Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppeling probleem kawasaki LTD 305

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 579 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66752 - Koppeling probleem kawasaki LTD 305
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

alwin mtx 2-9-2012 15:27 Print topicpost

Posts: 505
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een probleem met mijn kawasaki, het motorblok maakte veel tikkende geluiden dus heb ik de koppelings deksel eraf gehaald.
Het bleek dat er veel speling in het koppelings huis zit. Ik kan me voorstellen dat dit herrie gaat maken. Ik vraag me dus af of dit hoort of niet?? Daarnaast zaten er ook nog beschadigingen op dit koppelingshuis.





Alvast bedankt!!!
 

Santa Cruz 2-9-2012 20:41 Print reply

Posts: 716
De speling die jij aantoont met je pijltjes is volkomen normaal.
Mocht die er niet zijn, zou het schakelen niet zo aangenaam zijn.
Zolang je koppeling geen radiale speling heeft op de ingaande as van de versnellingsbak, is het vrijwel oke.

Ik denk dat die "geluiden" eerder van een versleten distributieketting zal komen.
Kleppen al eens geregeld?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
alwin mtx 2-9-2012 23:40 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
De speling die jij aantoont met je pijltjes is volkomen normaal.
Mocht die er niet zijn, zou het schakelen niet zo aangenaam zijn.
Zolang je koppeling geen radiale speling heeft op de ingaande as van de versnellingsbak, is het vrijwel oke.

Ik denk dat die "geluiden" eerder van een versleten distributieketting zal komen.
Kleppen al eens geregeld?



Het blok heeft pas 20.000 km gelopen, dus de nokkenas ketting leek mij niet het eerste om te zoeken.

Verder is het plots gekomen het is niet langzaam ergere geworden

De klep speling is misschien een goede tweede stap.
 
Santa Cruz 3-9-2012 21:05 Print reply

Posts: 716
normaal zou 20 000km geen probleem mogen zijn, maar die van mijn Suzuki ls 650 was dan ook al gaar... Kantje af, maar ik zou het maar even checken
 
2takt of 4takt? Supermotard!
rubbert 4-9-2012 0:14 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
normaal zou 20 000km geen probleem mogen zijn, maar die van mijn Suzuki ls 650 was dan ook al gaar... Kantje af, maar ik zou het maar even checken



volgens mij hoort daar geen 5cm. speling op te zitten, als het goed is zitten er veren of rubbers in om klappen/ trillingen te dempen, ik denk dat daar wat verkeerd is gegaan

daarnaast is het een beetje appels en peren vergelijken, de slijtage van het nokkenasketting van een dikke éénpitter met een tweecilinder

maar het verschil is makkelijk te horen: heeft hij de geluiden altijd, of alleen als je rijdt/ hem in z'n vrij hebt/ in de versnelling maar met de koppeling ingeknepen
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
alwin mtx 5-9-2012 10:17 Print reply

Posts: 505
Eigelijk altijd,

Bij stationair, rijdend enz.

Als die gozer er op rijd hoor je het als je er achter rijd.

En het is 5 mm geen cm
 

Dit topic is 2206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved