Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #66716 - AM6 blok langzamer laten lopen.
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 6495 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Venlonaer |
22-8-2012 22:37 |
Posts: 2431 |
m10 ring in de uitlaat lassen met 4 puntjes.
Uitboren tot gewenste snelheid.
Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 22-8-2012 om 22:38 uur.
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
Cas DT |
22-8-2012 22:38 |
Posts: 3131 |
Originele uitlaat weer monteren.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
maxxx11 |
22-8-2012 22:40 |
Posts: 27 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
m10 ring in de uitlaat lassen met 4 puntjes.
Uitboren tot gewenste snelheid.
Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 22-8-2012 om 22:38 uur.
dank je wel!
en moet ik dan gewoon wat proberen met de grootte van het uitboren?
|
|
[blue]Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee? Ja maar wel op de snelweg jongeman![/blue] |
|
Venlonaer |
22-8-2012 22:42 |
Posts: 2431 |
Kijk, eenmaal als die ring er goed in zit pak je een verzameling boren.
Eerst kijk je hoe hard ie loopt zonder te boren, daarna een maatje groter.
Nog niet goed? Nog een maatje groter uitboren etc. etc.
Weet het niet zeker, maar als het goed is moet je geloof ik uit een kleinere sproeier.
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
De Schout |
22-8-2012 22:43 |
Posts: 5327 |
steeds 0.5mm groter ofzo, tot de gewenste snelheid. alleen denk ik wel dat je kleiner dan 10mm moet beginnen. Ik nam er een m6 karosserie ring voor. en kwam dan rond de 8 a 9mm uit.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
maxxx11 |
22-8-2012 22:49 |
Posts: 27 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Kijk, eenmaal als die ring er goed in zit pak je een verzameling boren.
Eerst kijk je hoe hard ie loopt zonder te boren, daarna een maatje groter.
Nog niet goed? Nog een maatje groter uitboren etc. etc.
Weet het niet zeker, maar als het goed is moet je geloof ik uit een kleinere sproeier.
oke dank je wel!
hier kan ik wel wat mee! ik zal het eens gaan proberen, ja ik zat zelf aan sproeier 82 te denken? gaat dat nog goed met de verhoudingen?
|
|
[blue]Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee? Ja maar wel op de snelweg jongeman![/blue] |
|
BartHonda |
22-8-2012 22:49 |
Posts: 886 |
Hoe hard loopt hij nu, en hoeveel toeren maakt hij op zijn top? Want ik denk dat het beter is om opzoek te gaan naar een originele uitlaat, en dan een wat kleiner voortandwiel te monteren (mits hij niet teveel toeren gaat maken!).
Let wel op dat wanneer je een ring of andere uitlaat monteerd, je je brommer wel opnieuw af zal moeten stellen.
|
|
|
|
maxxx11 |
22-8-2012 22:50 |
Posts: 27 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
steeds 0.5mm groter ofzo, tot de gewenste snelheid. alleen denk ik wel dat je kleiner dan 10mm moet beginnen. Ik nam er een m6 karosserie ring voor. en kwam dan rond de 8 a 9mm uit.
dank je! en dan kom je ongeveer rond de 60 uit?
|
|
[blue]Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee? Ja maar wel op de snelweg jongeman![/blue] |
|
TZRBart |
22-8-2012 22:51 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Hoe hard loopt hij nu, en hoeveel toeren maakt hij op zijn top? Want ik denk dat het beter is om opzoek te gaan naar een originele uitlaat, en dan een wat kleiner voortandwiel te monteren (mits hij niet teveel toeren gaat maken!).
Let wel op dat wanneer je een ring of andere uitlaat monteerd, je je brommer wel opnieuw af zal moeten stellen.
Nee hoor, niet nodig, een yasuni uitlaat is standaard ook begrensd, ook die kun je goed begrenzen zoals venlonaer al zei. Je moet gewoon tandwiel 60 achter monteren met voortandwiel 11 of 12, wel zorgen dat je uit de overtoeren blijft.
|
|
|
|
maxxx11 |
22-8-2012 22:52 |
Posts: 27 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Hoe hard loopt hij nu, en hoeveel toeren maakt hij op zijn top? Want ik denk dat het beter is om opzoek te gaan naar een originele uitlaat, en dan een wat kleiner voortandwiel te monteren (mits hij niet teveel toeren gaat maken!).
Let wel op dat wanneer je een ring of andere uitlaat monteerd, je je brommer wel opnieuw af zal moeten stellen.
ja het probleem is dus, ik heb niet veel geld uit te geven....
maar hij loopt nu ongeveer 80... maar dat afstellen komt wel goed!
|
|
[blue]Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee? Ja maar wel op de snelweg jongeman![/blue] |
|
maxxx11 |
22-8-2012 22:55 |
Posts: 27 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]
Nee hoor, niet nodig, een yasuni uitlaat is standaard ook begrensd, ook die kun je goed begrenzen zoals venlonaer al zei. Je moet gewoon tandwiel 60 achter monteren met voortandwiel 11 of 12, wel zorgen dat je uit de overtoeren blijft.
oke, dat gaat wel goed komen! ja ik denk ik plaats het op bf, want ik heb er zelf niet zo veel verstand van! maar ik vind het ook niet leuk als ik in eens een of andere boete krijg! haha
|
|
[blue]Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee? Ja maar wel op de snelweg jongeman![/blue] |
|
TZRBart |
22-8-2012 23:00 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maxxx11
[...]
oke, dat gaat wel goed komen! ja ik denk ik plaats het op bf, want ik heb er zelf niet zo veel verstand van! maar ik vind het ook niet leuk als ik in eens een of andere boete krijg! haha
Nee, dat snap ik... Ook ik wil dat niet hebben, maar er zijn mensen zat hier die je raad kunnen geven over hoe je hem moet begrenzen! Welkom trouwens!
|
|
|
|
maxxx11 |
22-8-2012 23:04 |
|
BartHonda |
22-8-2012 23:12 |
Posts: 886 |
Ohja, en ik lees ook dat je een powerfilter hebt. En aangezien jij geen power wilt, kan je deze beter er af halen. Nee ff serieus, kwa filteren gaat er niks boven een origineel filterhuis. Als ik jou was zou ik wel het originele filterhuis monteren. Dit filtert namelijk veel beter dan een powerfilter. Het idee klinkt leuk, maar ik ben van mening dat het originele filter beter is voor je blok. En dan zou je eventueel de opening in ie luchtfilterhuis kunnen verkleinen, icm met een kleineren sproeier. Dan hoef je waarschijnlijk een kleineren of zelfs geen ring in je uitlaat te monteren. Het lijkt mij dat je beter kan hebben dat je motorblok minder lucht/benziene aanzuigt maar wel in de juiste verhouding dan dat je de uitlaatgassen gaat belemmeren. Op deze manier komt er minder energie vrij omdat er minder in gaat (wat dus ook betekend dat hij minder vebruikt) maar kan de motor wel makkelijker zijn warmte enzo kwijt. Maar dat is mijn mening dan he, eerlijk gezegt is begrenzen natuurlijk nooit echt ideaal voor je motor.
|
|
|
|
simson |
22-8-2012 23:29 |
Posts: 96 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maxxx11
hallo,
ik heb nu inmiddels het blok van mn rieju rr goedlopend onder mijn yamaha tzr!
maar nu heb ik laatst wat dingen gehoord over het opvoeren enzo..
ik zou hem graag wat langzamer willen laten lopen,
wat zit er onder:
standaard cil. (49,9)
caba: 16 mm (standaard)
sproeier 96
yasuni uitlaat
standaard ontsteking
power filter
voor de rest is alles standaard!
en tandwiel verhouding is geloof ik 14-52
zou iemand mij tips kunnen geven om hem ongeveer 60 te kunnen laten lopen?
alvast bedankt!
hoeveel toeren maak je?
en weet je zeker dat je CDI niet ontgrenst is?
|
|
|
|
Dit topic is 6495 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|