Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - vermogen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66760 - vermogen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamaha richard 4-9-2012 19:28 Print topicpost
Posts: 118
Hallo, ik moet voor school een project doen en voor dit project wou ik het motor vermogen van een puch testen bij verschillende brandstof-olie verhoudingen.

mijn vraag is hoe kan ik het beste(en makkelijkst) het motor vermogen berekenen.

alvast bedankt

gr
 

JB1 4-9-2012 19:31 Print reply

Posts: 14881
Met je tijd over de 0-150m en daarbij je eindsnelheid.

Maar allemaal leuk en aardig, maar je brandstof/lucht verhouding blijft hetzelfde, je olie gaat daar vrij weinig aan veranderen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MaXi-PuCh 4-9-2012 19:35 Print reply

Posts: 1531
Het zal inderdaad een miniem verschil zijn, aangezien je olie vrijwel niks met de ontbranding te maken heeft.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
yamaha richard 4-9-2012 19:37 Print reply
Posts: 118
oke, bedankt alvast. mijn leraar heeft het goed gekeurd dus dat het weinig verschil geeft maakt me niet uit, misschien is een rollenbank hierbij wel handig?

--
En jb1, is er dan ook formuletje van waaruit het vermogen komt?
iets van .. x .. = motorvermogen?

Dit bericht is gewijzigd door yamaha richard op 4-9-2012 om 19:38 uur.
 
JB1 4-9-2012 19:38 Print reply

Posts: 14881
Je hebt hier over vrijwel onmeetbare verschillen bij een puch.

Mits je de verhouding rijdbaar wil houden en niet 1:1 gaat smeren.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-9-2012 19:39 Print reply

Posts: 17929
lekker handig om en degelijk verslag te maken als de verschillen miniem zijn...

een rollerbank heb je niks aan, beter een testbank regelen
 
TZRBart 4-9-2012 19:40 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Je hebt hier over vrijwel onmeetbare verschillen bij een puch.

Mits je de verhouding rijdbaar wil houden en niet 1:1 gaat smeren.



Sowieso bij een brommer, het vermogen is veel te weinig om echt grote verschillen goed te kunnen meten. Als je nou iets met octaangehalte's ging doen dan kon ik me daar nog iets bij voorstellen...
 
yamaha richard 4-9-2012 19:41 Print reply
Posts: 118
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Je hebt hier over vrijwel onmeetbare verschillen bij een puch.

Mits je de verhouding rijdbaar wil houden en niet 1:1 gaat smeren.


Ja dat klopt, maar mijn docent(ook niet de slimste) heeft het idee zelf bedacht en dan kan ik altijd nog als conclusie geven dat het vrij weinig maakt
 
PRO TUNING 4-9-2012 19:42 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha richard
Hallo, ik moet voor school een project doen en voor dit project wou ik het motor vermogen van een puch testen bij verschillende brandstof-olie verhoudingen.

mijn vraag is hoe kan ik het beste(en makkelijkst) het motor vermogen berekenen.

alvast bedankt

gr



Een beetje school met technische opleiding heeft toch een vermogens testbank ?
 
JB1 4-9-2012 19:42 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]



Sowieso bij een brommer, het vermogen is veel te weinig om echt grote verschillen goed te kunnen meten. Als je nou iets met octaangehalte's ging doen dan kon ik me daar nog iets bij voorstellen...


Weer eentje die de melk heeft horen klotsen maar geen idee heeft waar de tepel hangt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
lekker handig om en degelijk verslag te maken als de verschillen miniem zijn...

een rollerbank heb je niks aan, beter een testbank regelen


Inderdaad.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha richard
[...]


Ja dat klopt, maar mijn docent(ook niet de slimste) heeft het idee zelf bedacht en dan kan ik altijd nog als conclusie geven dat het vrij weinig maakt


Waarom zou je dan alle moeite doen om het ook te testen, zuig gewoon wat uit je duim wat een beetje logica heeft.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-9-2012 19:43 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Een beetje school met technische opleiding heeft toch een vermogens testbank ?



ik heb t idee dat t een of ander vmbo projectje is
 
MaXi-PuCh 4-9-2012 19:43 Print reply

Posts: 1531
Doe iets met brandstof-nitro verhoudingen als je een interessant projectje wilt
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
yamaha richard 4-9-2012 19:45 Print reply
Posts: 118
daar heb je een punt, maar moet toch wat moeite doen van die vent, en zit nog op middelbare school, niet echt technisch daarzo maarja doe je niks aan. maar kun je vanaf testbank vermogen aflezen?
 
kenny77 4-9-2012 19:45 Print reply

Posts: 29286
misschien heb je hier wat aan: http://www.ytcn.nl/a...20info/oilpremix.pdf
 
yamaha richard 4-9-2012 19:46 Print reply
Posts: 118
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Doe iets met brandstof-nitro verhoudingen als je een interessant projectje wilt


haha klinkt interessant maar k moet het ook niet al te moeilijk maken
 
yamaha richard 4-9-2012 19:47 Print reply
Posts: 118
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
misschien heb je hier wat aan: http://www.ytcn.nl/a...20info/oilpremix.pdf

ziet er goed uit, ga ik straks is ff goed bestuderen..
 

Dit topic is 2568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved