Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Reisbrommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 996 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66763 - Reisbrommer
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11065 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blommetje 6-9-2012 11:37 Print reply

Posts: 230
Welke afstand is reeël is dagelijks te rijden? Rekening houden met slapen in een tentje, wekker om 08.30 ofzo, ontbijt maken, alles inpakken, relaxt touren, onderweg nog eens een pauze of een kerkje ofzo bezoeken. En dan rond een uurtje of 18.00 aftaaien, tent opbouwen en koken.

Met mijn fietsvakantie rijd ik dagelijks meestal zo rond de 150 kilometer, dus op een brommer verwacht ik wel verder te komen.
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
JB1 6-9-2012 11:42 Print reply

Posts: 14881
Tot je zelf er genoeg van hebt, dit kan 200km zijn, of 500.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Blommetje 6-9-2012 12:20 Print reply

Posts: 230
En water of luchtgekoeld?
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
JB1 6-9-2012 12:22 Print reply

Posts: 14881
Water natuurlijk.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 6-9-2012 12:27 Print reply

Posts: 29286
Luchtgekoeld natuurlijk, het zou zomaar kunnen dat er iets met de waterpomp oid gebeurd.

Als je voor een mtx wilt gaan, mtx-ot en dan met een 80 blokje.
Misschien even een nieuwe 125cc athena erop zetten met een originele 80 uitlaat en carburateur.

Dan maakt het weinig toeren, weinig geluid, gaat niet te hard, maar je komt tenminste wel een berg omhoog.


edit: trouwens elke dag 150 km fietsen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-9-2012 om 12:29 uur.
 
JB1 6-9-2012 12:28 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Luchtgekoeld natuurlijk, het zou zomaar kunnen dat er iets met de waterpomp oid gebeurd.

Als je voor een mtx wilt gaan, mtx-ot en dan met een 80 blokje.
Misschien even een nieuwe 125cc athena erop zetten met een originele 80 uitlaat en carburateur.

Dan maakt het weinig toeren, weinig geluid, gaat niet te hard, maar je komt tenminste wel een berg omhoog.


Dan krijg je problemen met de koeling op een warme dag, dat kan ik je nu al zeggen.

Zou dan eerder een Zeta of HM100 zoeken.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 6-9-2012 12:30 Print reply

Posts: 29286
Waarom dan, ding maakt toch geen toeren dan?
En de koelribben zijn groot genoeg.

Olaf zijn 125 eurocilindro die een bult toeren draaide, bleef koeler dan mijn 60cc yamaha'tje.
 
JB1 6-9-2012 12:33 Print reply

Posts: 14881
Hmm, apart, goeie maat van me had altijd koelingsproblemen met zijn Euro's en Athena's.

Beiden liepen altijd een tikje te rijk.
(Zat een Proma pijp op en een Keihin 26mm rondschuif)
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 6-9-2012 12:35 Print reply

Posts: 29286
Dan deed hij toch wat verkeerd.
 
JB1 6-9-2012 12:51 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dan deed hij toch wat verkeerd.


Lijkt mij ook, mja, ding werd altijd afgesteld door Koen Engelbertsen, die weet er ook gruwelijk veel vanaf.

Heb het blok verder ook nooit van binnen gezien, dus ik weet er ook weer niet superveel vanaf.

Weet alleen dat hij altijd issues had met z'n koeling
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
4takker 6-9-2012 12:57 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blommetje
Welke afstand is reeël is dagelijks te rijden? Rekening houden met slapen in een tentje, wekker om 08.30 ofzo, ontbijt maken, alles inpakken, relaxt touren, onderweg nog eens een pauze of een kerkje ofzo bezoeken. En dan rond een uurtje of 18.00 aftaaien, tent opbouwen en koken.

Met mijn fietsvakantie rijd ik dagelijks meestal zo rond de 150 kilometer, dus op een brommer verwacht ik wel verder te komen.



ik zou gewoon gaan voor

's ochtens wakker worden als je je tent uit word gebrand. dan rustig alle meuk bij elkaar vegen en een poging doen alles op je brommer te knopen. dan slinger je is de brommer aan en ga je naar het eerste dorp/tankstation. vaak in duitsland hebben bakkers en tankstations wel een mogelijk heid om een belegt broodje en een kop koffie te scoren.
als je het prakje binnen hebt slinger je de brommer aan en ga je ergens benzine er in gooien. dan kan je met een honda 4takt met 90cc zoon beetje een hele dag op rijden +- 300km en nix geen gekloot met olie mengen. dan stop je onder weg nog een keer voor een ijsje en de pootjes te strekken. om een uur of half 8 bedenk je je dat je toch wel een beetje gaar word. en gaat is op zoek naar een camping. na je tentje op gezet te hebben en je bed uit gerold te hebben. kijk je is of er op het teras van die camping bier en wat voer(pizza schnietzel patat) te krijgen is. om een uur of 11 kom je is een keer van het teras af en waggelt terug naar je tentje want het bier smaakte toch best wel goed.


lucht gekoeld en een paar flessen koud water gaat goed in de bergen.
met een brak af gestelde carbu in de 2e versnelling volgas een berg op lopen brullen hou je olie temperatuur in de gate dat het niet over de 130grade gaat als het in die buurt komt zet je de brommer aan de kant gaat even van het uitzicht genieten. na 5 min denk je ik wil weer verder. giet dan de flessen water leeg over je blok je zal zien binnen no time zit hij dan aan de 90 tot 100 grade dan vertrek je weer op zoek naar de volgende plek om je flessen te villen.

hier een paar kiekjes van mijn vakantie naar münchen waar we nooit zijn aan gekomen ergens rechts af geslagen.









nog een praktisch iets. zorg voor een mandje aan je stuur waar je wegenkaarten drinken en wat te eten in kan doen.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
kenny77 6-9-2012 13:04 Print reply

Posts: 29286
Toffe foto's
 
Blommetje 6-9-2012 13:57 Print reply

Posts: 230
Ok, qua cilinder en dergelijke dus nog wat uitzoekwerk. Tis allemaal vrij nieuw voor mij. Vroeger wel gedaan, maar zou het niet meer weten.
Met name heuvels geven mij zorgen, bergoprijden is altijd lastig.

@4takker: mooie foto's! Goed advies ook, klinkt prima. Maar ik wil geen campings zien. Dus liever zelf koken. Wel mooi dat je inderdaad in DE altijd bij de bakker koffie + brood kan scoren voor een appel en een ei! Ideaal! Vorig jaar naar Berlijn gefietst en altijd heerlijk ontbeten

@kenny77: 150km fietsen is prima te doen. Niet teveel meenemen en lekker doortrappen. Wel goed zadel regelen!
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
JB1 6-9-2012 14:13 Print reply

Posts: 14881
Berg op is juist simpel!

Berg af is veel moeilijker, vooral omdat je met een 2takt vrijwel geen motorrem hebt.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Blommetje 6-9-2012 14:23 Print reply

Posts: 230
Heeft elke brommer volgens jou dan genoeg vermogen om boven te komen? Want mijn TSX 50cc kon niet eens een asfaltweg in de duinen (Den Haag) omhoog rijden... Moest ik altijd omrijden! Een klein klimmetje maar in de stad. Sindsdien een beetje panisch
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail

Dit topic is 11065 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved