Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Reisbrommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1013 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66763 - Reisbrommer
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 11067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blommetje 7-9-2012 10:51 Print reply

Posts: 230
Jammer, nadeel van waar we wonen. Weinig plekken om een beetje de bossen door te rijden.

Klinkt alsof je een schuurtje hebt? Ik zit buiten voor de deur in de kou (komende maanden) dus dat is minder. Dus tot die tijd moet het een beetje makkelijk zijn! Maar goed om te weten, mocht ik wat moeten verlassen dan PM ik je! Er moet toch een framepje worden gemaakt voor de bagagerekken enzo.
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
Joop_Karel_Spank 7-9-2012 12:46 Print reply
Posts: 278
Ik heb net even je topic doorgelezen, persoonlijk zou ik proberen om iets te kopen met originele spullen. Mij lijkt bijvoorbeeld een honda (mb mbx mt mtx mtx-sh maakt allemaal niet uit) wel een goed idee. Ik heb een maatje die altijd erg te spreken was over zn 80cc blok. Ik zou dan zelf ook proberen iets met een origineel 80cc blok te kopen en het liefst ook een originele uitlaat of in ieder geval stil en laagtoerig. Dan heb je een niet al te hoge top maar trek je makkelijk op zonder veel kwaaltjes die sterk opgevoerde 50cc's krijgen.

Zelf zou ik gewoon mijn derbi ombouwen voor een lange rit en daar op gaan rijden om dat ik persoonlijk weet dat ze erg betrouwbaar zijn m.b.t. dat ze altijd starten en rijden. De dingen die kapot gaan zijn relatief duur maar eigenlijk altijd van een meer triviale aard(electra en soms oliepomp maar die zou ik dan dus ook niet gebruiken) Je hebt dan natuurlijk wel een comfortabeler zadel nodig maar je kan overwegen deze opnieuw te laten bekleden met meer vulling.

wat ik eigenlijk wil zeggen is dat iedereen denk ik wel zn goede ervaring brommers heeft. Ik zou zelf gewoon de brommer nemen waar je zelf sleutel ervaring en goede betrouwbaarheid ervaringen mee hebt. zo weet je het beste waar je mee op stap gaat en eventueele zwakke plekken technisch.

Verder zou het eigenlijk ideaal zijn als je een tweedehands brommer koopt om deze eerst een maandje in woon-werk verkeer te gebruiken om eventueele lange stallingsdefecten dan al tegen te komen en te kunnen verhelpen. Ik denk ook dat je qua prijs kwaliteit nu voordeliger uit bent met een relatief nieuwe brommer omdat ze zo in waarde gedaald zijn. Dat is natuurlijk ook het overwegen waard want naast die yukifuki 3000 scooters zijn er ook gewoon degelijke nieuwe brommers te koop voor relatief weinig geld nu
 
Venlonaer 7-9-2012 12:51 Print reply

Posts: 2431
Brommers die AM6 eronder hebben liggen zijn ook in 't algemeen geschikt
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
shirioko 7-9-2012 13:02 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Brommers die AM6 eronder hebben liggen zijn ook in 't algemeen geschikt

inderdaad, mijn RS50 OM met 80cc zwarte top heeft ook alle meetings zonder enig probleem overleefd. Enige AM6'jes die ik iedere meeting stuk zie gaan zijn die in een TZR :')

EDIT:
en ik heb helemaal geen schuurtje oid, alleen de stoep en de voortuin van de buren (ik woon op de 2e etage)

mijn nsr staat nu op de plaats van de oranje, mijn fiets en puch op de plaats van de witte en de quad naast de groene fietshok

quad is <1m breed en <1,5m lang, dus zo gigantisch is hij ook weer niet. Je kan dan ook over alle fietspaden en tussen alle fietspaaltjes door. Ik had hem zelf afgelopen herfst gehaald voor de winter, en heb er met de sneeuw geen seconde spijt van gehad de voorgaande 2 jaar moest ik met mijn RS en MTX op 2 wielen stapvoets met beide voeten aan de grond door de sneeuw ploegen, met de quad kan je volgas over de besneeuwde wegen knallen. Ding is ook maar 140 kilo dus met 1 hand op te tillen om te draaien

http://vernieuwd.mar...e-week-395-euro.html
http://vernieuwd.mar...en-mis-het-niet.html
die quads hebben vaak minarelli horizontaal scooter blokjes, dus als je er een gietijzeren Malossi Sport in zet gaat hij wel even een tijdje mee

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 7-9-2012 om 13:28 uur.
 
Blommetje 7-9-2012 15:02 Print reply

Posts: 230
AM6 zegt mij niks. Ik zie wel blokken op Marktplaat staan, maar goed.

@Joop_Karel_Spank: Ik wil inderdaad ook niet hard, maar wel wat kracht hebben. En ja, ik zal er zeker al mee proefrijden in NL!

Dit lijkt mij wel wat:
http://link.marktplaats.nl/588221270


@Shirioko: haha! Mooi om te zien! Zo had ik 't vroeger ook staan. Tof. Quads lijkt me niks. Vind het altijd maar een beetje rare dingetjes.. Tenzij je een hele grote hebt met een lier voorop!
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
Aprilia RX 50 2003 7-9-2012 16:23 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


ze kunnen heel lekker rijden. mijn cd65 die kan je zonder te remmen door veel bochten trekken. mijn zb50 op originele hoogte rij je zonder moeite de voet steunen aan de grond.

ik moet zeggen er rijden maar weinig oude honda 4takten rond die echt lekker rijden en sturen.

hoe bedoel je welke optie's heb je met 4takten?

je hoeft geen olie te mengen,
je hoeft niet continu gas te geven bij een afdaling van een berg.
je kan met een c90 blok heerlijk rustig in toeren rijden 60km/h is haalbaar met 4/5000 toeren dan staat zoon blokje nog lekker rustig te pruttelen,
als er olie in het blok zit het brandstof mengsel goed is en je niet continu loopt te jagen met zoon ding dan lopen ze niet kapot. of je moet al een oud slecht lager of iets hebben,
ze lopen zuinig 1 op 50 is geen enkel probleem.
je kan er bijna alle soorten benzine in gooien ( E10 zou ik niet proberen tot nu toe heb ik nog niet gehoord of mensen hier op rijden)


of bedoel je welke merken zijn er.

honda, motom, en nog een paar pre historische dingen. tegenwoordig ook nog wat 4takt scooters maar dat wil je gewoon weg niet


merken idd.
stel ik wil een beetje betrouwbare enduro brommer (persoonlijke voorkeur) 4 takt. is er dan wel wat te krijgen?
natuurlijk is er de optie honda 4 takt in een deugdelijk frame bouwen. maarja in hoeverre dat past.
ik ken wel de skyteam sm, maar daar heb ik wel dusdanig veel aan gesleutelt bij een maat dat die af valt. elke keer wat anders stuk in een half jaar tijd vanaf nieuw.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
carlosmt5 7-9-2012 17:25 Print reply
Posts: 294
@Blommetje
 
Hollands Next BeunHaas
carlosmt5 7-9-2012 17:26 Print reply
Posts: 294
@Blommetje, die mb ziet er goed uit, maar ga je het blok nog controleren voor je weggaat? (is wel een aanrader want wat ze ook zeggen, voor het zelfde geval hebben ze er kapot aan gesleuteld)
 
Hollands Next BeunHaas
thijs-tussengas 16-9-2012 10:54 Print reply

Posts: 105
Wat is nu echt een ideale reisbrommer. Deze zomer ben ik op m'n Sparta 3000 km door Scandinavië gereisd. Daar zit een JLO G-50/2 ( 1962) blok met geforceerde luchtkoeling en een 12 mm carb. onder. O.K. 't gaat niet heel hard.
Gemiddeld rij ik dan 45 á 50 km/u. Dan haal een daggemiddelde van 30km/u inclusief tussenstopjes, tanken enz. Maar zo blijft alles heel. 200 km op een dag is prima te doen. Benzineverbruik is ong 1:50 Mijn enige pech onderweg: 1x lekke band. Zelf nog geen bougie verwisseld.
Het echt belangrijkste aan een reisbrommer is, denk ik, dat het een brommer is die je echt HELEMAAL kent en vertrouwt, en waar je met minimaal gereedschap ook echt alles onderweg zelf aan kunt doen.
Zaken als b.v. zithouding, zijn persoonlijk en op dit punt ontkom je er bijna nooit aan een brommer aan te passen aan je eigen wensen.
Wat is er nou mogelijk voor b.v. € 500,-- Daarvoor is weinig mogelijk tenzij je zelf erg handig bent of als je heel veel geluk hebt.
Mijn 2-V kocht ik voor 350,-- incl kenteken. Het JLO blok had ik nog "op de plank", en later heb ik de brommer voor € 250,-- verbouwt tot een Sparta-Cross, en daarmee ben ik op reis gegaan. Niet te duur, maar een brommer compleet op eigen wens en rijgemak verbouwen, daarvoor heb je een aardige berg gereedschap én de benodigde handigheid en ervaring nodig. Maar het kan dus zeker, en het punt waar je als eerste mee moet beginnen is om voor jezelf duidelijk te krijgen waarmee je op reis wilt gaan; wil je snel of is 45km/u snel genoeg? Wil je een schakelbak of automaat? Ben je een echte sleutelaar, of hou je 't liever lekker eenvoudig ? Wat is je totaal budget voor brommer én de reis?
Enfin ik denk dat ik nu wel duidelijk ben; er komt dus veel meer bij kijken dan de brommer alleen. Op reis met de brommer; ik kan het je aanraden

Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
bermundo 13-5-2013 22:47 Print reply
Posts: 3
Ik ben zelf inmiddels een stuk verder met kijken en vergelijken; mijn reis is wat uitgesteld door andere reizen die op mijn weg kwamen. Nu denk ik aan een Honda met een 4 takt motor. Nadruk ligt hierbij op zuinigheid en degelijkheid. In ieder geval aan allen bedankt voor de mooie discussie, als jullie nog tips hebben hoor ik het graag.
 
4takker 13-5-2013 23:07 Print reply

Posts: 2395
als je een zuinige honda 4takt brommer wil hebben kan je prima met een 110cc 4takt blok met een 19mm carbu rijden die is zuiniger dan een 50cc 4takt blok met 16mm carbu als de snelheid gemiddeld 60km/h is buiten de bebouwde kom.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 11067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved