Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 50"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1106 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
Pagina 199 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 198, 199, 200 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 158785 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

.luuk 2-12-2013 18:49 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: carlosmt5
ik heb op de originele uitlaat van m'n rieju een soort extra pijp zitten, wat is daar de bedoeling van?



zoiets?

is een begrenzing
 
carlosmt5 2-12-2013 20:21 Print reply
Posts: 294
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .luuk
[...]



zoiets? afbeelding

is een begrenzing


ja dat, als ik m eraf slijp en dichtlas is het dan helemaal goed?
 
Hollands Next BeunHaas
dukaholic-alex 2-12-2013 20:35 Print reply

Posts: 135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: carlosmt5
[...]


ja dat, als ik m eraf slijp en dichtlas is het dan helemaal goed?


ja dat kan je prima doen. let wel bij het dichtlassen op dat je niet teveel lasmateriaal in de pijp propt.

waarschijnlijk moet door de andere volume van de uitlaat (zeg niet dat het werkelijk zo is, maar lijkt me zeer goed mogelijk), de carburateur opnieuw afstellen. lijkt mij althans
 
remmen is angst!
arjensik 2-12-2013 20:47 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dukaholic-alex
[...]


ja dat kan je prima doen. let wel bij het dichtlassen op dat je niet teveel lasmateriaal in de pijp propt.

waarschijnlijk moet door de andere volume van de uitlaat (zeg niet dat het werkelijk zo is, maar lijkt me zeer goed mogelijk), de carburateur opnieuw afstellen. lijkt mij althans

Een uitlaat is van blik en blik is dun, als je niet goed kan lassen kan je het beter naar iemand brengen die echt heel goed kan lassen...
 
The rider should never be the slowest part on the bike
dukaholic-alex 2-12-2013 20:51 Print reply

Posts: 135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]

Een uitlaat is van blik en blik is dun, als je niet goed kan lassen kan je het beter naar iemand brengen die echt heel goed kan lassen...



zeker waar! het beste is tig lassen en autogeen lassen. maar goed hiervoor heb je een werktuigbouwer of lasser nodig met enige ervaring ja. aan de andere kant, beunhazen zat die zoiets in no time voor (bijna)niet kunnen/willen doen.

subtiele hint
 
remmen is angst!
NS1-Whisperer 2-12-2013 21:30 Print reply

Posts: 2160
Vraagje voor de Belgen onder ons, of die er ook verstand van hebben.

Ik weet inmiddels dat ze in belgie qua motorrijbwijs het zelfde hebben als in Nederland. Met A1, A2 & A.

Stel ik heb een Nederlands A1 rijbewijs en rijd met een te zware motor voor mijn rijbewijs in Belgiƫ.(laten we zeggen 250cc) Wat is hier dan de consequentie van als ik aangehouden word?

Ik kan via google geen geschikt antwoord vinden.

niet gaan miepen dat ik niet verzekerd ben dan want dat heb ik intussen vaak zat gehoord.... :P

Alvast Bedankt!
 
"Risico is extra leven"
Aprilia RX 50 2003 2-12-2013 21:36 Print reply

Posts: 6718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .luuk
[...]



zoiets? afbeelding

is een begrenzing


net anders, die van rieju loopt naar de luchtfilterbox. waar hij zijn uitlaatgassen gedeeltelijk nog eens gaat proberen te verbranden.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 2-12-2013 21:40 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


net anders, die van rieju loopt naar de luchtfilterbox. waar hij zijn uitlaatgassen gedeeltelijk nog eens gaat proberen te verbranden.


Uitlaatgassen zijn niet opnieuw te verbranden, je verlaagt hiermee alleen de verbrandingstemperatuur en de uitstoot van schadelijke gassen (NOx)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Vraagje voor de Belgen onder ons, of die er ook verstand van hebben.

Ik weet inmiddels dat ze in belgie qua motorrijbwijs het zelfde hebben als in Nederland. Met A1, A2 & A.

Stel ik heb een Nederlands A1 rijbewijs en rijd met een te zware motor voor mijn rijbewijs in Belgiƫ.(laten we zeggen 250cc) Wat is hier dan de consequentie van als ik aangehouden word?

Ik kan via google geen geschikt antwoord vinden.

niet gaan miepen dat ik niet verzekerd ben dan want dat heb ik intussen vaak zat gehoord.... :P

Alvast Bedankt!


Vraag 't even op Motor-Forum, maak wel even een account aan die je nooit meer zult gebruiken want je krijgt geheid te horen dat je onverantwoordelijk bent en aan de galg moet worden gespijkerd
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 2-12-2013 21:47 Print reply

Posts: 6718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Uitlaatgassen zijn niet opnieuw te verbranden, je verlaagt hiermee alleen de verbrandingstemperatuur en de uitstoot van schadelijke gassen (NOx)

[...]



helemaal gelijk, had t eigenlijk wel moeten weten.
ben er wel heilig van overtuigd dat de uitlaatgassen van een 2 takt brommer kunnen branden, maar zo is t niet bedoeld
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
NS1-Whisperer 2-12-2013 21:47 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Vraag 't even op Motor-Forum, maak wel even een account aan die je nooit meer zult gebruiken want je krijgt geheid te horen dat je onverantwoordelijk bent en aan de galg moet worden gespijkerd


Heb zojuist een account aangemaakt voordat ik dit las. :P

Maar moet eerst wachten op reactie van Mod totdat ik erop kan. Dus zal wel morgen worden.
Heb de naam whisperer gebruikt omdat die anders te lang was.

Alsnog bedankt voor de tip!
 
"Risico is extra leven"
JB1 2-12-2013 21:49 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


helemaal gelijk, had t eigenlijk wel moeten weten.
ben er wel heilig van overtuigd dat de uitlaatgassen van een 2 takt brommer kunnen branden, maar zo is t niet bedoeld


Ik zal 't je sterker vertellen, ik heb of had 't ergens op film dat we de uitlaatgassen van een Senda aansteken
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 2-12-2013 22:01 Print reply

Posts: 6718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik zal 't je sterker vertellen, ik heb of had 't ergens op film dat we de uitlaatgassen van een Senda aansteken


je spoelt met een brandstof mengsel. dus eerdat de zuiger uberhaubt omhooggaat ben je al 30 procent kwijt.

heb resultaten gezien van injectie brommers die ik de kop inspuiten en een powervalve hebben. die halen met 100 km gang (SM) nog ca 1 op 50.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 2-12-2013 22:07 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


je spoelt met een brandstof mengsel. dus eerdat de zuiger uberhaubt omhooggaat ben je al 30 procent kwijt.

heb resultaten gezien van injectie brommers die ik de kop inspuiten en een powervalve hebben. die halen met 100 km gang (SM) nog ca 1 op 50.


Ik kan nu een moeilijk lang verhaal neerplempen over hoe of dat 't zit met die inspuiting en carburatie en spoeling, maar 't komt er op neer dat je 30% kan kloppen bij een bepaald toerental met bepaalde omstandigheden.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 2-12-2013 22:15 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik kan nu een moeilijk lang verhaal neerplempen over hoe of dat 't zit met die inspuiting en carburatie en spoeling,

Doe eens.
 
JB1 2-12-2013 22:19 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Doe eens.


De lange versie ben ik te lui voor.
Dit is het grootste verschil in een notendop.

De directe injectie spuit de benzine in na het sluiten van de uitlaatpoort, hierdoor zijn er geen verliezen van benzine door de uitlaatpoort.

Bij een carburateur is dit afhankelijk van de uitlaat, mocht die nog niet de juiste pulsen teruggeven krijg je een slechte trek in de cilinder en kan hij mogelijk benzine/luchtmengsel door de uitlaatpoort naar buiten spuwen.

Lange verhaal wil ik best wel een keertje doen, maar niet nu :P
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 158785 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 199 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 198, 199, 200 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved