je blok olie er uit lopen via de aftap plug aan de onderkant van het motorblok. Haal daarna je koppelingsdeksel er af en dan zie je vazelf wel wat er kapot is.
suc6
 
sachsmadass 5-9-2012 21:13 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
Laat allereerst je blok olie er uit lopen via de aftap plug aan de onderkant van het motorblok. Haal daarna je koppelingsdeksel er af en dan zie je vazelf wel wat er kapot is.
suc6


Ja dat is al gebeurd, alleen het probleem is dat ik niet bij de veer kan komen, iemand tips nog?


Foto's: http://imageshack.us/g/855/foto1eiz.jpg/

Dit bericht is gewijzigd door sachsmadass op 5-9-2012 om 21:37 uur.
 
4takker 5-9-2012 21:58 Print reply

Posts: 2395
koppeling er af halen he.

daar bestaat een speciale sleutel voor.
maar de beunhaas methode werkt ook prima. iemand moet het koppelings huis vast houden. dan moet je in een van die 4 inkepingen een platte schroevendraaier en daar een rot klap op geven. dan moet die moer los komen.

dan moet je de koppeling en het primaire bak tandwiel er zo af kunnen pakken.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
JB1 5-9-2012 22:32 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
koppeling er af halen he.

daar bestaat een speciale sleutel voor.
maar de beunhaas methode werkt ook prima. iemand moet het koppelings huis vast houden. dan moet je in een van die 4 inkepingen een platte schroevendraaier en daar een rot klap op geven. dan moet die moer los komen.

dan moet je de koppeling en het primaire bak tandwiel er zo af kunnen pakken.


Ik deed altijd een doek tussen tandwiel van het koppelingshuis en die op de kruk, werkt ook goed
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
4takker 5-9-2012 22:40 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik deed altijd een doek tussen tandwiel van het koppelingshuis en die op de kruk, werkt ook goed


kan ook.

maar vaak slipt de koppeling dan ook door is mijn ervaring zo wel met de 2 als 1 plaats koppeling.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
sachsmadass 5-9-2012 23:18 Print reply
Posts: 10
dank! dan zal ik dat morgen eens proberen

 
sachsmadass 8-9-2012 13:49 Print reply
Posts: 10
@4takker als ik op die moer sla zoals jij zei, moet ik dan op die inkeping naar links slaan of naar rechts? want hij komt niet echt los.
zit er een engelse draad op of normale?
 

Dit topic is 2074 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved