Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - hulp bij setup derbi senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 489 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66745 - hulp bij setup derbi senda
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3503 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

timo540 31-8-2012 17:23 Print topicpost
Posts: 5
Hallo allemaal,

Ik ga sinds jaren weer een brommer kopen.
Mijn oog is gevallen op een Derbi Senda 50cc uit 2004.

De bedoeling is om hem flink op te voeren. Hij is dan ook niet bedoeld voor dagelijks gebruik.

Ik wil eerst beginnen met een andere cilinder, carburateur en uitlaat.
Nu twijfel ik tussen een MHR replica 70cc of een aluminium 80 cc cilinder.
Met de 70cc mhr replica heb al ik al goede ervaringen gehad toen ik vroeger een scooter had.
Maar wat zijn de voor en nadelen ten opzichte van de 80cc?

En wat zouden jullie als carburateur/uitlaat adviseren?
Ik heb totaal ongeveer 600 euro als budget voor een leuke set up

Alvast bedankt voor de moeite

Timo

Dit bericht is gewijzigd door timo540 op 31-8-2012 om 17:23 uur.
 

gradus 31-8-2012 17:34 Print reply
Posts: 619
voor 600 euro moet dat toch wel lukke

wat ik heb gezien dat de metrakit pro race 70cc ( d8 ik ) wel leuk voouit gaat
 
timo540 31-8-2012 17:45 Print reply
Posts: 5
maar ik ben benieuwd hoe een 80cc mhr rijdt ten opzichte van een 70cc mhr.

ik wil er ook niet zomaar een carburateur op zetten. ik moet eerst weten welke er goed bij een 80cc past of welke bij een 70cc.

En zeker qua uitlaten is er veel keus. Vaak staat er niet bij of hij geschikt is voor een 80cc cilinder.

Vroeger heb ik wel een scooter gehad, maar dit wordt mijn eerste schakelbrommer. Heb nog niet genoeg ervaring met het opvoeren van deze brommer.
 
JB1 31-8-2012 17:51 Print reply

Posts: 14881
Sinds jaren?
Haal dan gewoon je motorrijbewijs.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
lytseleen 31-8-2012 17:52 Print reply

Posts: 1025
zou gaan voor een 80mhr zowiezo voor een alu cilinder. carburateur kan wel een 32mm worden en uitlaat een yasuni r3
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
timo540 31-8-2012 18:21 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Sinds jaren?
Haal dan gewoon je motorrijbewijs.



Ik heb dit gewoon voor de fun. Ben verder niet zo'n motormuis. dat sleutelen maakt het juist leuk.

 
maerijn 31-8-2012 18:22 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Sinds jaren?
Haal dan gewoon je motorrijbewijs.

Ik snap wat je bedoelt, en niet dat ik het oneens ben, maar hij vraagt toch echt naar een leuke setup voor een Senda
 
JB1 31-8-2012 18:25 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timo540
[...]



Ik heb dit gewoon voor de fun. Ben verder niet zo'n motormuis. dat sleutelen maakt het juist leuk.



Maar je kunt nu nog onder goede omstandigheden je rijbewijs halen.
En je hoeft niet je halve brommer in te leveren als ze je aanhouden.

http://www.brommerfo...uws/artikel/961/last
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
timo540 31-8-2012 19:30 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Maar je kunt nu nog onder goede omstandigheden je rijbewijs halen.
En je hoeft niet je halve brommer in te leveren als ze je aanhouden.

http://www.brommerfo...uws/artikel/961/last



bedankt voor je antwoord
 
-PuchSjonnie- 31-8-2012 21:36 Print reply
Posts: 735
ik zou gaan voor:
70cc mk pro race
70 mk prorace uitlaat
28 mm
pvl of hpi
dit omdat die uitlaat en cilinder op elkaar afgestemd zijn en de mk prorace een zeer felle cilinder is.
 
kenny77 31-8-2012 21:38 Print reply

Posts: 29286
als je lassen kan, 80/85/125 cross blok eronder.
 
kpotmake 1-9-2012 6:10 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
als je lassen kan, 80/85/125 cross blok eronder.

+1

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 1-9-2012 om 6:11 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
timo540 1-9-2012 16:10 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
als je lassen kan, 80/85/125 cross blok eronder.


wat voor een blok zou enigzins passen? grotere radiateur zal dan ook nodig zijn lijkt me?
 
BenjaminDG 1-9-2012 18:06 Print reply

Posts: 4605
Er was toch iemand die al een 125cc blok had pasgemaakt?

Weet niet meer welk blok het was.

O ja denk er ook aan om het frame te verstevigen als ook de achterbrug.


 
Vlaanderen vrij!
MaXi-PuCh 1-9-2012 19:22 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Er was toch iemand die al een 125cc blok had pasgemaakt?

Weet niet meer welk blok het was.

O ja denk er ook aan om het frame te verstevigen als ook de achterbrug.




 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk

Dit topic is 3503 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved