Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Reisbrommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66763 - Reisbrommer
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 6-9-2012 14:25 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blommetje
Heeft elke brommer volgens jou dan genoeg vermogen om boven te komen? Want mijn TSX 50cc kon niet eens een asfaltweg in de duinen (Den Haag) omhoog rijden... Moest ik altijd omrijden! Een klein klimmetje maar in de stad. Sindsdien een beetje panisch


Lijkt me vrij apart, met de fiets kom je toch ook wel boven?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Blommetje 6-9-2012 14:51 Print reply

Posts: 230
Ja, toch was t zo. TSX is niet meer bij me, maar toch. Zal wel slechte afstelling zijn geweest. Ging wel lekker rechtdoor, maar bij tegenwind werd t al minder. Enfin, normaal maar dit dus geen probleem zijn?

Twijfel toch wel enorm over een MB of MTx. Vind een MB wel veel mooier...
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
kenny77 6-9-2012 14:52 Print reply

Posts: 29286
Ik zou wel kijken of je een 80cc+ blok eronder kan krijgen, is toch wat fijner. Ik denk dat je dan met een steile berg nog wat moeite krijgt. Maar het blijft ook maar een brommer.

Met een beste berg heeft mijn DT 175cc ook moeite mee.

Ligt eraan hoe lang je bent, een MB heeft ook een vrij hoog stuur, ik zelf ben niet zo groot, dus zit daar ook prima op.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-9-2012 om 14:53 uur.
 
JB1 6-9-2012 14:53 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik zou wel kijken of je een 80cc+ blok eronder kan krijgen, is toch wat fijner. Ik denk dat je dan met een steile berg nog wat moeite krijgt. Maar het blijft ook maar een brommer.

Met een beste berg heeft mijn DT 175cc ook moeite mee.


Alhoewel dat natuurlijk ook weer een kwestie is van juiste versnelling en aanloopsnelheid
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 6-9-2012 14:54 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]Alhoewel dat natuurlijk ook weer een kwestie is van juiste versnelling en aanloopsnelheid

Met een flinke berg gaat hij altijd wel terug vallen.

Ik heb het hier over hogere bergen dan in nederland.
 
shirioko 6-9-2012 14:55 Print reply

Posts: 2273
Mijn puch maxi haalde de parkeerschans op mijn werk ook niet zonder aanloop, en dan moest je nog de laatste paar meter omhoogtrappen :') mja die is ook aardig steil..

 
Blommetje 6-9-2012 15:11 Print reply

Posts: 230
@ Shirioko: Ik ken die schans ook wel en daar kwam ik ook niet boven... Terwijl dat toch niet extreem stijl is of een heel lange oprit? Ken je het Bankaplein? Die heuvel daar kwam ik ook niet boven... En je wilt in de heuvels natuurlijk niet altijd moeten trappen

80cc is denk ik wel lekkerder, maar is het aantal versnellingen ook niet belangrijk? Hard hoeft niet zo zeer, maar een beetje rustig qua geluid en toeren is wel relaxed.
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
shirioko 6-9-2012 15:52 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blommetje
@ Shirioko: Ik ken die schans ook wel en daar kwam ik ook niet boven... Terwijl dat toch niet extreem stijl is of een heel lange oprit? Ken je het Bankaplein? Die heuvel daar kwam ik ook niet boven... En je wilt in de heuvels natuurlijk niet altijd moeten trappen

80cc is denk ik wel lekkerder, maar is het aantal versnellingen ook niet belangrijk? Hard hoeft niet zo zeer, maar een beetje rustig qua geluid en toeren is wel relaxed.

dan moet je voor 4takt gaan, ik heb nu een 50cc Sachs Madass schakelblok in mijn quad (~140kg) gebouwd met een 85cc cilinderkit en 125cc cilinderkop, en hij haalt de schans makkelijk in de 2e versnelling. Topsnelheid ligt onder de 60km/h. Mijn MTX met 150cc 4takt blok haalde het zelfs in de 4e versnelling

EDIT:
Mijn NSR 4-bak met 70cc haalt ~80km/h, maar valt weg in de 2e versnelling op deze schans :')

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 6-9-2012 om 15:54 uur.
 
Blommetje 6-9-2012 15:55 Print reply

Posts: 230
Zijn er mb's met 4takt blokken? Voor normale prijzen. En is dat zelf te sleutelen? Of heel moeilijk?

Klinkt goed, zo'n quad! Maar dat parkeert zo lastig bij mij op de stoep:-(

Edit: Ik heb geen motorrijbewijs

Dit bericht is gewijzigd door Blommetje op 6-9-2012 om 16:01 uur.
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
JB1 6-9-2012 16:10 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blommetje
Zijn er mb's met 4takt blokken? Voor normale prijzen. En is dat zelf te sleutelen? Of heel moeilijk?

Klinkt goed, zo'n quad! Maar dat parkeert zo lastig bij mij op de stoep:-(

Edit: Ik heb geen motorrijbewijs

Dit bericht is gewijzigd door Blommetje op 6-9-2012 om 16:01 uur.


Zoek eens naar een CB50 of iets dergelijks, je kunt volgens mij beter een 4takt brommertje nemen dan een 2takt brommertje.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Blommetje 6-9-2012 16:14 Print reply

Posts: 230
ok, tof! Maar die zijn wel een stukkie duurder dan een mb'tje. Da's wel weer jammer dan. Zeker daar ik geen schuur heb. Er wordt nogal wat gejat in de straat...
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
kenny77 6-9-2012 16:53 Print reply

Posts: 29286
een mb met 125cc cilinder rijd ook best genoeg.

ik heb toen eens op een honda dream gereden waar een xr80 cross blok onder lag. (ook 4 takt)


Rijd wel oke, maar niet wauw ofzo, rijd een 2 takt blokje toch wat beter door.
 
Brommers en meer 6-9-2012 16:56 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blommetje
ok, tof! Maar die zijn wel een stukkie duurder dan een mb'tje. Da's wel weer jammer dan. Zeker daar ik geen schuur heb. Er wordt nogal wat gejat in de straat...


of zoals ik een tsx frame met een cb50 blok
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
WestlandMB 6-9-2012 17:34 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blommetje
ok, tof! Maar die zijn wel een stukkie duurder dan een mb'tje. Da's wel weer jammer dan. Zeker daar ik geen schuur heb. Er wordt nogal wat gejat in de straat...


Vergeet niet dat er altijd nog 150 euro bij komt voor het reviseren.
Of je kiest voor een 80blok luchtgekoeld i.c.m. 18mm keihin en originele uitlaat. Zuinig en veel koppel, maar dit was al eerder in dit topic verteld.

Een mb is wel geschikt, maar je zit wel altijd iets voorover gebogen, waardoor je bij lange ritten misschien iets last kan krijgen van je rug.

zundapp is ook niet verkeerd, kijk maar is naar een 517, ks50, gts50. Degelijk, alleen wat duurder. een gts50 heb je denk wel in goede staat voor 800.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 6-9-2012 om 17:46 uur.
 
Frysk 6-9-2012 19:05 Print reply

Posts: 34928
geweldig dit topic, houd het ff lekker in de gaten
 
giggitybyte

Dit topic is 11066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved